Nu Online
Momenteel zijn er 162 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wie betaalt opgelegde kledij

10-1-2009 17:33:05
Voor de trouw van mijn schoonbroer, worden alle mannen in de suite verplicht hetzelfde kostuum te dragen dat de trouwers hebben uitgekozen. Kostprijs 130 Euro. Er is geen te nemen of te laten bij, het moet gewoon zo en ook over wie betaalt is er geen discussie: de trouwers vinden dat elk dat maar zelf moet betalen.

Wij vinden dit niet normaal en vinden dat als de trouwers een suitekostuum opleggen, zij dat dan maar moeten betalen, maar als we dit aankaarten, dan volgt er ruzie ...

Wat is hierin de normale gang van zaken? Wie betaald opgelegde suitekledij?

Wim.

GEert

Meld misbruik

Reacties: 46 | Gelezen: 1841

Ans
8-8-2009
 Meld misbruik10-1-2009 17:38:35

Eerlijk gezegd heb ik daar nog niet bij stilgestaan.
Wij vragen aan onze mannen van de suite ook om hetzelfde kostuum te dragen. (huren) Iedereen weet dat nu, is geen commentaar op gekomen en wie betaalt wat is zelfs niet ter sprake gekomen. Wij gaan er dan ook van uit dat de mannen zelf hun kostuum betalen.
Of ben ik zo verkeerd??

Ans

s
1-6-2007
 Meld misbruik10-1-2009 17:52:42

Zelf hadden we geen opgelegde verplichtingen. Ik vind dat je dat ook niet kan eisen behalve stadskledij of feestkledij, als het voor jouw erg belangrijk is dat iedereen netjes voor de dag komt.

Verder verplichtingen vind ik een beetje erover en als die er toch komen moet het bruidspaar dat maar zelf betalen. Het is niet omdat het bruidspaar van hun grote dag een heel spel wil maken (in de positieve zin dan) en geld aan wil uitgeven, dat de rest daaraan moet meedoen. Maar ik denk dat veel bruidjes (en sommige bruidegommen) vergeten dat alleen zij trouwen en de rest daar maar toeschouwer van is en daar in principe weinig mee te maken heeft.

Maar misschien denk ik zo omdat het in onze families en vriendenkringen niet de gewoonte is. Ik ga (helaas voor mijn portemonee) toch geregeld naar trouwfeesten en/of recepties en heb dat nog niet gezien.
Verder ben ik al helemaal zo geen feestmens.
Dus sorry als iemand mijn mening niet deelt. Ik wil er niemand kwaad mee doen. Ik denk er alleen zo over.

Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik10-1-2009 18:52:12

Persoonlijk vind ik niet dat het aan de gasten is om dit te betalen. Als je als koppel absoluut iedereen in hetzelfde pakje wil zien, mag je al blij zijn dat iedereen dit ziet zitten & voor je wil doen. Maar er ook nog eens zulke kosten aan verbinden, vind ik niet okee. Wij laten iedereen zelf kiezen wat ze dragen. Als ze zichzelf in het nieuw steken, okee, maar dat is dan hun eigen keuze, ze geven eraan uit wat ze willen & ze kunnen iets kiezen wat ze later nog kunnen dragen.

Als iedereen al kledij moet huren aan 150 euro & je nog een gift verwacht voor het feest, komt dit per gast op 200 euro. Persoonlijk vind ik dit overdreven. Het koppel geeft aan een huwelijk uit wat het wil, maar zoveel geld vragen van je gasten, zonder dat zij keuzes hebben, vind ik niet kunnen.

Sarah
4-7-2009
 Meld misbruik10-1-2009 20:17:58

Ik ga volledig akkoord met Karmen, als de trouwers dat zelf willen moeten ze het zelf ook maar betalen, vooral als het zoveel geld gaat... Er zijn veel mensen die die geldsom nog niet eens als cadeau geven...
Ik persoonlijk zou zeker nooit aan mensen opleggen om zelf te betalen, en als iemand dit bij mij zou doen zou ik waarschijnlijk toch in mn eigen kleren gaan...

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik10-1-2009 21:29:57

Voor mij hetzelfde: als het koppel dat wil dan moeten zij betalen, tenzij de andere gasten dat cadeau willen geven. Wel een mooie cadeau vind ik dan!

Bij ons is dat hetzelfde voor de bruidskindjes. We hebben ze graag in een wit kleedje en willen dat dan ook zelf betalen. Als de ouders dat niet zien zitten en liever andere (gekleurde) kledij willen, dan betalen zij zelf.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik10-1-2009 21:42:48

mijn god.... ik snap dat allemaal niet hoor!

ik snap ten eerste al niet, dat de mannen allemaal hetzelfde moeten dragen. Dat had ik er in mijn familie nooit doorgekregen!

