Nu Online
Momenteel zijn er 244 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gemengd huwelijk (FR/NL en Belgie/ivoorkust

8-1-2009 21:52:49
Dag iedereen,

Heeft iemand van jullie reeds ervaring (zelf of via via) met het organiseren van een dansfeest + ceremonie voor een koppel waarbij de ene (+ vrienden/familie) Nederlands spreekt en de andere (vrienden/familie) Frans? Ik zit namelijk met volgende vragen:
- een uitnodiging en twee talen of per taal een uitnodiging?
- ceremonie (geen religieuze ceremonie maar de mogelijkheid om een woordje te richten tot het koppel + geven van de ringen) in twee talen met een tolk of geeft het niet dat de ene kant van de zaal de helft niet kan volgen en omgekeerd. :-)

Om het nog moeilijker te maken, hebben we ook nog twee verschillende culturen. Heeft iemand van jullie al ervaring met het organiseren van een dansfeest waarvan de ene helft van de genodigden vlaams zijn en de andere helft een beetje van overal maar vooral afrikaans? :-)
- Kent iemand een goede traiteur voor afrikaanse schotels? :-)
- Iemand praktische tips zoals do and don'ts met zo'n gemengd publiek? :-)

Elke tip is van veel waarde. :-)

Alvast bedankt en de beste wensen aan iedereen!

Greet
18-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 1397

Thierry

Meld misbruik8-1-2009 23:53:39

---

Kirsten
9-5-2009
 Meld misbruik9-1-2009 10:57:51

hoi,

10 jaar geleden is mijn nonkel met een portugees meisje getrouwd.
Zij hadden 1 taal per uitnodiging. De dienst op het stadhuis was in het nederlands (moet zo denk ik).

Tijdens hun feest was er een neutraal voorgerecht, dan een typisch Belgisch hoofdgerecht (konijn met pruimen) en vervolgens een typisch Portugees hoofdgerecht. De dessertjes waren gemengd. Het dansfeest zelf was heel tof, de dj heeft afwisselend blokken gedraaid met "onze" muziek, en Portugese feestmuziek, dus vooral salsa ed.

Ondanks dat Portugal ook EU is, waren er toch cultuurverschillen: zo hebben we de Portugese familie van de dansvloer moeten afhalen want zij kenden het concept "openingsdans" niet, ze waren gewoon beginnen te dansen :-).

Ivm Afrikaanse traiteur: in Antwerpen zijn er verschillende Afrikaanse restaurants, misschien daar eens vragen?

groetjes
Kirsten

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...