Nu Online
Momenteel zijn er 382 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Een vrijdag???

10-1-2009 16:40:07
Hallo iedereen,

Zijn er hier veel mensen die trouwen op een vrijdag. In eerste instantie gingen wij trouwen op 12/09/09 maar we vinden geen feestzaal meer dus zou het misschien 11/09/09 worden.

Zouden er dan nog genoeg mensen komen naar ons feest?

groetjes,

Elien

Elien

Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 419

natalie
14-8-2009
 Meld misbruik10-1-2009 16:45:03

Hallo,

Wij trouwen op vrijdag 14 augustus en we krijgen van iedereen dezelfde reactie: "Ah, dan nemen we 14 augustus een dagje verlof!". We schrokken er eerst zelf een beetje van dat iedereen zo reageerde... De mensen die je nauw aan het hart liggen en die zeker willen komen, zullen er zeker zijn!

Groetjes,
Natalie.

Nathalie
3-7-2009
 Meld misbruik10-1-2009 17:08:49

Wij trouwen op vrijdag 03 juli en krijgen net dezelfde reactie. Iedereen is blij met een extra dag verlof.
Pols eerst even bij je gasten wat zij er van vinden als je niet zeker bent.

Groetjes
Nathalie 03-07-09

Kim
8-5-2009
 Meld misbruik10-1-2009 18:18:16

wij trouwen op 15 mei 2009, een vrijdag. Tis wel enkel voor de wet. Dus s avonds.
niemand heeft hier een probleem over gemaakt.
gr pedro en kim

Sarah
4-7-2009
 Meld misbruik10-1-2009 20:11:00

hey,

bij ons op het stadhuis kon je een attest aanvragen voor mensen die vrijaf moeten nemen om naar de trouw te komen!

zeker es polsen! De mensen zullen content zijn met een gratis dagje vrijaf :)

Sanne
22-8-2009
 Meld misbruik10-1-2009 20:25:54

wij trouwen ook op een vrijdag! en de enige reden hiervoor was eigelijk, mijn ouders wilde absoluut een vrijdag omdat ze dan een dag vrij krijgen, dat was de enige wens van mijn ouders! de rest speelt allemaal geen rol!!!

an
11-9-2009
 Meld misbruik10-1-2009 20:29:23

hey,

Wij trouwen op vrijdag 11 september 2009,
Ok, er zijn meer mensen die op zaterdag thuis zijn dan op vrijdag.
Maar de mensen die echt willen onze dag meebeleven nemen daar graag een dagje vrijaf voor...en voor diegene die dat niet willen tja pech voor hen!!!
Er zijn veel genodigden die zaterdag werken maar ik heb nog geen negatieve commentaar gehad de meesten schikken zich ze weten het al veel op voorhand he

groetjes

evy
1-3-2009
 Meld misbruik10-1-2009 21:48:30

Hier bij ons kan je niet op een zaterdag trouwen, dus we waren zowiezo genoodzaakt om een vrijdag te nemen. Niemand, maar dan ook niemand, heeft daar commentaar op gegeven. Van de 125 genodigden hebben er 6 afgebeld, wegens vakantie, (tja, dat heb je als je in de zomermaanden trouwt) voor de rest was iedereen aanwezig en ons feest duurde tot in de vroege uurtjes.
Geen paniek hoor, diegene die erbij willen zijn doen vast wel moeite!

Have fun!

Katrien
14-8-2009
 Meld misbruik11-1-2009 9:14:05

Hoi,

Wij trouwen ook op vrijdag, 14 augustus, omdat dan kerk en wet op dezelfde dag kunnen. Veel familie en vrienden zitten wel in het onderwijs. En aan diegenen die ik er echt bij wou, heb ik op voorhand gevraagd of ze verlof wilden nemen daarvoor - geen enkel probleem en nu heeft iedereen een heel weekend om uit te rusten. En aangezien de zaal goedkoper was op vrijdag, kunnen we ook wat meer mensen naar de feest laten komen...
Blijft alleen de vraag of er veel mensen naar de kerk zullen komen, maar heb eigenlijk liever minder volk dat er echt wil bij zijn dan meer volk dat zich verplicht voelt om te komen.

Succes nog,

Katrien

Veronique
15-5-2009
 Meld misbruik11-1-2009 10:59:06

Hoi Elien

Wij trouwen op 15 mei en tot nu toe hebben we daar ook geen negatieve commentaar op gekregen. En zoals het al eerder werd aangehaald, mensen die er echt bij willen zijn, nemen een dagje verlof. DIt hebben we al van verschillende gasten vernomen en vinden we beide supertof:-)

Groetjes en veel plezier met de voorbereidingen.

