Nu Online
Momenteel zijn er 303 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

verloofdendag

5-1-2009 11:55:30
hallo iedereen,

wij gaan op 18 januari op verloofdendag in huizingen.
is er iemand onder jullie die daar toevallig ook naar toe gaat.
ben wel een beetje curieus, we weten niet goed wat we mogen verwachten.

groetjes Lieven en Daisy
25/09/2009

daisy
25-9-2009
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 390

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik5-1-2009 13:02:31

Dag Daisy!

Geen flauw idee?
Verloofdendag? Wat is dat???

Groetjes

Marieke
18/04/2009

Sarah
4-7-2009
 Meld misbruik5-1-2009 15:01:12

heb van deze term zelf ook nog nooit gehoord maar ik ken wel een koppel die naar een soort bezinning is geweest over de trouw en dat was ook een volledige dag. Zij waren er wel enthousiast over...
Blijkbaar worden er spelletjes gespeeld om je verloofde beter te leren kennen, er wordt gepraat over wat er verwacht wordt van de trouw en de toekomst samen... Een soort van leefsleuteldag met als onderwerp trouw... zo heb ik het toch begrepen, maar ik weet niet of dit hetzelfde is hé...

Claudia
19-6-2009
 Meld misbruik5-1-2009 15:10:39

Gisteren is er hier ook iemand aan de deur geweest die een uitnodiging kwam brengen voor "verloofdenontmoeting-avond".
Eerst is er receptie, dan "nadenken over welke waarden we belangrijk vinden, over welke motivatie er kan meespelen om kerkelijk te huwen, welk toekomstproject we samen uitwerken.. en dit alles op een creatieve manier."
We zijn benieuwd ...

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik5-1-2009 18:36:08

Hey Daisy,
Wij zijn dat koppel waar Sarah over sprak ;)
Bij ons was dat een hele dag in de Abdij van Grimbergen.
Het begon met vragen over elkaar om te zien hoe goed je elkaar kent. Je moet niet alles in de groep gooien maar je ervaringen kan je wel uitwisselen.
In de namiddag kregen we dan een rondleiding en veel informatie over het maken van een misboekje.
Het was idd wel plezant en ik ben blij dat we het gedaan hebben.

Groetjes, Laura
11 juli 2009

Nele
29-8-2009
 Meld misbruik5-1-2009 22:07:07

Laura, werd dit georganiseerd door de abdij van Grimbergen zelf? Of waar kunnen we ons daarover informeren?

Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik6-1-2009 14:24:25

Wij zijn in Erpe-Mere/Lede naar zo'n dag geweest. Het is goed meegevallen. Het is inderdaad zoals hieronder al beschreven wordt. Maar het goede is wel: niets moet, als je iets wil zeggen, krijg je de kans. Als je het er liever niet over hebt, ook goed. Er hing een ongedwongen sfeer, aangenaam.

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik7-1-2009 10:42:26

Nele,
Wij kregen een blad met daar al de verloofdendagen op en een telefoonnummer en dan kom je bij een koppel die dat organiseert. Dus of het echt van de Abdij zelf uitgaat weet ik niet goed.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...