En ik zou dat dan ook niet zelf willen betalen, want 9/10 is het nog lelijk bovendien

haha massa kwade bruidjes op mijn nek. Maar ik snap al die heisa over kledij niet hoor.
Laat toch gewoon iedereen aandoen wat ze zelf willen. En als je het inderdaad toch wil, betaal er dan als bruidspaar zelf voor!

evy
1-3-2009
 Meld misbruik10-1-2009 21:44:56

Opgelegde (suite)kledij wordt normaal door het koppel betaald.
Zelf vonden wij dit overbodig en hadden we liever dat onze gasten zich goed voelden in hun kledij en konden dragen wat ze wilden. 150€ om een kostuum te huren vind ik heel veel. Vorige maand trouwde mijn broer en het (nieuwe) kostuum van mijn man kostte 205€, maar da's dan volledig naar zijn wens en hij kan het nog jaren dragen!

Ans
8-8-2009
 Meld misbruik10-1-2009 22:05:01

Ok, blijkbaar ben ik daar raar in. Wij hebben daar nooit ni bij stilgestaan. Huren kost ongeveer 50 à 70 euro en ze betalen het allemaal zelf. Geen kat dat daar dus moeilijk over deed.

Ans

Ans
8-8-2009
 Meld misbruik10-1-2009 22:05:44

Voor alle duidelijkheid, ik heb het hier enkel over de mannen in de suite hé..

Ans

cien
9-5-2009
 Meld misbruik10-1-2009 23:08:59

bij ons lopen alle mannen uit de suite in hetzelfde pak. dit word gehuurd aan 80euro en het ziet er echt prachtig uit,heel chique. deze mensen betalen het allemaal zelf zonder dat daar commentaar op is gekomen.
ik vind dat als je in de suite loopt,wat je zeker niet bij elke trouw doet,je toch wel de wensen van het bruidpaar mag respecteren. degene die nog een beetje verder nadenken weten dat het hele gebeuren al een hele kost is om te dragen en als je ertoe bemiddeld bent betaal je dat klein bedragje toch zelf. bij ons zijn het dan ook allemaal neven en broers die zelf graag in de suite wilden.
mijn ene broer waarvan ik weet dat hij het moeilijk heeft aangezien hij probeert verder te studeren zal ik wel een handje toesteken
maar als je het kan missen waarom niet?
ik zou het enorm grof vinden als er iemand komt zeggen; da lelijk kostuum dragen en er dan nog eens vr moeten betalen?
als er iemand is waarvan ik weet dat hij het fin moeilijk heeft valt dit te begrijpen maar gewoon zeggen foert ik wil geen geld uitgeven aan jullie droomdag?
reken dat je voor een suite gast gemakkelijk 100euro of meer uitgeeft,dan word de rekening toch mooi gebalanceerd als er nog een kadotje word bijgerekend...
niemand MOET in de suite he,het is een hele eer en als je een beetje respect hebt voor het koppel speel je toch gewoon mee met hun 'spel'

Inge
24-4-2009
 Meld misbruik11-1-2009 1:05:38

Hey,

Ik zou persoonlijk liever die €80 kado krijgen dan dat ze dat allemaal aan een kostuum moeten geven!

Groetjes...
Inge 25/04/2009

Joke
25-4-2009
 Meld misbruik11-1-2009 8:40:56

Bij ons hetzelfde als bij Ans: mannen in de suite huren allemaal jacquet, niemand die er moeilijk over doet om dat zelf te betalen. Ik sluit mij eigenlijk een beetje aan bij cien: wie in de suite loopt, is normaal toch erg naaste familie, en als zij het financieel kunnen dragen doen zij dat toch gewoon voor jou ?
Wellicht hangt dat ook af van de gewoontes in je eigen familie, maar bij ons is dat toch zo.
Voor bruidskindjes vind ik het iets anders, maar die hebben wij niet.
Maar iedereen zijn eigen mening uiteraard; ik denk niet dat hierover zoiets bestaat als "normale gang van zaken".

Groetjes

sophie
20-6-2009
 Meld misbruik11-1-2009 9:58:13

Bij ons is het ook zo dat de mannen hetzelfde zullen dragen en ieder betaald ook het zijne.
Je moet het ook langs de andere kant bekijken, want anders moet iedereen een nieuw kostuum kopen dat toch al snel 600€ kost.
Als je iemand hebt die beroepshalve elke dag een kostuum moet dragen is dat geen probleem maar dat is bij ons niet het geval, dus kan men kieze tussen €600 of €100.

