Terug naar overzicht
Hallo Saskia,de Kerk is inderdaad soepeler in de regels. Mijn broer had ook 3 getuigen voor de Kerk. Dus normaal moet dit mogelijk zijn.En voor de wet, kan je dingen omzeilen. Je laat 1 iemand tekenen. De andere laat je doen alsof en laat er dan een foto van maken. Dat wordt vaak gedaan bij getuigen (bv broer of zus) die nog niet meerderjarig is. Dan tekent de jongere voor de foto en iemand anders maakt het wettelijk in orde. Die boeken zie je daarna toch niet meer terug. De foto's wel.Hopelijk heb je hier iets aan.
hey SaskiaOfficieel mag er bij de wet maar 1 getuige zijn.Bij de kerk kan je meerdere getuigen nemen.Je kan ook je moeder voor de wet laten tekenen en je beste vriendin voor de kerk.Op die manier zijn ze elk 1 keer getuige geweest.Maar altijd eens bevragen bij de gemeente kan geen kwaad hé, misschien worden ze daar soepeler in of mag een uitzondering eens, maar ik vrees ervoor.
Ik heb navraag gedaan bij de stad Antwerpen en voor de wet mag je idd maar 1 getuige hebben. Voor de kerk mag je er meerdere hebben.
Ok bedankt allemaal! Ik laat mijn moeder 2x tekenen en m'n beste vriendin 1x.saskia