Véronique C.

stefanie
25-9-2009
 Meld misbruik11-1-2009 13:13:10

wij trouwen ook op een vrijdag 25/09/09, we hebben ook voor een vrijdag gekozen omdat we geen zaal meer vonden.
Ik zit met dezelfde angst maar de meeste mensen verzekerden me dat dat niet veel zal veranderen...

groetjes

trouwen!

Meld misbruik11-1-2009 18:13:55

Ik vind het toch veel leuker om op een zaterdag te trouwen dan op een vrijdag! Voor jezelf en je familie is dat geen probleem, zij krijgen toch een dagje verlof. Maar voor vrienden is dat toch allemaal niet zo eenvoudig. Als je een receptie geeft om 17u, dan kan daar toch niet iedereen op tijd zijn??? Ik denk dat je daar toch rekening moet mee houden! Als je dan voor de kerk in de namiddag trouwt, dan heb je toch bijna geen volk in je kerk? Ik ga heel graag naar trouwmissen maar als dat op een vrijdag is neem ik daar geen verlof voor als het geen familie of beste vrienden zijn.
Allé tis maar een idee hoor, uiteraard zullen beste vrienden en familie hun altijd vrij maken zelf al zou je op een maandag trouwen!

Veel succes!

Ellen
14-8-2009
 Meld misbruik11-1-2009 20:38:17

Elien,

Ik heb een hele tijd geleden hier een gelijkaardig berichtje gelezen... Wij hebben ook lang getwijfeld om op een vrijdag of zaterdag te trouwen. Ondertussen ligt onze datum al een tijdje vast en wij trouwen (zoals nog enkelen hier lees ik) op vrijdag 14 augustus. Indien je voor de wet trouwt, dan krijgen je naaste familieleden daarvoor een dagje vrij (aanvragen op het stadhuis). En hier is onze redenering.... Je moet doen wat jullie het liefste willen.... Het kan toch nooit voor iedereen gepast zijn! Diegenen die er ECHT willen bij zijn op je trouwdag, zullen dit ZEKER wel geregeld krijgen om eventueel een dag verlof te nemen, of misschien een uurtje vroeger of zo op het werk te vertrekken. Als je je datum genoeg op voorhand laat weten aan je gasten, dat zie ik er geen enkel probleem in om op een vrijdag te trouwen....

Een voorbeeldje.... ik heb tot nu toe nog van NIEMAND reactie gehad dat ze niet kunnen komen omwille van de vrijdag-trouwdag!

Niet teveel piekeren! Gewoon doen waar jullie en je familie je het best bij voelt!!

Veel succes.

Nele
28-2-2009
 Meld misbruik12-1-2009 9:06:51

hoi iedereen,

bij ons in de familie heb ik de ervaring dat de mensen geen verlof nemen voor een huwelijk. Mijn broer is op een vrijdag getrouwd en wij hadden het gevoel dat de mensen vroeger dan anders 'moe' waren en het feest was dan ook wat vroeger gedaan.
Wij trouwen dus op een zaterdag...

groetjes,
Nele

Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik12-1-2009 10:00:05

Wij trouwens op vrijdag 17 april, de laatste dag van de paasvakantie dus daar waren de leraren onder onze kennissen heel blij mee. En onze andere familieleden en kennissen reageerden daar ook heel positief over. Zelfs mijn meter en peter die beiden zelfstandig een winkel hebben gaan uitzonderlijk vanaf de middag sluiten!
In mijn ervaring maakt het dus eigenlijk niets uit: de mensen die willen komen zullen er niet om malen of het een vrijdag of zaterdag is, ze zullen blij zijn dat ze met je mee mogen vieren!

Isabelle
3-7-2009
 Meld misbruik12-1-2009 19:31:14

Wij trouwen ook op een vrijdag, 3 juli. Enkel voor de wet om 16u en daarna een feest
Wij hebben ook geen negatieve reacties gekregen. Degene die er bij willen zijn, zullen dat wel regelen met hun werk.
De uitbater van de feestzaal zei dat de feesten op vrijdag altijd langer duren dan die op zaterdag. Waarschijnlijk omdat de gasten nog 2 dagen hebben om op hun positieven te komen ;-) eer ze terug aan hun werk-week beginnen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...