Groetjes

Lien
23-5-2009
 Meld misbruik11-1-2009 11:53:15

Bij ons huren de heren van de suite allemaal eenzelfde kostuum, dat past bij het kostuum van mijn verloofde. Er zijn nog geen afspraken gemaakt over wie de kosten draagt, maar ik ga ervan uit dat elkeen zijn eigen kostuum bestaald. Mocht dat toch niet zo zijn, dan zullen we zelf wel bijspringen.
Wij stonden er als koppel helemaal niet op dat alle heren hetzelfde zouden dragen, maar onze ouders vonden dat belangrijk. Het is dus eigenlijk hun eigen keuze.

vanessa
23-5-2009
 Meld misbruik11-1-2009 11:58:19

wij hebben gekozen voor een kleine suite (5koppels)
alle mannen gaan een kostuum huren, iets van 80 euro ook, wij hebben dit gekozen,
bij ons bleek dit ook normaal te zien, niemand had er iets op aan te merken, de heren betalen dit zelf,
zelfs nog wat andere dichte familieleden hebben ons gevraagd of ze hetzelfd mochten huren, ze vinden het blijkbaar zelf leuk dat ze dan in dezelfde trend zullen zijn,

ik vind niet dat je de trouwers kunt verplichten om dit te betalen, zolang de prijs normaal blijft, 80 euro voor het huren vind ik heel doenbaar

als ze je verplichten om iets te kopen of te huren dat veel te duur is, zou ik hier toch vriendelijk even over overleggen, en vragen waarom er niet iets kan gehuurd worden van bvb ook 80 euro, die pakken zien er heel chique uit en komen bijna bij elke suite te pas...

s
1-6-2007
 Meld misbruik11-1-2009 12:43:36

Sophie:
Een nieuw kostum kost toch al snel 600 euro??
Euh, waar ga jij winkelen?
In Hugo Boss heb je al snel een kostum voor 500 euro. In de solden 300 en het is twee keer per jaar solden. Mijn man heeft zijn trouwkostum in de solden voor 300 euro gekocht.
En in We, C&A, Celio, Springfield, Esprit, Mexx en andere ketens vind je makkelijk een kostum onder de 250, zelfs voor 150 euro.
Mijn man heeft een mooi kostum van We om te gaan werken en dat was iets van 150 euro. Nu vind hij zelf wel dat zijn duurdere kostums van Hugo Boss beter zitten.
Dan geef ik liever 150 euro aan een kostum dat je drie jaar kan dragen dan 80-100 euro aan een kostum dat je 1 dag mag dragen, hoor.

Aan de mensen die zeggen dat er niemand reklameerde:
Ofwel is dat bij jullie inderdaad de gewoonte en vanzelfsprekend ofwel klagen ze achter je rug, hoor.
Ik wil hiermee niet grof zijn (al zal dat wel zo overkomen, sorry) maar mensen (ik ook) zijn over zo'n dingen vaak heel schijnheilig.
Al glimlachend zeggen dat het geen probleem is en dat je dat graag wil doen. En thuis of tegen collega's klagen dat die trouw je hopen geld gaat kosten.

(Mmm, post ik dit nu of niet? Want ik besef dat er mensen op hun tenen gaan getrapt zijn.)

Nathalie

Meld misbruik11-1-2009 12:43:54

Bij ons is er ook een suite. De mannen zullen allemaal in hetzelfde kostuum gekleed gaan en de huur daarvan (incl. een hemd) worden door ns betaald. Ik zou er niet mee kunnen lachen mochten we in de suite moeten lopen van een trouw en dat we, zonder inspraak, 130 euro moeten betalen voor een gehuurd kostuum naar de smaak van het koppel, terwijl je een perfect kostuum in de kast hangen hebt.

Maar dat is mijn mening!

Liese
9-5-2009
 Meld misbruik11-1-2009 13:19:09

Hoi,

ook bij ons zullen de (5 à 6) mannen in de suite waarschijnlijk hetzelfde kostuum huren. Mijn aanstaande heeft 2 broers en mijn schoonouders geven liever 75 euro uit om te huren dan voor beide broers en voor mijn schoonvader een kostuum te moeten kopen van 500 euro. Dat is trouwens de gewoonte daar in de familie, zo werd het al bij elk huwelijk gedaan. Het lief van mijn twee zussen en mijn papa zullen dus ook hetzelfde kostuum huren, dit wordt betaald door mijn ouders.

Bij mijn schoonfamilie was dit iets vanzelfsprekends, mijn eigen familie vond dit niet echt nodig maar ze hebben er geen problemen van gemaakt. Ik wou dit ook echt graag omdat ik het gewoon veel mooier vind dan dat er iemand in een zwart, iemand in een blauw, iemand in een grijs, iemand in een bruin en iemand in een beige kostuum staat(sorry, ik wil hiermee niemand tegen de borst stuiten maar dat is mijn mening).

