TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Evelien
26-9-2009
|
30-12-2008 11:20:59
Hey Els,
Mijn schoonmoeder in spe bleef ook maar vragen of't in't lang is. Blijkbaar een populaire vraag voor schoonmoeders :-) Wij hebben gezegd dat iedereen maar gewoon moet aandoen waar hij/zij zin in heeft en dat we er vanuit gaan dat ze genoeg verstand hebben om daar niet in een joggingpak ofzo toe te komen...
Groetjes, Evelien
|
|
Cindy
13-6-2009
|
30-12-2008 11:52:44
Hey Els,
Inderdaad volgens mij een typische schoonmoeder vraag...hier 't zelfde voorval :) Onze mannen zullen samen hetzelfde pak gaan huren (behalve de Bruidegom, die koopt zijn pak en is anders als de rest van de suite). De dames mogen van ons ook doen wat ze willen, maar aangezien ze allemaal willen dat ik mee ga kijken, kan ik ze zowat sturen hé :)
xxx Cindy 13/06/2009 www.kenencindy.bruiloftsite.nl
|
|
s
1-6-2007
|
30-12-2008 12:27:57
Bij ons deed iedereen aan wat hij wilde. Wij hadden geen suite, dresscodes,...
Ik wil als ik ergens naar toe ga, ook kunnen kiezen wat ik aan doe. Maar ik heb hier al wel vaker gelezen dat in sommige regio's en/of familie's het blijkbaar de gewoonte is dat er regeltjes worden opgemaakt.
|
|
s
1-6-2007
|
30-12-2008 12:27:58
Bij ons deed iedereen aan wat hij wilde. Wij hadden geen suite, dresscodes,...
Ik wil als ik ergens naar toe ga, ook kunnen kiezen wat ik aan doe. Maar ik heb hier al wel vaker gelezen dat in sommige regio's en/of familie's het blijkbaar de gewoonte is dat er regeltjes worden opgemaakt.
|
|
Inneke
19-9-2009
|
30-12-2008 12:47:39
Ik denk dat dat voor iedereen persoonlijk is. Bij ons zal de suite in het lang zijn. Dat weten ze op voorhand. En de heren zullen allemaal jacket huren. Maar zoals gezegd is het persoonlijke keuze en moet je vooral doen wat je zelf graag hebt.
|
|
Sofie
19-9-2009
|
30-12-2008 12:51:04
Hoi,
Bij ons zullen de mannen van de suite hetzelfde kostuum huren. de bruidegom gaat zijn kostuum kopen en t zal dus iets anders zijn dan de mannen van de suite.
De vrouwen gaan in "suite"kleding zoals ze zelf willen. Ik weet al zeker dat mijn schoonmoeder en schoonzus niet kort gaan, dus zij zullen in 't lang zijn. Mijn zus en ma zullen tussen half-lang en lang zijn. T is nu ook mode om korter te gaan, ook voor de suite.
Van ons mag iedereen kiezen wat ze dragen. Ook omdat we zeker weten dat ze gekleed gaan opdagen, en dus niet in een slodderjurk of zo. Enige nieuwe bekommernis van de dames is dat ze niet in dezelfde kleur als iemand anders willen opdagen... Dus heb hen gezegd dat de eerste die iets gevonden heeft het ofwel aan mij ofwel aan mekaar moet laten weten welke kleur/stijl/weet ik veel wat het is zodat we kunnen vermijden dat er twee in dezelfde kleur of kleed/tenue komen.
groetjes
|
|
els
29-8-2009
|
30-12-2008 13:24:39
wauw bedankt voor al jullie antwoordjes
|
|
Véronique
31-7-2009
|
30-12-2008 13:46:15
Ook bij ons huren de heren van de suite hetzelfde zwarte kostuum. Mijn verloofde zal een kostuum kopen (en dus ook een ander dan de rest). De dames zijn van mij niet verplicht 'in 't lang' te gaan. Zeker géén suitekleden, want dat kost echt veel voor maar één keer te dragen en dan in de kast te laten hangen. Heb dus gezegd dat het mij gelijk is, maar dat ze iets moeten nemen dat ze daarna nog kunnen dragen. 1 voorwaarde: zomerse kleuren, dus géén zwart of donkere kleuren.
|
|
Karolien
23-5-2010
|
30-12-2008 16:56:31
Hey
bij ons is de afspraak mannen in jacquet, de zusjes & mn beste vriendin in het lang (suitekledij) en de mama's mogen kiezen (lang of half lang). En iedereen zal een hoed dragen of toch iets in z'n haar steken.
