Terug naar overzicht
Stadhuis kostte in onze gemeente 17 euro, maar ik dacht dat een vriendin minder had betaald, 12 euro. Dus best jouw gemeente contacteren om zeker te zijn, hoe het bij jullie er aan toe gaat. Ook informatie over papieren enzo haal je best daar. Wij hebben niets moeten doen. Het is leuk om via een forum al wat informatie op te doen, maar vergeet niet dat informatie die gegeven wordt snel gedateerd is en onjuist kan zijn. Kerk, geen idee, want ik ben niet voor de kerk getrouwd. Vriendin van mij betaalde 200 euro. Maar ook dat is weer iets dat verschilt van parochie tot parochie. In de ene parochie willen ze dat je drie avonden langs komt als voorbereiding. Ergens anders is het 1 dag...
Hoi,alvast bedankt voor je reactie!Aangezien het stadhuis zeer weinig bereikbaar is (enkel in voormiddag open en laat mij dan natuurlijk altijd werken!) kan ik pas binnen 4 weken eens gaan horen (heb dan vakantie) maar aangezien ik iemand ben met weinig geduld was ik al eens nieuwsgierig :D Toch al bedankt!
Misschien kan je per email al info vragen? Dat heb ik gedaan. Bij ons is het stadhuis best wel vaak open, maar sluit dan weer vroeg en de avond dat het lang open is, staat half het stad mee aan te schuiven,... Je kent dat wel.Ik heb gemaild en heel erg snel info gekregen over hoe en wanneer trouw aanvragen. Ook op de website van je gemeente staat misschien al veel info. Altijd wel een hele zoektocht, maar meestal staat het wel ergens.Ik wil niet beweren dat mensen hier foute info posten, maar als je graag gededailleerd wil weten waar je voor staat, dan is info uit de bron zelf toch wel het beste.
wij hebben 12,50 euro betaald aan administratieve kosten maar we moeten voor de ceremonie (15 min) wel 110 euro betalen, t hangt echt af van plaats to plaats
In Gent kost trouwen voor de wet 15 euro, maar als je er praal bij neemt, dan moet je er nog eens 174 euro bijtellen.... Schandalig duur, maar we hebben het wel gedaan omdat we ons uur van trouwen anders niet mochten kiezen. Soit, wij hebben dus in totaal 189 euro betaald. De kosten voor de Kerk weet ik nog niet.... Laat ons hopen dat die iets milder zijn ;-)GroetjesKarolien.
Bij ons in Brugge verschilt de prijs afhankelijk van de dag en het uur je trouwt. Zo varieert het van gratis(maandag tot donderdag voor 10u) naar 170 euro (zaterdagvoormiddag).
De kerk kost bij ons 200 euro.In het stadhuis moeten we enkel ons trouwboekje betalen. 12 euro, te betalen bij de huwelijksaangifte (max. 6 maand op voorhand, min. 2 weken).
joepie! dan was het bij ons toch heel goedkoop: 7,5 euro voor het trouwboekje en 1,5 per papier dat we moesten hebben voor naaste familie vrij te krijgen.Alle papierwerk werd ook door de gemeente zelf gedaankerk weet ik niet
Wij betalen 250euro voor de Kerk en O euro voor de gemeente. Inderdaad eens navragen (mailen?) bij jouw instanties lijkt me het beste!
hey,Wij betaalden 199€ om te trouwen op een zaterdag en nog eens 19€ voor het trouwboekje.Kerk weet ik niet meestal hoorde ik bedragen tussen 250€ en 350€Groetjes
wij betalen in antwerpen 15 euro voor het trouwboekje en 200 euro voor de kerk
Voor de kerk ligt het normaal gezien vast op 200€ voor heer het land, dat is door de bisdommen vastgelegd. Voor de gemeente verschilt het heel wat: trouw je op een weekdag of op zaterdag? Bij ons was dat een verschil van 175€: 200€! We zijn voor een vrijdag gegaan omdat ons dat gewoon beter uitkwam, het prijsverschil was een leuke extra. De uiteindelijke prijs is 25€ voor administratie, ceremonie en een glas champagne voor de aanwezigen (cadeautje van de gemeente).De prijzen van de gemeente staan meestal wel op hun website.
hey SaskiaDe kerk kost normaal overal €200 (enkel de dienst, dus geen rekening gehouden met de versiering en uw eigen drukwerk)De wet verschilt in elke gemeente of stad.Doorgaans hebben die allemaal 1 dag in de week waarop je gratis kan trouwen en zijn de zaterdag het duurst.Bij ons kwam een wettelijke trouw op €125 + €30 voor het trouwboekje en de administratie.Totaalbedrag voor de kerk en de wet op zaterdag was dus €355.Groetjes
Hoi Saskia,dit hangt overal af van gemeente tot gemeente hoor. Wij trouwen voor de wet en dit kostte ons 'maar' (als ik dit hier bij anderen zo bekijk) 52€ voor alles in begrepen én wij trouwen op een zaterdag. Voor de kerk weet ik het zelf nog niet, maar een vriendin is daar een jaar geleden getrouwd en die betaalde voor de kerk 100€...dus eigenlijk komen wij er nog vrij goedkoop vanaf :)