@ Geert: 130 euro is wel veel hoor, misschien moeten de trouwers toch nog eens bij andere winkels prijzen gaan vragen?

Groetjes,

Liese
09/05/2009
jurgenenliese.bruiloftsite.nl

fabienne
23-5-2009
 Meld misbruik11-1-2009 13:50:37

Ik volg vooral de redenering dat als het bruidskoppel diezelfde kostuums wil, dat zij dat dan moeten betalen...

Bij ons draagt iedereen waar hij of zij zich goed in voelt en ik ben ervan overtuigd dat iedereen er netjes zal uitzien! :-)

Maar dat opleggen aan mensen en dan nog geld uit hun zakken kloppen... ik weet het niet...

Ik volg s een beetje die zegt dat mensen al snel achter de rug hun beklag doen. In de trant van "wil je nu eens weten wat die trouw mij gekost heeft??".

Ik krijg liever ook de centjes als cadeautje dan dat ze aan hebben wat ik persé wil!

groetjes!

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik11-1-2009 13:53:53

Wij houden het lekker eenvoudig. Iedereen draag wat hij/zij wil. Toen mijn beste vriendin is getrouwd, wilden zij ook dat iedereen van de suite hetzelfde costuum huurde. Dit was geen megagroot bedrag (€50), maar mijn vriend heeft dit beleefd afgewimpeld; wat ik ook wel begrijp. Hierdoor werden we "uit de suite gezet", wat ik persoonlijk vrij grof vond aangezien ik haar getuige was in de kerk. Vanaf toen was het voor mij duidelijk dat dit "gedoe" op ons trouwfeest niet zou mogen voorkomen. Zolang er niemand is buiten mij die in een lang wit kleed rondloopt ben ik al lang tevreden! Ik zou mijn gasten - al zijn ze heel close - geen extra kosten willen opleggen en zou dat geld liever krijgen zodat we iets kunnen kopen waar we lang plezier van zouden hebben. Dat is mijn bescheiden mening!

Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik11-1-2009 14:03:23

Ik blijf toch bij mijn mening, ik vind het een hoop geld voor een hoop niks. Verloren moeite, verloren geld. Ik snap dat andere mensen aan andere dingen belang hechten, maar sommige mensen overdrijven hier toch weer zwaar.

Zoals Cien, die blijkbaar vindt dat het een hele eer is in haar suite te mogen lopen. Kom eens terug naar aarde, hier is het ook leuk. Zoals iedereen hier zegt, geloof maar niet dat iedereen dit met de glimlach doet. Je zal zich zelf wel merken, als jij een volgende keer de 'eer' hebt in de suite van een ander te mogen lopen in een opgelegd pakje & je zelf de duiten op tafel mag leggen.

heidi

Meld misbruik11-1-2009 15:57:07

in onze suite doen de mannen uit wat ze willen, ze weten dat ze alleen geen grijs pak mogen dragen omdat mijn verloofde helemaal in het grijs is, toen stelden ze voor om een kleurenpalet voor te stellen, dit hebben we gedaan, zwart,bordeaux,chocoladebruin en beige (dit geld ook voor de vrouwen), ik heb langs mijne kant al de kleding al gezien want ik mocht mee gaan kiezen, binnenkort mijn vriend zijne kant.

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik11-1-2009 18:51:10

Wij laten de suite heren ook een kostuum huren maar bekostigen het wel zelf. Bij de trouw van mijn zus was dat ook een discussie.zij wilde ook graag dat iedereen hetzelfde droeg en de mannen moesten het maar zelf betalen maar daar ben ik wel tegenin gekomen. Want als ze de verplichting niet had opgelegd dan had mijn vriend een mooi kostuum van uit de kast genomen en had het ons niets gekost. Dus wie iets eist moet het maar zelf betalen.
Succes!

Sarah
4-7-2009
 Meld misbruik11-1-2009 19:55:30

Ik vind het echt spijtig dat sommige mensen aannemen dat als je in de suite zit je jezelf vereerd moet voelen en daarom die kosten maar moet doen. Ik zou me ook vereerd voelen om in de suite te zitten en ik zou wel bereid zijn om tegemoet te komen maar als iemand me zou 'verplichten' om geld uit te geven aan iets dat ik misschien niet graag draag, vind ik dat dat getuigd van geen respect voor de vriendschap of mijn persoonlijkheid...
Ik vind het spijtig dat mensen voorbij het echte concept van de trouw zien, nl gewoon een leuke dag hebben met zn allen, maar als je mensen dan gaat verplichten om zoveel geld uit te geven voor iets dat jij wilt, waar stopt het dan?

let op, als ik zowiezo een kleed moet huren en het kost niet veel zou ik da minder erg vinden maar 150 euro is dr echt wel over...

