Nu Online
Momenteel zijn er 608 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

misboekje

17-12-2008 20:59:28
hey ,

hoe maak je een misboekje?
we hebben al teksten enz en de pastoor vond ze goed. maar hoe steek je dat in elkaar?

grtjes

an
9-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 1471

Bruid
13-3-2009
 Meld misbruik17-12-2008 21:19:57

Hey,
je kan eens googelen en zoeken naar misboekjes huwelijk, dan kom je er wel... er staan mooie voorbeelden bij.
Succes

Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik18-12-2008 16:56:41

Dit is de klassieke indeling van een misviering. Naargelang jullie wensen kan je bepaalde onderdelen ook laten vallen (dat moet je met je priester bespreken):

- Intrede (eventueel 2 intredeliederen voor suite + man en daarna, bruid + papa)
- Verwelkoming door priester of trouwers zelf
- Vergevingsmoment
- Kyrie & gloria kan gesproken of met muziek
- Openingsgebed door priester
- Eerste Lezing
- Tussenzang
- Evangelie
- Homilie
- Huwelijksinzegening & trouwgeloften
- Zegening van de ringen
- Zegening van de huwelijkskaars
- Ondertekening huwelijksregister + evt. muziek
- Voorbeden
- Offerande
- Gebed over de Gaven
- Groot dankgebed
- Sanctus (gesproken / muziek)
- Eucharistisch gebed
- Onze Vader (muziek / gesproken)
- Huwelijkszegen
- Vredeswens
- Agnus Dei (gesproken / muziek)
- Communie
- Slotgebed
- Evt. bedanking
- Zegen & zending
- Uittrede + evt. muziek

Soms verschilt volgorde hier en daar naargelang de streek waar je van bent, maar dat kan je aan je priester vragen.
Hopelijk heb je hier wat aan? Mocht je nog vragen hebben mag je me altijd mailen: amaryllis.dieltiens@telenet.be

Succes!

Amaryllis
07-08-09

Mieke
30-5-2009
 Meld misbruik23-12-2008 18:57:38

Je kan ook eens kijken op volgende link: www.kuleuven.be/thomas . Daar vind je voorbeelden van vieringen en wat er zeker moet instaan.

groetjes
Mieke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...