Nu Online
Momenteel zijn er 119 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Viering in Gemeentehuis

17-12-2008 8:19:31
Hallo Iedereen. Aangezien wij niet voor de kerk trouwen, had ik het idee om een kleine viering te doen in het gemeentehuis (+-1uur). Nu zou ik willen weten of dit mogelijk is en of iemand hier aanwezig dit al eens ervaren heeft. En hoe wordt zo een viering dan ingedeeld? Groetjes Kim 01/08/2009

Kim
1-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 613

Nathalie
3-7-2009
 Meld misbruik17-12-2008 8:55:01

Wij houden ook een viering op het stadhuis (Sint-Truiden). Je moet wel eerst toestemming vfragen want niet elke gemeente laat dit toe en als het mag hebben ze het liefst dat je als eerste trouwt die dag (kan eerste van voormiddag of namiddag zijn). Wij hebben contact opgenomen met "het-vergeet-mij-nietje(zie website). Die viering kan op vferschillende manieren gebeuren zoals jullie dat willen. Wij gaan aan vrienden en familie vragen om enkele anekdotes te vertellen over ons en ons dochtertje gaat een liedje of gedicht brengen. De muziek is ook volledig jullie keuze. Ze hebben meestal wel voorbeelden waar je je op kan inspireren. Veel geluk.
Nathalie (03-07-09)

s
1-6-2007
 Meld misbruik17-12-2008 9:02:52

Zoiets vraag je best in je gemeente zelf. Want zoals Nathalie al zei hangt dat af van gemeente tot gemeente.
In sommige mag het nooit, in andere wel als je het op tijd vraagt. Anderen laten het niet toe op drukke zaterdagen...
Je gaat weinig zijn met antwoordjes waar het wel of niet mag. Je moet zien te weten te komen of het mag waar jij wil trouwen.

Succes met de voorbereidingen!

Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik17-12-2008 17:13:46

In onze gemeente is het mogelijk, en dat doen we dus ook. We hebben een lijst meegekregen met de wettelijke onderdelen van een huwelijk voor de wet en we mogen er onze eigen viering rond bouwen. Ze hebben wel gevraagd een paar weken op voorhand een "draaiboek" te geven, zodat ze weten wat hen te wachten staat. We hebben een uur, maar daar moeten we ook nog een kwartier mini-receptie van de gemeente aftrekken, dus 45 minuten voor de viering.
Het is wel handiger als je in een kleine gemeente woont. In grote steden ligt dat meestal moeilijker. Mijn nicht heeft in Gent speciaal bijbetaald om een half uur te krijgen in een aparte zaal, maar daar moet je heel vroeg bij zijn! En ze zei dat het vrij duur was.

Gwendolyn
4-9-2009
 Meld misbruik20-12-2008 10:10:33

Welke is de website van het vergeet-mij-nietje? want ik vind deze precies niet terug en ik ben ook wel geïnteresseerd, wij trouwen ook enkel voor de wet, maar zou er toch ook graag iets speciaal van maken!
Groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info