Wij willen de mensen gewoon een leuke dag geven zonder verplichtingen... Natuurlijk is het in sommige families een traditie dat dit gebeurt en als dit dan financieel haalbaar is voor iedereen die in de suite zit, waarom niet?

(sorry als dit bij sommige mensen tegen de borst stuit maar dit is mijn mening).

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik11-1-2009 20:20:24

hey hey,

ik vind dat er hier wel heel heftig gereageerd wordt :-)

Vorig jaar hebben wij in de suite gelopen van mijn beste vriendin, en toen hebben alle mannen een jacquet gehuurd, en hebben wij dat zelf bekostigd. Wij hebben daar geen probleem van gemaakt, omdat het kopen van een kostuum ons veel duurder zou uitkomen. De vrouwen moesten allemaal in suitekledij met hoed... Daarom is er afgesproken dat de suite (die allemaal uit vrienden bestond) geen cadeau meer gingen geven aan het koppel.

Nu wij trouwen gaan ook alle mannen in de suite een jacquet huren. Wij hebben de voorschotten betaald, de andere kosten worden betaald door de ouders. Niemand heeft daar problemen van gemaakt, ook al omdat iedereen wil dat er een jacquet gedragen wordt.

Ik vind persoonlijk dat directe familieleden (broers, schoonbroers, vaders...) gewoon moeten volgen en betalen. Als je vrienden in je suite vraagt, kan het wat ingewikkelder worden. Maar ik vind het jammer dat sommige mensen uit de suite zo'n spel maken van iets dat eigenlijk maar een peulschil is. Het geeft het bruidskoppel onnodige stress en kopzorgen. Tel eens op wat je als koppel in de suite kost op zo'n dag, het huren van dat kostuum is dan echt wel een peulschil en het minste wat je kan doen!

Een beetje olie op t vuur gooien he ;-))

Groetjes
Karolien.

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik11-1-2009 21:37:29

hey,

tja, ga hier ook maar mijn bescheiden mening geven.

tuurlijk is het onze dag, en die willen we delen met de mensen die we graag zien, vrienden en familie.

van mij hoeven ze zelfs geen kostuum te dragen, enkel als ze dat willen. een toffe broek en t-shirtje of hemd is ook goed. als ze zich maar goed voelen.
je kan niet verwachten dat iedereen 100 of meer euro geeft aan 'jullie' trouw om kleren te huren.

en sommigen zeggen, "je weet niet hoeveel dat kost een persoon in de suite...blabla, waarom zit hij of zij dan in de suite als hij toch maar geld uit de zakken jaagt.

beetje grof om zo over familie en vrienden te praten.

groetjes ellen

evy
1-3-2009
 Meld misbruik11-1-2009 22:33:37

Geen haar op mijn hoofd dat er ook maar aan denkt om mijn familie, suite te verplichten om iets te huren en dan nog zelf te bekostigen!
Moest mijn broer mijn vriend verplicht hebben om een jacquet te huren, hij had niet eens meegelopen in de suiten. Daar ben ik gegarandeerd zeker van! Als je als koppel je suite verplicht om zoiets te dragen, dan draag je ook zelf die kosten.
Er zomaar vanuitgaan dat de familie er dat maar voor over moet hebben omdat jullie trouwen...da's er ver over!
Moesten ze ons verplichten om kledij te huren...ok, maar dan volgt er gewoonweg geen cadeau meer. Dan moeten ze de gehuurde kledij maar zien als cadeau :)
Voor 150€ kan je al een heel mooi kostuum kopen, dat je nadien nog kunt dragen!

Arianne
1-8-2009
 Meld misbruik12-1-2009 9:48:33

Bij ons is het meer dan normaal dat je naar een feest in kostuum gaat. Het kan er ook aan liggen dat mijn vader en schoonvader in spe ook in kostuum gaan werken. We zouden graag alle mannen van de suite in dezelfde kleur zien en hebben voorgesteld dat ze allen een zwart kostuum dragen. Dat mag er eentje uit hun kast zijn, maar als ze er niet over eentje zouden beschikken, betalen wij de huurkosten (80euro). Het gaat hier natuurlijk maar om vier mensen maximum.
Ik vind persoonlijk een jacquet niet nodig, maar een kostuum is een must.

