Nu Online
Momenteel zijn er 376 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

2 getuiges voor de bruid, mogelijk?

16-12-2008 12:41:58
Hallo,

ik trouw voor de wet en de kerk. Ik heb voor mezelf twee getuiges. Namelijk mijn moeder en mijn beste vriendin.

Nu lees ik hier net ergens dat er voor de wet maar 1 getuige mag zijn...

Hoe zit dat in de kerk? Mogen er daar wel twee zijn? Heb namelijk gelezen op de website van mijn gemeente (die geven info over het huwelijk) dat er meerdere getuiges toch mogelijk zijn?

Wie weet het antwoord want maak me nu toch een beetje zorgen omdat ze al gevraagd zijn en wil niemand kwetsen door er weer eentje af te zeggen....

Groetjes,

Saskia
18/07/2009

Saskia

Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 365

Filip
19-9-2009
 Meld misbruik16-12-2008 12:47:25

Hallo Saskia,

de Kerk is inderdaad soepeler in de regels. Mijn broer had ook 3 getuigen voor de Kerk. Dus normaal moet dit mogelijk zijn.
En voor de wet, kan je dingen omzeilen. Je laat 1 iemand tekenen. De andere laat je doen alsof en laat er dan een foto van maken. Dat wordt vaak gedaan bij getuigen (bv broer of zus) die nog niet meerderjarig is. Dan tekent de jongere voor de foto en iemand anders maakt het wettelijk in orde. Die boeken zie je daarna toch niet meer terug. De foto's wel.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik16-12-2008 13:28:12

hey Saskia

Officieel mag er bij de wet maar 1 getuige zijn.
Bij de kerk kan je meerdere getuigen nemen.
Je kan ook je moeder voor de wet laten tekenen en je beste vriendin voor de kerk.
Op die manier zijn ze elk 1 keer getuige geweest.
Maar altijd eens bevragen bij de gemeente kan geen kwaad hé, misschien worden ze daar soepeler in of mag een uitzondering eens, maar ik vrees ervoor.

Vicky
5-9-2009
 Meld misbruik17-12-2008 20:40:14

Ik heb navraag gedaan bij de stad Antwerpen en voor de wet mag je idd maar 1 getuige hebben. Voor de kerk mag je er meerdere hebben.

Saskia

Meld misbruik17-12-2008 20:49:56

Ok bedankt allemaal! Ik laat mijn moeder 2x tekenen en m'n beste vriendin 1x.

saskia

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...