Nu Online
Momenteel zijn er 674 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geen dansfeest

11-1-2009 21:20:37
Hallo iedereen

Eerst wou ik een dansfeest omdat het anders misschien zo saai is, alhoewel dat niet echt bij ons past. We zijn geen dansers en hebben daar een beetje schrik voor, en het kost ook wel veel meer!
Dus dachten we voor zo'n 130 man een receptie te geven, met dan een diner voor 50 man, in buffetvorm. Daarna is het feest afgelopen.
Lijkt jullie dit iets, of niet?

Groetjes
een wanhopige trouwplannertje :-)

Ilse
22-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 638

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik11-1-2009 21:27:05

wij hadden ook geen dansfeest, zelfs eens feest dat afliep om 24 uur!

En wij hebben daar niks als positieve reacties op gekregen.

we hadden een walking dinner, met een dixieband en een jazzlounge band.

Op die manier kon iedereen rondlopen en was het informeler.

We hadden ook alle kindjes uitgenodigd en voor hen hadden we animatie.

De mensen stoefen nu nog over ons feest, dus veronderstel dat ze het niet saai vonden...

Nella
14-3-2009
 Meld misbruik11-1-2009 21:46:05

Hey Ilse,

Wij geven ook enkel een uitgebreide receptie voor een 130 man en daarna gaan we enkel aan tafel met onze ouders, broers, zussen en grootouders dus met een 20-tal. Wijzelf zijn ook geen grote dansers maar ik ben er zeker van dat het daarom niet minder leuk zal zijn.
groetjes
Nella

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik11-1-2009 21:56:08

Wij zijn echte dansers dus voor mij zou dit echt een afknapper zijn. Want ik haat stil zitten aan tafel en de hele tijd met iedereen moeten praten. Ik zwijg liever en dans. Maar ja, dat is wat jullie willen. Mijn zus had het eerst ook zo gepland, een uitgebreide receptie voor iedereen en dan eten met de familie en dan....om 12u in je bed liggen. Dat had ik pas echt erg gevonden. Ook de genodigden waren helemaal niet tevreden met een receptie en ze kreeg enorm veel tegenkantingen. Uieindelijk besliste ze het laatste moment om een fuif 's avonds te geven en enkel de ouderen op de receptie uit te nodigingen en de jongeren op de fuif. Dat was wel leuk maar aangezien de fuif in een parochiezaal doorging waren er ook die dit te min vonden....wat kan een mens nog doen om goed te doen!

Marijke
21-8-2009
 Meld misbruik11-1-2009 21:56:08

Wij trouwen op 21/8 en we gaan hoogst waarschijnlijk ook geen dansfeest geven.
We dansen zelf ook niet graag en ik vind het nogal stom om op uw trouw iets tegen uw goesting te doen. We geven gewoon een receptie en dan ook een diner in buffetvorm.

Groetjes,
Marijke

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik11-1-2009 22:05:57

je moet gewoon doen wat je zelf leuk vind.. en niet naar de meningen van anderen luisteren

want bij ons waren er ook die op voorhand al hun kritiek klaar hadden. En achteraf was het zo'n super geslaagde dag, dat zelfs de meest kritische mensen nu nog zeggen dat het zo'n geslaagd feest was.

Ann
7-2-2009
 Meld misbruik12-1-2009 9:44:02

Wij houden ook geen dansfeest. Ik zelf ben absoluut geen danser en voor mijn partner hoeft het ook niet. Wij houden eerst een receptie voor 300 man en nadien een diner voor 80 personen met strijkkwartet en nadien wat jazzmuziek. Ik kijk al uit naar de leuke gesprekken, speeches en sketches!
Ik vind het wel heel leuk om hier te horen dat we niet de enige zijn zonder dansfeest.

Groetjes,
Ann

Ann

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik12-1-2009 11:54:29

he ann,

ja, ik ben al getrouwd, maar je hoort het idd heel weinig.
Maar serieus, wij hebben er niks dan positieve reacties op gekregen.

Als je jazzmuziek iets meer mag kosten, dan moet je eens kijken op www.jazzlounge.nl
wij hadden die met zangereswoscha(of zoiets)

Echt super professionele gasten, hele goeie muziek. Echt tof!!

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik12-1-2009 11:55:15

mijn man en zijn broers zijn trouwens ook allemaal muzikanten en als die zeggen dat het goed is, dan is het ook echt goed..