Liese
9-5-2009
 Meld misbruik12-1-2009 9:57:21

Hoi,

amai wat een discussie hier :). Ik kan begrijpen dat sommigen (de meerderheid?) van mening is dat je de gasten uit de suite niet kan verplichten om een kostuum te dragen en de huur ervan zelf te betalen. Bij ons zijn alle mannen van de suite familie: vader, schoonvader, 2 broers van de bruidegom en de 2 vrienden van mijn zussen. Het huren van kostuums was op vraag van mijn schoonmoeder omdat ze geen drie nieuwe kostuums wou kopen en omdat dit altijd gedaan wordt (ze dragen dus zelf de kosten). Bij mij betalen mijn ouders de kostuums voor de 2 vrienden van mijn zus. Het maakt natuurlijk inderdaad een verschil of het gaat om familie of vrienden!

Zelf ben ik binnenkort bruidsmeisje bij één van mijn beste vriendinnen, en het kleedje dat ik die dag zal dragen was misschien ook niet mijn eerste keuze en ik zal het ook zelf bekostigen (ongeveer 175 euro), maar toch doe ik het met plezier want onze vriendschap betekent heel veel voor mij! En trouwens, anders had ik toch nieuwe kleren moeten kopen en dat had mij ook wat geld gekost.

Groetjes,

Liese

cien
9-5-2009
 Meld misbruik12-1-2009 12:33:34

hey karmen:)doe me een plezierke en kruip de hoogste boom in die maar kan vinden...tis ni omda jij jezelf onbelangrijk vind da iedereen da moet doen he

iedreen doet waar hij goesting in heeft en niemand heeft daar op te kakken!

onze suite bestaat uit alle broers en zussen en wanneer hun dag komt zou ik zelf enorm vereerd zijn in de suite te mogen en een oerlelijk fluoroos kleed met grote strik op de kont van 300 euro kopen als da gevraagd word

iedereen zn eigen ding en niemand die een ander daar voor afbreekt he

onnozel schaap

Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik12-1-2009 13:43:26

Wat dat ik niet goed snap, is waarom velen zoveel moeite hebben met de verschillen aan kleuren en modellen in kostuums? Vrouwen hebben toch ook allemaal iets anders aan? Of worden die ook allemaal gedwongen om hetzelfde kleed (kleur en/of model) aan te doen? Naargelang ieders model van lichaam sta je toch beter met een of andere kleur of model?
Ik kan mij niet voorstellen als wij naar een trouw moeten gaan, dat mijn man niet een van zijn eigen kostuum zou mogen dragen.
Ieder zijn mening zeker.

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik12-1-2009 14:37:52

Tja, waarom mag je geen uniformiteit vragen aan je familie en dichtste vrienden ??
een suite waarbij de mannen één geheel vormen vind ik het mooiste.
Zo maak je van hen ook "blikvangers" en ziet men wie van de familie/suite/vrienden hoe je het ook wilt noemen is.
En sorry, maar als je per se wilt aandoen wat al in je kast hangt : daar heb je toch ook moeten voor betaen, niet ??!!
En ik kan moeilijk geloven dat een huurkostuum afgrijselijk is, aangezien dat meestal zeer eenvoudige en sobere kostuums zijn die door iedere man kunnen gedragen worden.
Vind trouwens dat het van een beetje respect getuigt als je je voor een trouw opkleedt.
Wij hebben zelfs niemand moeten verplichten, laat staan duidelijk maken, het was de evidentie zelve voor iedereen.
De mannen gaan er een gezamenlijke uitstap van maken. En geloof mij er zal er geen ene een kostuum dragen dat hij mottig vindt en ze zullen er samen perfect uitkomen !!
Ik begrijp dat niet iedereen geld kan en wil uitgeven aan dergelijke zaken, maar € 80 tot € 100 voor een kostuum te huren vind ik ok.
En ja een kostuum van € 150 bestaat ook, maar s vernoemd het hieronder : haar man zijn kostuum van boss zat toch wel beter.
Sorry, maar aan een prijs hangt veelal ook kwaliteit.
En neen, t is niet omdat iets duur is dat het daardoor ook beter is !!!
Nu ja, ieder zijn mening maar een beetje respect tov degenen die trouwen vind ik wel gepast.
En degene die weigerde om € 50 (!!!) te betalen om een kostuum te huren en uit de suite werd gezet : vind ik terecht !
Maar ja, wie ben ik om daar over te oordelen.
Ik dacht dat het hier over trouwen ging en niet over een verjaardagsfuifke (waar trouwens soms meer eisen worden gesteld dan voor een trouwfeest).
Als je niet bereid bent om je een beetje aan te passen, ga dan niet. Denk dat sommige trouwers, als ze alles op voorhand hadden geweten, gewoonweg een aantal mensen niet zouden uitnodigen... En die mensen verschieten dan waarom ze geen uitnodiging (meer) krijgen...

