Nu Online
Momenteel zijn er 674 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen op een zeilboot

9-1-2009 12:52:28
Hey iedereen,wij spelen met de gedachte om in nederland te trouwen op een zeilschip.Eerst zouden we hier voor de gemeente trouwen en dan met een old-timerbusje richting Zierikzee.Daar zouden we een alternatieve viering op het schip willen houden.Heeft er iemand van jullie dit ooit al meegemaakt,en is het idee een aanrader?

christine
29-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1321

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik9-1-2009 13:03:13

Dag Christine,

Lijkt me wel leuk, maar niet goedkoop.
Ik heb ooit op m'n vorig werk een feestje moeten organiseren met de Flandria, dacht 5.000 euro huur?
Maar je spreekt natuurlijk wel van een zeilboot, hou er dan wel rekening mee dat je met een beperkt aantal mensen zal zijn.

Succes
Marieke
18/04/2009

s
1-6-2007
 Meld misbruik9-1-2009 14:39:50

Op volgende website kan je eens kijken:
http://www.antwerpsailingadventures.be/NED/index.html

De schipper vaart regelmatig naar zierikzee. Je kan hem eens mailen om te vragen wat allemaal kan.

Al gedacht aan alle praktische kanten van een ship?
Hoe ga je iedereen in een zeilboot krijgen? Ik weet dat de mens van bovenstaande link een boot heeft die voor een éénmaster al groot is en daar kan je maximum met 10-12 man op. Tenzij je twee boten huurt, maar dan zit niet iedereen samen.
Een zeilboot is krab wat plaats betreft en overal liggen touwen en ander matriaal... Als je een lang kleed neemt weeral niet praktisch. Ik vind een rok of kleedje op een zeilboot al niet handig.

Als ik aan de praktische kant denk, lijkt het mij nogal moeilijk. Maar info aanvragen kan geen kwaad, eh.

Succes met de planning van je zeilboothuwelijk!!

Evelien
26-9-2009
 Meld misbruik9-1-2009 19:37:58

Hey,

Zalig idee! Ik ben deze zomer een weekje gaan zeilen met zo'n prachtig oud zeilschip en wou ook heel graag daarop trouwen. We hebben het idee laten 'varen' uit praktische overwegingen maar heb er toch een beetje spijt van. Het schip waarmee wij gevaren hebben is de Catharina van Mijdrecht (www.catharinavanmijdrecht.nl ) een prachtig schip en het schipperskoppel zijn fantastische mensen. Zij hebben trouwens formules voor feesten waarbij zij voor catering enzo zorgen. Als ik me niet vergis zijn er 25 bedden en kan je er met 30 comfortabel op.
Veel succes ermee en als je nog iets wil weten over het schip ofzo laat je't maar weten he.

Groetjes,
Evelien

Heidi
2-8-2008
 Meld misbruik10-1-2009 23:01:49

Hey,

Wij zijn 2 aug 2008 getrouwd op een boot.( wel in Antwerpen)Het was de Festine Lente Maar komt ook naar andere lokaties dacht ik.
We zijn ook gaan varen met iedereen erbij.
Het feest is heel de dag doorgegaan op de boot tot in de vroege uurtjes Smorgens.
Het was een supperdag en voor herhaling vatbaar.We hebben alleen possitieve reacties gehad.En we weten nu al als we 25 jaar getrouwd zijn dan vieren we ons feest terug op die boot.
Veel suxses met de voorbereidingen

heidigermeys@hotmail.com

ariadne
5-9-2009
 Meld misbruik3-3-2009 13:15:58

wij hebben ook het idee om onze receptie en viering op een boot te laten doorgaan, maar wel geen zeilschip, maar een boot die zulke gelegendheden gewoon is. we hebben geïnformeerd bij seastar, bij rivertours, en bij nog een firma (naam ontgaat me even;..), maar moet de antwoorden nog afwachten... Ik ben ook benieuwd hoe jij zo'n alternieve viering gaat aanpakken, want daarover heb ik wel vele vragen. groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info