Terug naar overzicht
Wij houden ook een viering op het stadhuis (Sint-Truiden). Je moet wel eerst toestemming vfragen want niet elke gemeente laat dit toe en als het mag hebben ze het liefst dat je als eerste trouwt die dag (kan eerste van voormiddag of namiddag zijn). Wij hebben contact opgenomen met "het-vergeet-mij-nietje(zie website). Die viering kan op vferschillende manieren gebeuren zoals jullie dat willen. Wij gaan aan vrienden en familie vragen om enkele anekdotes te vertellen over ons en ons dochtertje gaat een liedje of gedicht brengen. De muziek is ook volledig jullie keuze. Ze hebben meestal wel voorbeelden waar je je op kan inspireren. Veel geluk.Nathalie (03-07-09)
Zoiets vraag je best in je gemeente zelf. Want zoals Nathalie al zei hangt dat af van gemeente tot gemeente.In sommige mag het nooit, in andere wel als je het op tijd vraagt. Anderen laten het niet toe op drukke zaterdagen...Je gaat weinig zijn met antwoordjes waar het wel of niet mag. Je moet zien te weten te komen of het mag waar jij wil trouwen.Succes met de voorbereidingen!
In onze gemeente is het mogelijk, en dat doen we dus ook. We hebben een lijst meegekregen met de wettelijke onderdelen van een huwelijk voor de wet en we mogen er onze eigen viering rond bouwen. Ze hebben wel gevraagd een paar weken op voorhand een "draaiboek" te geven, zodat ze weten wat hen te wachten staat. We hebben een uur, maar daar moeten we ook nog een kwartier mini-receptie van de gemeente aftrekken, dus 45 minuten voor de viering.Het is wel handiger als je in een kleine gemeente woont. In grote steden ligt dat meestal moeilijker. Mijn nicht heeft in Gent speciaal bijbetaald om een half uur te krijgen in een aparte zaal, maar daar moet je heel vroeg bij zijn! En ze zei dat het vrij duur was.
Welke is de website van het vergeet-mij-nietje? want ik vind deze precies niet terug en ik ben ook wel geïnteresseerd, wij trouwen ook enkel voor de wet, maar zou er toch ook graag iets speciaal van maken!Groetjes!