TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lindsey
13-6-2009
|
10-1-2009 11:12:47
Hoi
Is het niet zo dat ze bedoelen dat je maar alleen in de voormiddag kunt trouwen voor de wet? Bij ons is dit ook zo, wij trouwen voor de wet in de voormiddag en in de kerk in de namiddag. Bekijk het maar is goed!
Groetjes en veel succes? Lindsey 20/06/09
|
|
Daisy
|
10-1-2009 11:20:42
Hey Lindsay,
Inderdaad, is ook wat ik bedoel. Wij zullen dan in de voormiddag voor de wet moeten trouwen en we trouwen pas in de late namiddag voor de kerk. Er zit dan een vrij groot tijdsgat tussen en voor Steven zijn familie heb ik dan een oplossing nodig, want ik kan ze nogal moeilijk helemaal terug naar huis laten rijden en dan in de namiddag laten terugkomen.
Hoe lossen jullie dit op?
|
|
Evelien
26-9-2009
|
10-1-2009 11:34:43
Hey Daisy,
Ik herken je probleem. Wij zitten met juist hetzelfde. Wij wonen en trouwen in Leuven en mijn vriend zijn ouders/familie komen van West-Vlaanderen. We hebben al een paar dingen bedacht maar wat het echt gaat worden weten we nog niet (hebben nog 259 dagen te gaan). We willen sowieso pas in de namiddag naar de kerk zodat we onze receptie kunnen laten aansluiten want anders komt niemand naar de kerk van diene kant en gaan ze direct naar de receptie. Voor het stad kunnen wij enkel tussen 11 en 13 uur trouwen. Dus ofwel maken we in de voormiddag foto's en proberen we als laatste voor de wet te trouwen, dan moeten die mensen pas tegen 12 uur komen, doen we de wet, gaan we met ouders/grootouders ergens een broodje eten; wat familiefoto's maken en dan naar de kerk.
Het alternatief is dat we om 11 uur als eerste voor de wet trouwen, dan gaan wij foto's maken en picknicken, daarna mis en receptie. Ondertussen zouden we dan voor ouders/grootouders/broers/zussen iets voorzien dat ze samen kunnen gaan lunchen en dat ze daar op hun gemak kunnen zitten. Dan is het nadeel natuurlijk dat wij er niet bij zijn. Oorsprokelijk was dit mijn favoriete idee, maar we beginnen toch meer naar het eerste te neigen, dan moeten die mensen ook niet zo vroeg vertrekken enzo...
Tis niet makkelijk he. Heb er ook al veel over gepiekerd, maar ja, we komen er wel uit zeker? :-)
Succes ermee! Evelien
|
|
Véronique
31-7-2009
|
10-1-2009 12:07:22
Wij trouwen om 11u in het stadhuis en om 15u voor de kerk. Na het stadhuis vertrekken we met de huifkar en maken we een tocht. Ondertussen stoppen we om te picknicken en om foto's te maken. De suite zal er dus ook bij zijn om foto's te maken.
|
|
Sarah
4-7-2009
|
10-1-2009 12:18:18
hey, wij trouwen dan wel niet voor de kerk maar wij hebben ook veel mensen die van ver komen en onze dag zet er zo uit:
wij trouwen om 10.30 voor de wet en de receptie in de feestzaal begint pas om 4 (mensen mogen toekomen vanaf half 4, dit verschilt ook van feestzaal tot feestzaal, soms voorzien zij opvang voor de volledige dag, moet je maar es vragen). wij nemen na de trouw iedereen mee bij ons thuis waar we een broodjeslunch voorzien, daarna gaan we met de fotograaf foto's nemen in Planckendael, de getuigen en bruidskindjes (met mama en papa) gaan mee, al de rest krijgt de keus; of ze mogen -op eigen kost- wat rondlopen in planckendael of mechelen (ze kunnen hun dan bij ons thuis omkleden) of ze mogen thuis blijven en wat TV kijken, krant lezen ofzo, dr gaan wel genoeg mensen zijn om mee te praten. Voor de jongere garde gaan we een vriendin vragen om wat spelletjes te organiseren... de mensen kunnen doen waar ze zin in hebben... Maar tijd gaat nog redelijk snel hoor, tegen de tijd dat ze gegeten hebben en nekeer met iedereen gebabbeld... bij ons moeten ze ook nog eventjes rijden naar de feestzaal... en ze gaan waarschijnlijk ons huis vernielen ;)
Sommige feestzalen organiseren opvang met broodjes en koffie en dan kunnen ze van daaruit ook naar de kerk vertrekken...
hoop dat je wat ideetjes hebt?
veel succes!
|
|
Cindy
13-6-2009
|
10-1-2009 14:41:02
Hey Diasy,
Wij trouwen voor de wet om 11u30 en hebben onze Kerkelijke viering om 15u. Tussenin gaan we met de suite lunchen en gaan Ken en ik foto's nemen en picknicken.
Wij hebben er bewust voor gekozen om zo'n tijd tussen de 2 vieringen te laten om onze dag toch ietwat bewust en met de nodige tijd voor mekaar te kunnen beleven.
Groetjes
Cindy 13/06/2009 www.kenencindy.bruiloftsite.nl
|
|
dominique
7-5-2010
|
10-1-2009 15:45:33
Hoi Daisy,
Ook uit Olen?! Leuk, ik ben ook van Olen... Wanneer gaan jullie trouwen? Ik heb ook al gelezen dat je enkel in de voormiddag kan trouwen op zaterdag maar ik zou goed op voorhand je aanvraag doen zodat je toch tegen 11u30 of 11u45 kan trouwen, dan is het zeker niet té vroeg.
Groetjes
Dominique
|
|
Daisy
|
10-1-2009 17:10:19
Hoi Dominique, Wij trouwen op 17/10/2009. Ik ben oorspronkelijk van herentals, maar woon nu al 2 jaar in centrum olen. Wij huren hier en zijn op zoek naar een huis om te kopen, dus het is nog niet zeker dat ik dan nog in Olen woon. Ik heb nog een heel klein waterkansje dat ik dan misschien toch in herentals kan trouwen voor de wet :-) We hebben vandaag een huis gezien dat ons wel aanstaat, dus wie weet :-)
Je kan ten vroegste 6 maand op voorhand gaan vastleggen op het gemeentehuis, dus wij moeten nog wachten tot eind april.
En jullie, wanneer trouwen jullie?
|
|
Arianne
1-8-2009
|
11-1-2009 11:49:49
Wij hebben het als volgt opgelost... 10u00 Ophalen van de bruid
11u30 Plechtigheid in het stadhuis van Halle
12h00 Lunch met familie in "De Gouden Ketting" (Grote Markt)
14h30 Fotoreportage
16h00 Huwelijksviering in de Sint Martinusbasiliek
18h00 Aperitief gevolgd door Walking Dinner 22h00 Start dansfeest
|
|
Lindsey
13-6-2009
|
12-1-2009 18:16:32
Om de familie van je vriend niet naar huis te moeten sturen kan je smiddags lucnhen met de hele familie en daarna misschien wat foto's nemen met de familie erbij. Kan nog gezellig zijn hé! Wat denk je?
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|