Nu Online
Momenteel zijn er 422 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

openingsdans en vermenigvuldigingsdans

31-12-2008 15:38:44
Ahhh, we geraken er maar niet uit. Ik heb al een hele lijst gemaakt met liedjes maar er is er geen één bij dat ons beide echt aanspreekt. De paar schoon die we tot nu hebben zijn dan weer heel lang en moeilijk in te korten. Mag ik weten voor welke openingsdansen jullie kiezen? Zijn er bij die bv. een engelse wals of slowfox gedanst hebben? Zijn er die voor een rocknummer kiezen? Alle ideeën zijn welkom. Wat is jullie tweede dans of vermenigvuldigingsdans? Hoe kan je hier onderuit komen? (mijn vader is ook geen danser, bij de trouw van mijn broer heeft hij zo tegen gedaan dat hij welgeteld 2 seconden op den dansvloer heeft gestaan) Hoe zit het als er iemand van de ouders overleden is? Wat is eigenlijk de juiste volgorde?
Alvast bedankt,
Carolina

Carolina
1-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1868

Sarah
4-7-2009
 Meld misbruik31-12-2008 16:07:51

metallica - nothing else matters

wij kunnen geen vermenigvuldigingsdans doen met onze ouders dus wij dachten eerder om ofwel dit met de getuigen te doen ofwel direct een iets straffer liedje da we een dans op leren maar da mensen al sneller ook mee op komen dansen...

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik31-12-2008 16:27:26

onze openingsdans is iets wat niet echt bekend is dachten we... nog even geheim houden dus.
we zijn nog aan het twijfelen of we een surpriseact gaan voorzien. maar ben nu al aan het shaken van schrik als ik eraan denk. ben niet echt ritmisch aangelegd, maar lijkt me wel leuk om doen.

dans met mijn pa: vraag ik wat hij wil dansen
met bjorn zijn pa, vraag ik hem ook welk liedje hij wil
en dan nadien is het 'en dans- van clouseau.

groetjes ellen

Caroline
9-5-2009
 Meld misbruik31-12-2008 16:32:43

Hoi Carolina

Wij nemen waarschijnlijk: ik hoor bij jou van Marco Borsato, een echte plakker.

Daarna vragen we de DJ om de mensen die iemand graag zien aan te sporen met ons mee te slowen op een 2de traag nummer. Daarna kan het feest losbarsten... Zo hoeven we niet te vermenigvuldigen. Vorig jaar zijn we ook naar een trouwfeest geweest waar ze dit zo deden. We vonden het direct een goed idee voor ons feest in mei :)

Veel succes nog !
Caroline

Veronique
15-5-2009
 Meld misbruik2-1-2009 10:54:38

Hoi Carolina

ALs openingsdans hebben we (enfin, vooral mijn partner dan) gekozen voor Paul De Leeuw, ik heb je lief. Het eerste moment verklaarde ik hem voor gek maar ik heb al een paar keer naar de tekst geluisterd en het is echt wel een mooi nummer.
Vermenigvuldigen doen we niet, mijn ma kan niet meer dansen door omstandigheden, mijn pa is overleden. Daarom hebben we besloten om na de openingsdans te beginnen met een uptempo nummer om er direct de sfeer in te brengen.

Groetjes en veel plezier en succes met de voorbereidingen.
Véronique C.
15/5/09

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik2-1-2009 15:14:34

Wij hadden 'nine million bycicles' van Katie Melua
Daarna hebben we 'Angels' gedraaid, en daar werd iedereen op uitgenodigd om mee te dansen. Mijne man heeft met zijn ma gedanst en ik met mijn peter (geen papa's daar)

Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik2-1-2009 15:21:39

Wij hadden lopen op het water van Marco Borsato. De 2 volgende nummers waren de openingsdansen van onze ouders. Op het tweede nummer heb ik gedanst met mijn vader en mijn man met zijn moeder. De DJ vroeg dan dat alle mensen die elkaar graag zagen ook moesten meedansen.

Ann
21-2-2009
 Meld misbruik3-1-2009 0:16:03

Na onze openingsdans (traag rocknummer dat niemand gaat kennen :))wordt er bij ons ook niet vermenigvuldigt om de simpele reden dat wij dat oubollig vinden. Gewoon met goede muziek iedereen op de dansvloer krijgen, da's onze missie!

karlien
28-6-2008
 Meld misbruik13-1-2009 22:20:27

De 'traditie' is normaal:
bruidspaar
bruid met pa, bruidegom met ma
met de schoonouders
'vermenigvuldigen'

Maar dit wodt niet altijd meer gedaan hoor.
Wij hebben het wel gedaan omdat ik het zo'n mooi moment tussen vader en dochter vond, dat wou ik m'n pa niet afnemen.
Bij ons zijn de eerste liedjes door een groep gezongen, dus wij hebben 5 slows gedaan (ik wilde graag met m'n peter en schoonbroer ook dansen)
en dan hebben we zelf een swing ingezet (i'm so excited) dan zat de sfeer er direct in
Maar je doet echt wat je wil hoor.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...