Nu Online
Momenteel zijn er 666 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Nederlandse familie op avondfeest

3-1-2009 20:32:09
Hey iedereen,
Nu heb ik ook even een vraagje. De helft van onze uitgenodigden zijn Nederlanders. Daar is het - zoals wij het altijd hebben meegemaakt in Nederland: daar om 20u zijn (ge moet dus zorgen dat ge gegeten hebt), ontvangst met koffie, openingsdans, rond 11u een klein lopend buffetje en om 1u letterlijk muziek uit en buiten. Wij houden dus een Belgische trouw: receptie, buffet, om 23u00 openingsdans, en dansen tot ... in de vroege uurtjes.
Nu, wie heeft hier ervaring mee ivm de uitnodiging? Hoe maak je aan hen duidelijk dat ze thuis niet moeten eten maar dat ze mee aan tafel moeten en dat het niet om 1u gedaan is?
Tegen degenen die we vaak tegen komen, zeggen wij het ook (ook al kijken die ons verbaasd aan - receptie? eten? niet gedaan om 1u?), maar er zijn er nog zoveel, ik kan die moeilijk allemaal opbellen.

Dus wie heeft ideetjes over hoe ik dit aan hen kan duidelijk maken?

Alvast bedankt,

Cindy

Cindy
22-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 707

www.klimaxsmusic.be

Meld misbruik3-1-2009 20:59:15

Goeiedag.

Informeer jullie DJ over het feit dat 50% van de gasten uit nederland afkomstig is.
Er wordt anders dan bij ons gedraaid zowel qua stijl als van muziekgenre.

Mvg
www.klimaxsmusic.be

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik3-1-2009 22:21:45

Hey,
ik zou het gewoon op de uitnodiging zetten, of op een kaartje bij de uitnodiging speciaal voor de nederlandse gasten. Zou het zonde vinden dat de mensen al gegeten hebben en dat er veel weggegooid moet worden.
Succes!
Groetjes.

Inge
4-4-2009
 Meld misbruik4-1-2009 10:35:18

Beste Cindy,
Als je de Nederlandse familieleden hun e-mailadres hebt, is een berichtje snel verstuurd, niet? Dan kan je hen apart dit bericht sturen, met eventueel ook een wegbeschrijving naar jullie zaal - dat zullen ze misschien ook wel appreciëren. En als je er dan jullie contactgegevens in vermeldt, kunnen ze jullie nog terugbellen of mailen als ze vragen hebben. 't Is maar een ideetje.
Groetjes,
inge

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik5-1-2009 19:56:16

Zéker op een of andere manier vermelden!!! Desnoods met een apart kaartje bij de uitnodigingen. Vrienden van ons hadden ook Nederlanders op hun feest (bruidegom is Nederlander) en hadden ook hetzelfde probleem! De cadeaus waren ook op zijn 'Nederlands', als je begrijpt wat ik bedoel... ;-)

Cindy
22-8-2009
 Meld misbruik5-1-2009 20:20:21

Hey veronique,

Ik ben ondertussen nog bezig geweest met de kaart en de kaart aan Ned. vrienden laten zien met de vraag: is het duidelijk dat ze niet moeten eten op voorhand en dat ze genoeg eten krijgen. 't Was dus duidelijk.
Ik heb het er inderdaad bijgeschreven dat iedereen mee aan tafel moet voor het buffet en dat ze thuis NIET mogen eten.

Ik heb er ook nog iets bijgeschreven voor cadeautip: weet je niet wat te geven, sponsor dan het duurste feestje van ons leven. De vrienden moesten er toch even mee lachen en de boodschap was duidelijk.

Bedankt voor de reacties.

Cindy

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info