Terug naar overzicht
Purple Rain - PrinceI never meant 2 cause u any sorrowI never meant 2 cause u any painI only wanted 2 one time see u laughingI only wanted 2 see u laughing in the purple rainPurple rain purple rainPurple rain purple rainPurple rain purple rainI only wanted 2 see u bathing in the purple rainI never wanted 2 be your weekend loverI only wanted 2 be some kind of friendBaby I could never steal u from anotherIt’s such a shame our friendship had 2 endPurple rain purple rainPurple rain purple rainPurple rain purple rainI only wanted 2 see u underneath the purple rainHoney I know, I know, I know times are changingIt’s time we all reach out 4 something newThat means u 2U say u want a leaderBut u can’t seem 2 make up your mindI think u better close itAnd let me guide u 2 the purple rainPurple rain purple rainPurple rain purple rainIf you know what I’m singing about up hereC’mon raise your handPurple rain purple rainI only want 2 see u, only want 2 see uIn the purple rainPrachtig liedje, maar ik vind de tekst persoonlijk niet geschikt voor een openingsdans. De vraag is natuurlijk in hoeverre iedereen naar de tekst luistert en dan ook nog begrijpt waarover het gaat.One - U2Is it getting betterOr do you feel the sameWill it make it easier on youNow you got someone to blameYou sayOne loveOne lifeWhen it’s one needIn the nightIt’s one loveWe get to share itIt leaves you babyIf you don’t care for itDid I disappoint you? Or leave a bad taste in your mouth? You act like you never had loveAnd you want me to go withoutWell it’s too lateTonightTo drag tha past outInto the lightWe’re oneBut we’re not the sameWe get to carry each otherCarry each otherOneHave you come here for forgivenessHave you come tor raise the deadHavew you come here to play jesusTo the lepers in your headDid I ask too muchMore than a lotYou gave me nothingNow it’s all I gotWe’re oneBut we’re not the sameWe hurt each otherThen we do it againYou sayLove is a templeLove a higher lawLove is a templeLove the higher lawYou ask me to enterBut then you make me crawlAnd I can’t be holding onTo what you gotWhen all you got is hurtOne loveOne bloodOne lifeYou got to do what you shouldOne lifeWith each otherSistersBrothersOne lifeBut we’re not the sameWe get to carry each otherCarry each otherOneOne.Zelfde commentaar. Voila, hopelijk ben je hier iets mee.
Ik vind Purple rain ook een prachtig nummer, maar ook niet geschikt voor een openingsnummer...Maar aan jullie de keuze !
OOOOO IK VIN HET ZO EEN MOEILIJKE KEUZE HE?DAS ZOIETS VOOR DE REST VAN JE LEVEN HE.grts cindy
'Ons liedje' is Eternal Flame en dat vinden we ook nie geschikt als openingsdans. Wij nemen From this moment on van Shania Twain. Toepasselijker kan niet.Het gaat er vooral om wat je zelf wil hé. Wil je een toepasselijke tekst of wil je een liedje dat betekenis heeft voor jullie? Natuurlijk, je openingsdans krijgt sowieso betekenis voor de rest van je leven...
bwa, een openingsdans is nu niet zó bepalend voor je leven hoor... mijn moeder weet al lang niet meer op welk liedje ze gewalsd hebben en mijn broer die 4 jaar geleden is getrouwd, kent zijn openingsdans ook niet meer... het is wat je er zelf van maakt hé... ik vind het ook wel fijn om een mooi liedje te hebben, maar ja, het is nu niet zó bepalend vind ik!
Ik volg de mening van Els eigenlijk wel.Wij zijn er ook nog niet uit wat we nu gaan nemen (we hebben nog even tijd) maar als ik zo eens rond hoor, is de openingsdans nu niet bepaald datgene wat bij de meeste blijven hangen is!Veel succes bij je zoektochtkathleen03.12.05
Dag CindyIk vind ook niet dat de openingsdans bepalend is voor je leven hoor.Wel voor die dag zelf.Wij gaan geen rekening houden met de tekst, wel met de betekenis van het nummer.Wij gaan hoogst waarschijnlijk een nummer van U2 nemen.en jullie keuze: mijn mening: ik zou voor U2 gaan.Purple rain hoor ik niet graag, en heb ik geen toffe herinneringen aan. en tja, ben absoluut GEEN Prince fan.. dus ja..maar dat is mijn mening natuurlijk.Groetjes en nog veel succes met de zoektocht.VanessaNog 52 dagen...
Dan ben ik misschien een uitzondering. Ik weet van al mijn vrienden zelfs nog hun openingsdans. Dat is iets dat bij mij echt blijft hangen. Ik hecht er dan ook zelf heel veel betekenis aan. Net zoals de liedjes die in de mis gespeeld worden, voor mij ook heel belangrijk zijn...
Ik vind dat ook belangrijk, zowel qua tekst als gevoel.Maar ja, ik droom al zo lang van mijn bruiloft, dat ik alles nogal belangrijk vind. Vooral alle teksten en muziek in de mis. Dat moet echt onze viering zijn!GroetjesVicky