Nu Online
Momenteel zijn er 204 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Enveloppen - Hoe adressen schrijven

2-1-2009 11:12:44
Hoi iedereen,
ik mag straks onze uitnodigingen gaan afhalen. Morgen wil ik graag beginnen met het schrijven van de enveloppen.
Zijn hiervoor strikte regels? Wij gaan onze uitnodigingen persoonlijk afgeven, is het dan nodig dat je het hele adres vermeld?

Hoe doen jullie dit?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Liefs
Ilse

Ilse
21-3-2009
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1777

Inneke
19-9-2009
 Meld misbruik2-1-2009 11:27:23

Indien je ze persoonlijk gaat afgeven zou ik jezelf niet al het werk op je hals halen om de adressen te schrijven. Gewoon de naam van de mensen.

Als ik het me goed herinner :

- getrouwd Naam van de man en dan van de vrouw. of Dhr en Mevr. ....
- niet getrouwd maar wel samen op enveloppe Mej. ... en Jhr. ...
- enz.

Freija
23-5-2009
 Meld misbruik2-1-2009 13:01:56

Wij gaan die wss ook persoonlijk afgeven en ga denk ik enkel voornaam en naam schrijven.
Ik denk niet dat ik ga meneren, mevrouwen, mejufferen of jongheren ;-)

Ilse
21-3-2009
 Meld misbruik2-1-2009 13:06:03

Hoi Freija,

ik vind het ook echt moeilijk. Ik vind het zo raar om mijn buurvrouw ineens met Mevrouw aan te spreken. Lijkt me zo sjiek.
Adressen ga ik in ieder geval achterwege laten, dit bespaart me al heel wat werk!

Groetjes

Veronique
15-5-2009
 Meld misbruik2-1-2009 14:53:31

Hoi Ilse

Uitnodigingen die wij persoonlijk afgeven, schrijf ik enkel de voor- en familienaam.

Als je het wat meer plechtig wilt doen, is het 'De heer en mevrouw naam man - naam vrouw. Weet je de familienaam van de echtgeno(o)t(e) niet, dan schrijf je 'Familie voornaam - naam'.

Normaal gezien zou ik voor familie en dichte vrienden ook niet meneer en mevrouw schrijven maar omdat het wat meer is dan een uitnodiging voor een barbecue ga ik een uitzondering maken en het wel doen :-)

Groetjes en nog veel succes met de voorbereidingen.
Véronique C.
15/5/09

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik5-1-2009 11:37:40

Hoi,

Zou juist opletten als je Familie x schrijft.
Als die mensen kinderen hebben gaan ze ervan uitgaan dat de kinderen mogen meekomen.
Als je ze ook uitnodigd zijn uiteraard geen probleem, maar als je de kids niet vraagt zou ik Dhr en Mevr of Mej en Dhr schrijven.

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...