Terug naar overzicht
hoi Ilse!Wij hebben ons verlovingsfeestje in april gedaan met de ouders, grootouders en broers/zussen. De meesten hadden wel bloemen mee of spulletjes die we konden gebruiken. Je kan eventueel op een originele manier geld vragen?Wij hadden zelf verlovingsaankondigingen en menukaartjes enzo gemaakt. Voor het eten hadden we het eenvoudig gehouden: onze beide moeders hadden elk verschillende hapjes gemaakt en cake/taart. En aan onze(enige) opa hadden we dan gevraagd om de drank (champagne en wijn enzo) te verzorgen, dat was dan zijn cadeau. Mail me gerust als je nog tips ofzo nodig hebt: gaelle.troukens@if-ic.org Groetjes!Gaelle
je kan miss bonnen vragen van de winkels waar je u trouw spulletjes wil kopen .vb een bon van de juwelier waar je de ringen koopt. en zo vanalles he. bloemen bon voor het boeket.grts cindy 10.06.2006
Bij ons zijn verlovingsfeestjes niet gebruikelijk, dus daarover kan ik je geen tips geven.Qua geschenk is het misschien leuk om geld te vragen voor je huwelijksreis (als je er één maakt natuurlijk). Dan hebben de mensen toch het gevoel dat ze iets concreets geven.
Ons verlovingsfeest hebben we gegeven met al de mensen die ook in de suite gaan: ouders, grootouders, zussen en getuigen. Er was een valentijns diner dansant in de zaal waar we ons feest geven, dus dat kwam mooi uit. We verwachten toen van niemand een cadeau omdat die allemaal nog een trouwcadeau gaan geven. Ik heb toch van mijn grootvader een parelketting gekregen om aan te doen op mijn kleed (prachtig gewoon) en van mijn tante een mixer omdat mijn mixer stuk was. Wij hebben niks gevraagd, want dat is niet de bedoeling van een verlovingsfeest. Dat dient enkel om in je naaste omgeving aan te kondigen dat jullie gaan trouwen.
HalloGefeliciteerd met je verloving!!!Wij hebben vorige week (10 juli) ons verlovingsfeestje gehouden. Hierop waren de dichte familieleden, onze getuigen en ook enkele buren van mijn ouders uitgenodigd (in totaal waren we met 25). Het feestje ging door in de tuin van mijn ouders, zij hadden allerlei hapjes voorzien en sandwiches en een uitgebreid dessertbuffet. Het was echt een gezellige en leuke dag!Volgens de etiquette mag je voor je verlovingsfeest geen cadeaux vragen, de mensen komen ook naar je huwelijk en geven dan al iets. Bij ons hebben de 2 families samengelegd voor een praktisch cadeau. Zo kregen we van mijn familie nieuwe potten en pannen en van zijn familie een nieuwe stofzuiger.De meeste mensen hebben dit gevraagd aan mijn ouders en zij hebben dan voorgesteld van bij te leggen. Uiteraard waren er de dag zelf ook nog vele kaartjes en bloemetjes...Veel succes en geniet van ieder moment!Vicky