Ik heb hier ondertussen tegen genoeg schenen geschopt denk ik.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik12-1-2009 15:27:01

how how de reacties gaan er wel wat over hier...
cien sorry hoor, maar je reactie op karmen bewijst heel karmen haar stelling

'oppervlakkig'

Liese
9-5-2009
 Meld misbruik12-1-2009 16:12:19

Jammer dat dergelijke discussies meestal uitmonden in een platte scheldpartij. Maar als Carmen zo geen venijnige opmerking had gemaakt naar Cien toe, dan zou zij ook niet zo teruggereageerd hebben denk ik... .
Conclusie: laten we het met z'n allen beleefd houden en elkaars mening respecteren in plaats van aan te vallen aub!

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik12-1-2009 17:21:38

hey ,

sarah heeft volledig gelijk als het over cien gaat.
iedereen heeft zijn eigen mening hierrond en die moeten we proberen respecteren, maar we moeten mensen toch niet op kosten jagen... gehuurd of gekocht doet er niet toe.

je kan niemand verplichten, in de suite lopen is zeker geen kwestie van eer... het zijn gewoon mensen die je graag hebt en die je respecteert zoals ze zijn.

niemand komt in zijn joggingspak, ze zijn wel slim genoeg maar een kostuum hoeft toch ook niet perse super gelijkvormig te zijn.

en... minder schelden mag ook wel... niemand wordt daar beter van;
groetjes ellen en bjorn

Joke
18-4-2009
 Meld misbruik12-1-2009 19:24:48

beste allen,

Ik zal mij heus niet moeien met de inhoud van de discussie,
maar nu weet ik toch waarom men spreekt van 'helse bruiden'.

Meiden, een tip: Misschien iets minder denken aan imago en looks en des te meer genieten en bewust zijn van waar het om draait: liefde...!

En ik ben blij dat ik kan zeggen aan mijn gasten (M/V): 'Trek aan wat je wil die dag, ik zal dat ook doen!'

Ik wens jullie allen écht een goede voorbereiding en een mooie dag toe, zonder chagrijnig gedoe!

Joke

Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik12-1-2009 19:48:27

Oei, Cien, ik had er geen idee van dat de waarheid zo zou kwetsen! Maar ik ben wel blij met je reactie, dat bewijst nog maar eens dat je chique gevolg helemaal niets te maken heeft met klasse & stijl, maar puur met de uiterlijke schijn & het tegenovergestelde willen zijn van wat je echt bent: een klassevrouw.

Heel veel plezier met je jasjes, je hoedjes & je grote vuile, mond. Ik zal er mijn slaap niet voor laten dat er mensen zijn, die hun geld aan jou willen verspillen. Ze moeten wel geschift zijn.

Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik12-1-2009 21:01:39

Volgens de etiquettenormen worden de kosten meestal gedragen door de beide ouders. In dit geval is het vaak zo dat de ouders alle kosten delen in twee, ook van de gehuurde kostuums. Zijn het echter de trouwers die de kosten moeten dragen of draagt slechts 1 van beide ouders mee in de kosten, worden de kosten gedragen door diegene die in de suite meelopen. De trouwers hebben meestal al meer dan kosten genoeg als ze alles zelf moeten ophoesten.
Mocht het zo zijn dat één van de heren uit de suite het te huren pak niet zelf kan betalen, dan denk ik wel dat men een oplossing zal zoeken voor dit probleem. Kan de heer uit de suite de kosten wel zelf betalen, maar wil hij dit niet, dan geef ik de trouwers de raad om simpelweg iemand anders te vragen om in de suite te lopen. Het is het feest van de jonge trouwers en daar moeten geen moeilijke heren de sfeer bederven... Niemand buiten de trouwers, en eventueel de ouders die mee de kosten dragen, hebben zich te moeien in het verloop van "hun" feest. Laat de beslissingen over aan de trouwers en maak er voor hen een mooie dag van. Dit kan als iedereen zich verre houdt van beslissingen nemen die hem niet aangaan. Die heer kan op zijn eigen trouwdag doen wat hij wil en moet maar gewoon uit de suite weg blijven als het hem teveel is om te doen wat de trouwers vragen.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik13-1-2009 0:41:01

ja idd helse bruiden haha

en nu ga ik dus echt olie op het vuur gooien he..

weet je wat mijn ceremoniemeester zei?? Op de meest chique trouwfeesten draagt de suite geen suitekledij.

