Terug naar overzicht
Ik herken dit gevoel, maar een bruiloft hoeft (voor mij toch niet) veel te kosten. Je kan je uitnodigingen zelf maken (aan minder dan 50% van de prijs die je overal ziet), je trouwkleed in een "goekopere" winkel (t mijn koste nog geen 400 euro), bedankjes doen wij niet, in de mis vragen we vrienden voor de zang en als ceremoniemeester, voor de suite zijn we er nog niet uit, maar waarschijnlijk vragen we kennissen met een mooie auto om te rijden, ... Nu we zo bezig zijn valt t prijskaartje nog mee en voel ik me geruster ;-)Veel succes nog !Groetjes !!!
Hey,Zoals Caroline meld maak je een trouwfeest zo duur / goedkoop als je zelf wil, wenst.Veel succes
Ik heb in 't begin als we wisten da we gingen trouwen een overzicht gemaakt van kosten en heb dan meteen een spaarboek geopend om op te sparen. Ondertussen een klein jaar verder hebben we bijna het vereiste bedrag bijeen gespaard. Je moet natuurlijk wel een bedrag vooropstellen dat haalbaar is volgens jullie budget en met een beetje geluk helpen je ouders hier en daar een beetje. Je kan ook centjes vragen voor den trouw waardoor 't allemaal iets haalbaarder wordt. En reken maar heel ruim...want er komen altijd onverwacht nog kosten bij...Succes!Amaryllis07-08-09
hallo stefanie,wij trouwen ook op 25/09/09.mijn ventje wou ook nog wat langer sparen voor den trouw.maar ik denk, hoe meer centen je hebt hoe meer je uitgeeft eraan.we hebben ook nog maar pas een huis gekocht dus zoveel spaarcentjes zijn er niet meer.we proberen ook van elke maand 500euro opzij te zetten voor den trouw,dat lukt wel want voor onze trouw heb ik alles over.we geven ook wel geen feest met 300 man, voor de ganse dag een 50tal, een 20tal voor de receptie en een 100tal voor het dansfeest.ik wil geen 80euro uitgeven voor mensen die ik maar 1 keer per jaar zie.voor kledij heb ik dan wel weer niet op de centen gelet.bruidskledij 1329eurobruidskinjes 100euro x2 zijn ook wel onze eigen kinjes.dus we letten een beetje op om ook niet alle spaarcentjes aan de trouw uit te geven, de dag van vandaag weet je toch nooit.maar een paar weken geleden kregen we te horen van mijn ventje zijn mama dat we 8000euro krijgen voor den trouw.een geluk dat we dat moment op onze poep zaten want anders was ik waarschijnlijk op de grond gevallen van te verschieten.we wisten dat we iets gingen krijgen, maar hadden nooit aan zoveel gedacht.dus wij hebben nu wel geluk,we moeten ook van niets meer wakker liggen want we moeten bijna niets van onze eigen spaarcentjes nemen.mijn ouders kunnen dat wel niet maar van hun krijgen we wel de huwelijksreis kado.dus nog niet panikeren en je ziet wel wat er nog bijkomt.groetjes Daisy en Lieven
hoi hoi daisy We doen ook ons best hoor om de kosten laag te houden ons feest is ook maar voor 100 man. mijn trouwkleed kost idd wel veel maar het word betaald door mijn meter. van mijn ouders gaan we ook iets krijgen maar zoveel nu ook weer niet en van mijn schoon ouders moeten we nx verwwachten... Het probleem is da ik zelfstandig ben in een beginnende creche, er komt ni genoeg binnen om te kunnen sparen ik kan maar nipt gewoon alles betalen dus ja ... soms lig er toch van wakker
Zoals al gezegd: uiteindelijk bepalen jullie volledig hoe duur het wordt. Sommigen geven een barbecue, anderen een avondfeest met 6-gangendiner, of een fuif met hapjes, of nog iets totaal anders. In alle onderdelen kan je zo duur en zo goedkoop gaan als je wilt. Wij hebben bv geen ceremoniemeester, geen suite, geen mooie wagens gehuurd. Je kan een vriend vragen om foto's te nemen of te filmen. De prijzen van feestzalen verschillen enorm, hierin kan je dus volledig naar eigen budget kiezen. Wel op voorhand eens een lijstje maken met de verschillende delen en de verwachtte prijzen.
Hey, wij trouwen op 5-09-09.Het beste wat je kan doen is goed rondkijken op internet (ook hier op't forum) en dan een overzichtje maken met wat je maximaal en minimaal per item wil uitgeven. Dan kan je ook je prioriteiten bepalen. Zo zijn de ringen en de foto's voor mij veel belangrijker als bijvoorbeeld het vervoer naar de kerk. De ringen en de foto's kosten dus wat meer en voor het vervoer rekenen we op auto's uit de familie en chauffeurs van de voetbal van mijn verloofde.Veel succes!
bij ons gaat het ook geen feest met alles erop en eraan worden, wij hebben net een huis gekocht...wij trouwen enkel voor de wet, het kleed krijg ik van mama en mijn broer neemt de foto'sdaarna gaan we met de naaste familie en getuigen iets eten en 's avond een fuif met wat chips, nootjes en sandwichengrtjsLobke
nu al sparen is de boodschap. Ik en mijn vriend trouwen in augustus, alles erop en eraan. We willen niet dat onze ouders betalen maar ik studeer nog (trek wel minimum dop)en zit in mijn laatste jaar. Door de crisis is de fabriek waar mijn vriend werkt een maand dicht.Wij hadden al wat gespaard en normaal zouden we er wel moeten komen. En anders ga ik mijn ouders en zijn moeder toch aanspreken.Ik heb wel proberen te sparen waar ik kan en vrienden in geschakeld: zo hebben we de plaats van receptie gratis, de traiteur is zijn goede vriend en doet het voor een vriendenprijsje en de drank voor de receptie mogen we zelf aankopen. Dat bespaart al veel.Ook de uitnodigingen gaan niet super delux worden. Geen chique auto's voor de suite, auto's van de familie goed gewassen. Elke cent sparen en zien waar het misschien een beetje goedkoper kan. En vooral niet alleen mee blijven zitten.