Het is en blijft een persoonlijke keuze, en dit is onze keuze.
Groetjes Karolien.
|
|
Marie
16-5-2009
|
30-12-2008 21:33:29
Hey!
Bij ons zijn de mannen in jacquet en de vrouwen, ook moeder en schoonmoeder int lang. Ze mochten wel echt de kleur kiezen enzo, geen probleem met zwart of donkerblauw.
X-jes, Marie
|
|
Nathalie
4-4-2009
|
31-12-2008 10:35:42
Hoi iedereen dit is inderdaad voor iedereen persoonlijk maar Cindy en Els, wat een chance dat jullie de mensen zo wat kunnen 'sturen' ! hi hi Ik wou dat ik dit ook kon want ik heb zo wat familieleden die voor geen haar te betrouwen zijn ... ken je dat?? Mijn schoonmoeder stelde deze vraag inderdaad ook maar ik heb haar gezegd dat ze dat zelf mag kiezen, als ze in het lang wil dan is dat voor mij geen punt. (dit heeft nu wel als resultaat dat ze als enige met een hoed op haar bol zal zijn maar soit) 't Is misschien voor sommigen vreemd om een dresscode op te leggen maar ervaring leerde mij dat de mensen niet te betrouwen zijn ... er werd daar een voorbeeld aangehaald van een joggingpak; ben naar een huwelijk geweest (in oktober!) en daar zag ik een heerschap met witte sokken in sandalen mensen !!! Jawel !!! Echt waar. Dit was het resultaat van op de uitnodiging te zetten dat je aan mocht wat je wil. De meesten onder ons doen dan toch nog wat moeite (je gaat tenslotte naar een feest) maar dit geldt niet voor iedereen ... Groetjes Nathalie
|
|
anke
|
31-12-2008 13:36:18
das ijge aan schoonmoeders die van mij doet da ook :)
|
|
caroline
18-7-2009
|
2-1-2009 13:32:35
In 't lang, Is een beetje uit. Als jullie er toch voor gaan zou ik voor iedereen (de suite) gaan. Ik denk dat je je niet goed voeld als je als enige in het lang bent! Het oogt niet altijd chic. Komt soms zeer boers over vindt ik!
Het is natuurlijk een kwestie van smaak hé, en die verschilt nu eenmaal.
Gr en veel succes!
|
|
Joke
25-4-2009
|
3-1-2009 9:14:51
Bij ons zijn de mannen van de suite in jacquet; ik dacht dat de vrouwen in de suite dan in het lang of halflang horen te gaan. Bij ons zullen de vrouwen in de suite in het lang zijn (halflang vind ik niet mooi, maar dat is smaak hé; overigens denk ik niet dat in't lang een beetje "uit" is) en de moeders dragen allebei een hoed.
Groetjes!
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
6-1-2009 10:51:50
hey Els
In theorie draagt de suite allemaal ofwel lang ofwel kort. In de suite is het ongebruikelijk dat de moeder vb een kort kleed draagt en de schoonmoeder een lang. Maar dat zijn ondertussen wel gepasseerde tijden. Wij hebben de mensen daar volledig vrij ingelaten. Iedereen moet aandoen waar hij/zij zich mooi in voelt en makkelijk in zit. Tuurlijk moet het wel deftig zijn. Mijn moeder en schoonmoeder beleven continu zagen van 'wat gaat zij aandoen?' en ik zat er altijd tussen. Maar naar elkaar bellen deden ze maar niet. Uiteindelijk hebben ze dan gewoon elk hun ding gedaan. Zo een traditionele suite waarbij iedereen hetzelfde aandoet is nogal passé. De mannen hebben ook elk hun eigen kostuum aangedaan!
|
|
Barbara
10-4-2009
|
6-1-2009 14:59:05
Bij ons is er enkel een afspraak rond de kledij met de dichtste familie... De suite zogezegd... De vrouwen in het lang en de mannen een kostuum naar keuze, maar met een hemd in het kleur van de jurk van de vrouw... Dit leek ons leuk voor op de foto's en zo is niet iedereen volledig in het zwart gekleed... Groetjes
|
|
els
29-8-2009
|
6-1-2009 15:56:26
wauw zeg, ik had nooit gedacht zoveel reacties te krijgen!
ik heb ondertss al mijn schoonmama gezien afgelopen zondag en heb haar gezegd dat ze mocht kiezen maar dat ik wel wou dat de mannen hetzelfde kostuum aanhadden en ze was akkoord.
Dus komt wel in orde denk ik :-)
bedankt nog eens aan iedereen
29.08.09 deblanckies.trouwen.com
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|