Nu Online
Momenteel zijn er 639 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vergevingstekst misboekje

8-1-2009 14:37:42
Hallo

kan iemand mij een originele tekst bezorgen voor het vergevingsmoment tijdens de huwelijksviering? ik kom overal dezelfde tegen en had graag iets anders gevonden...

je mag het mailen naar silkedewanckele@hotmail.com

bedankt

silke
27-2-2010
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 3015

Imke
4-4-2009
 Meld misbruik8-1-2009 17:53:44

Heykes,

wij hebben ons vergevingsmoment zelf geschreven.

Imke
Bart,
vergeef me,
voor al die keren dat ik zo opvliegend kon zijn
zonder ernstige reden
en waardoor ik je soms kwaad kon krijgen.

Bart
Imke,
vergeef me,
voor de dagen dat ik me tegenover jou knorrig heb gedragen
waardoor je soms de kluts kwijt was.

Imke
vergeef me,
voor al diegene die ik heb kunnen kwetsen
met mijn soms bitsige opmerkingen
en mijn koppigheid.

Bart
vergeef me,
voor de mensen die ik soms ergerde
door mijn gebrek aan ernst of verantwoordelijkheidsbesef
en door andere kleine kanten van mijn karakter.

Priester
Het verleden dicht doen.
Op de deur waarmee je het verleden dicht doet staat maar één woord:
VERGEVEN!
Na alles wat mensen hebben meegemaakt
En van elkaar moeten verdragen,
Kan alleen met vergeving
“vrede” groeien!
Elk woord en elk gebaar
Dat vergiffenis schenkt,
Is een bijdrage tot vrede!

heb jij soms een leuk idee voor de voorbeden? Daarzitten wij op dit moment vast.

Imke

Tiffany
14-8-2018
 Meld misbruik9-1-2009 8:16:15

Dit is ons vergevingsmoment:

Een verhaal vertelt over twee vrienden die door de woestijn liepen.
Op een moment tijdens de reis kregen ze ruzie en de ene vriend sloeg de andere in het gezicht. Degene die was geslagen, was gekwetst, maar zonder iets te zeggen schreef hij in het zand: “Vandaag sloeg mijn beste vriend mij in het gezicht”.
Ze liepen verder totdat ze een oase vonden, waar ze besloten een bad te nemen. Diegene die was geslagen, raakte vast in de modder en dreigde te verdrinken, maar de vriend redde hem.
Nadat hij was bijgekomen, beitelde hij in steen: “Vandaag redde mijn beste vriend mijn leven”.
De vriend die had geslagen en ook zijn beste vriend had gered, vroeg hem: “Nadat ik je had geslagen, schreef je in het zand, en nu beitel je in steen, waarom?”.
De andere antwoordde: “Als iemand ons pijn doet, moeten we het in het zand schrijven, waar de wind van vergeving het kan uitwissen. Maar als iemand iets goeds doet voor ons, moeten we het in steen graveren, waar geen wind het ooit kan uitwissen.

Groetjes

silke
27-2-2010
 Meld misbruik9-1-2009 16:05:25

@ imke

als je me een mailtje stuurt, zal ik onze voorbeden doormailen naar je.
Veel succes nog met de verdere voorbereidingen!

grts
Silke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info