Terug naar overzicht
Heykes,wij hebben ons vergevingsmoment zelf geschreven. ImkeBart, vergeef me,voor al die keren dat ik zo opvliegend kon zijnzonder ernstige redenen waardoor ik je soms kwaad kon krijgen.BartImke,vergeef me,voor de dagen dat ik me tegenover jou knorrig heb gedragenwaardoor je soms de kluts kwijt was.Imkevergeef me,voor al diegene die ik heb kunnen kwetsenmet mijn soms bitsige opmerkingenen mijn koppigheid.Bartvergeef me,voor de mensen die ik soms ergerdedoor mijn gebrek aan ernst of verantwoordelijkheidsbesefen door andere kleine kanten van mijn karakter.PriesterHet verleden dicht doen.Op de deur waarmee je het verleden dicht doet staat maar één woord:VERGEVEN!Na alles wat mensen hebben meegemaaktEn van elkaar moeten verdragen,Kan alleen met vergeving“vrede” groeien!Elk woord en elk gebaarDat vergiffenis schenkt,Is een bijdrage tot vrede!heb jij soms een leuk idee voor de voorbeden? Daarzitten wij op dit moment vast. Imke
Dit is ons vergevingsmoment:Een verhaal vertelt over twee vrienden die door de woestijn liepen. Op een moment tijdens de reis kregen ze ruzie en de ene vriend sloeg de andere in het gezicht. Degene die was geslagen, was gekwetst, maar zonder iets te zeggen schreef hij in het zand: “Vandaag sloeg mijn beste vriend mij in het gezicht”.Ze liepen verder totdat ze een oase vonden, waar ze besloten een bad te nemen. Diegene die was geslagen, raakte vast in de modder en dreigde te verdrinken, maar de vriend redde hem.Nadat hij was bijgekomen, beitelde hij in steen: “Vandaag redde mijn beste vriend mijn leven”.De vriend die had geslagen en ook zijn beste vriend had gered, vroeg hem: “Nadat ik je had geslagen, schreef je in het zand, en nu beitel je in steen, waarom?”.De andere antwoordde: “Als iemand ons pijn doet, moeten we het in het zand schrijven, waar de wind van vergeving het kan uitwissen. Maar als iemand iets goeds doet voor ons, moeten we het in steen graveren, waar geen wind het ooit kan uitwissen.Groetjes
@ imkeals je me een mailtje stuurt, zal ik onze voorbeden doormailen naar je.Veel succes nog met de verdere voorbereidingen!grtsSilke