Het is vaak bij de mensen die het wat 'minder' hebben die daar zo in overdrijven. Idd voor uiterlijke schijn

OPGELET: niet mijn woorden, maar die van onze ceremoniemeester

sophie
20-6-2009
 Meld misbruik13-1-2009 11:05:53

Amai, wat is dat hier allemaal.
Zo'n scheldpartijen.
Zelf ik ben uitgemaakt door 's' omdat ik vind dat een nieuw kostuum 600€ kost.
Ga maar eens naar de winkel, koop maar een kostuum, schoenen, een hemd, das,...
Ik denk dat je voor je totaalpakket wel aan €600 zal liggen.

Je kan hier oneindig blijven ratelen, iedereen heeft zijn eigen mening over hoe zijn trouw en suite er moet uitzien.
De ene is content dat je suite in jeans loopt en de andere moet chique kostuum hebben.

Ik zou gewoon aanraden om ieder zijn mening te respecteren.

We komen hier om elkaar om raad te vragen en niet om iemand uit te maken over hoe die zijn trouw zal zijn.

Elk wat hij wil en elk volgens zijn budget.

Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik13-1-2009 11:54:24

Amai, da's een goei. Echt olie op het vuur. Sarah, jij wil zeker dat de boel echt ontploft ;-)
Waar zit eigenlijk Wim met zijn reactie? Hij heeft echt iets losgeweekt hier he.

evy
1-3-2009
 Meld misbruik13-1-2009 22:37:45

Amai, sophie, als jij dat uitmaken noemt....

Mijn man zijn trouwkostuum, 5-delig trouwens, heeft 350€ gekost.
Vorige maand trouwde mijn broer en het kostuum dat mijn man toen kocht, jawel, hemd, broek, vest en das, heeft welgeteld 205€ gekost. Maar nee, uiteraard hoeft dat voor hem geen Hugo Boss of zo te zijn, als het maar gewoon lekker zit!
En schoenen? Tja, daar ga je ook zo duur en goedkoop in als je zelf wilt. Geloof dat zijn laatste paar rond de 60€ zat, maar de meeste mannen hebben wel een deftig paar schoenen in de kast en hoeven dat niet telkens nieuw te kopen.

P.S. Sarah, je CM heeft volledig gelijk! Ik heb jaren in een feestzaal gewerkt (mijn tante is eigenaar) en 't is inderdaad zo dat het puur uiterlijke schijn is.

sophie
20-6-2009
 Meld misbruik15-1-2009 10:39:17

Hallo,

Graag nog eens het tweede deel te lezen van mijn bericht!!
Elk zijn keuze volgens smaak, budget, keuze,...
Tzou nogal saai zijn zeker moest iedereen altijd hetzelfde hebben.

Waarom dus altijd die commentaren op een ander...

SANTINA
9-10-2009
 Meld misbruik15-1-2009 23:54:13

Amai wasme dat allemaal ?! Ik denk dat het bruidskoppel vergeet waar het om gaat als men trouwt. Het zal mij worst wezen wat de suite aandoet als ze maar even gelukkig als ons zijn die dag. Trouwen gaat niet om uiterlijk vertoon maar wel om romantiek tussen het koppel en een goede sfeer onder de famillie. En een suite zo een verplichting opleggen valt daar niet onder. En zolang uw fam niet flodder heet zal dat wel allemaal meevallen...

dina

Meld misbruik17-1-2009 18:29:29

Op zeer toevallige wijze ben ik op dit forum terechtgekomen.Mensen toch, waar zijn jullie mee bezig.Ik vind dit een echte schande dat zoiets te grabbel wordt gegooid op internet.Dit moet wel de mooiste dag van hun leven worden van het aanstaande bruidspaar.Ik denk niet dat de trouwlustigen zo'n heisa rond hun suite wilden veroorzaken.Integendeel, op zo'n dag hoop je dat alles rustig en sereen verloopt en dat iedereen zich gelukkig voelt.Trouwens ik geloof niet dat men 'verplicht' wordt in een suite te lopen, het wordt beleefd gevraagd (en meestal vindt men dit een eer) en weigeren is toegestaan. Maar a.u.b. mensen los dit onderling op, buitenstaanders hebben hier niets, maar dan ook niets mee te maken.Zoiets op zo'n site zetten getuigt van zeer weinig tact en respect t.o.v. het toekomstige bruidspaar. A.u.b. stop deze wansmakelijke vertoning.

Een bezorgde moeder en toekomstige schoonmoeder.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik17-1-2009 22:59:50

euhm dina... dat is wel de bedoeling van een forum hoor.

Normaal gesproken is het ook anoniem. of je moest toevallig je eigen dochter of zoon hier uit herkennen?
Dan is het natuurlijk niet zo leuk

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...