Terug naar overzicht
Indien je ze persoonlijk gaat afgeven zou ik jezelf niet al het werk op je hals halen om de adressen te schrijven. Gewoon de naam van de mensen.Als ik het me goed herinner : - getrouwd Naam van de man en dan van de vrouw. of Dhr en Mevr. ....- niet getrouwd maar wel samen op enveloppe Mej. ... en Jhr. ...- enz.
Wij gaan die wss ook persoonlijk afgeven en ga denk ik enkel voornaam en naam schrijven.Ik denk niet dat ik ga meneren, mevrouwen, mejufferen of jongheren ;-)
Hoi Freija,ik vind het ook echt moeilijk. Ik vind het zo raar om mijn buurvrouw ineens met Mevrouw aan te spreken. Lijkt me zo sjiek.Adressen ga ik in ieder geval achterwege laten, dit bespaart me al heel wat werk!Groetjes
Hoi IlseUitnodigingen die wij persoonlijk afgeven, schrijf ik enkel de voor- en familienaam.Als je het wat meer plechtig wilt doen, is het 'De heer en mevrouw naam man - naam vrouw. Weet je de familienaam van de echtgeno(o)t(e) niet, dan schrijf je 'Familie voornaam - naam'.Normaal gezien zou ik voor familie en dichte vrienden ook niet meneer en mevrouw schrijven maar omdat het wat meer is dan een uitnodiging voor een barbecue ga ik een uitzondering maken en het wel doen :-)Groetjes en nog veel succes met de voorbereidingen.Véronique C.15/5/09
Hoi,Zou juist opletten als je Familie x schrijft.Als die mensen kinderen hebben gaan ze ervan uitgaan dat de kinderen mogen meekomen.Als je ze ook uitnodigd zijn uiteraard geen probleem, maar als je de kids niet vraagt zou ik Dhr en Mevr of Mej en Dhr schrijven.Groetjes