Ann
7-2-2009
 Meld misbruik12-1-2009 12:05:49

Hey Sarah,
ik ga zeker eens contact opnemen met jazzlounge. Ik heb hun site even bekeken en wat mij betreft klinkt het heel goed. Bedankt voor de tip!!!

Ann

Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik12-1-2009 12:06:41

je moet doen wat jullie willen. Er is altijd wel kritiek op een trouwfeest. Is het niet op het eten, dan is het op de drank of muziek of omdat iemand wel of niet uitgenodigd is,... Je kan nooit voor iedereen goed doen. Gewoon wat jullie goed vinden, is belangrijk. Ikzelf ben dit wel niet gewoon: een trouw zonder dans. Bij ons het is wat de gewoonte om na het eten eens goed te shaken. Maar waarom zou jullie voorstel niet kunnen?

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik12-1-2009 12:38:24

he ann,

niet schrikken van de prijs... maar nogmaals, ze zijn het wel echt waard!

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik12-1-2009 14:13:17

Dag Ilse,

Moet zeker kunnen! Dat was ook ons eerste idee.
Nu gaan we toch een (klein) dansfeest geven omdat ik graag een openingsdans wou doen. De DJ is een vriend van ons, dus we zullen hem op voorhand wel wat richtlijnen meegeven hoe laat etc.
Trouwens zoals velen hier doen wij eeste en receptie + eten voor kleinere groep (+- 60 mensen). Ook veel oudere tantes en nonkels die toch niet tot 4 u zullen shaken (hoop ik hihi).
Alvast, onze DJ zal op voorhand z'n briefing wel krijgen tot hoe laat we 't ongeveer willen maken (2 u à 3 u dacht ik).
Dan moet hij nog maar eens een traag nummer draaien & licht aan.

Groetjes & succes

Marieke
18/04/2009

Evelien
26-9-2009
 Meld misbruik12-1-2009 18:56:01

Hey Ilse,

Mijn vriend en ik dansen ook niet graag dus wij doen ook geen dansfeest. We doen eerst een walking dinner van drie uur voor de familie, vrienden, collega's enzo (zo'n 200man) en dan vanaf ongeveer acht uur een diner voor ouders, grootouders, broers, zussen en de allerbeste vrienden (30 personen).
Eerlijk gezegd heb ik ook wat schrik om het aan de familie te vertellen maar het is onze keuze dus moeten ze zich er maar bij neerleggen (hoop ik).

Vooral doen wat je wil, zodat je achteraf nergens spijt van moet hebben!

Evelien

Katrien
5-9-2009
 Meld misbruik12-1-2009 20:22:02

Hoi
De keuze wel of geen dansfeest hangt ook af van je gasten, vind ik. Mijn verloofde danst helemaal niet (hooguit openingsdans) maar ik en mijn familie en vrienden voor wel. De meerderheid heeft gewonnen bij ons! :-)
Ik ben overigens zeer aangenaam verrast om hier ook te lezen dat niet iedereen megagroot feest voor 100-150 man geeft met alles erop en eraan. Ik voelde mij al bijna een uitzondering worden omdat we ook een intiem familiediner doen. Wel een vrij grote receptie en daarvan blijft een deel (tot: 60-70 personen) voor het dansfeest.
De redenen: het prijskaartje (we betalen alles zelf) en we willen ons huwelijk enkel vieren met mensen die we echt goed kennen en geen familie tot in het 10e knoopsgat die we nooit zien.
Groetjes en succes met de beslissing.
Volg je hartje!

annelies
9-5-2009
 Meld misbruik13-1-2009 8:45:41

Hallo,

Ook wij hadden dat probleem. Wegens familiale redenen en ook omdat in onze familie geen grote dansers zitten wisten we niet goed wat doen. Een dj hadden we niet graag en geen muziek ja dat was ook iets. Dus zijn we opzoek gegaan naar een alternatief. We hebben iemand gevonden die tijdens het diner wat live achtergrond muziek komt spelen (viool en cello) en na het eten komt er een live band (2 personen, niks groot, een 2tal uur livemuziek zingen (gitaar en key-bord). Allebei zijn ze schappelijk in prijs, want iemand vinden die toch goede muziek brengt en niet te duur is, is niet makkelijk. Dus bij ons zal het dansfeest duren tot ongeveer een 2uur - 2uur30. En wij vinden dit al lang genoeg. En wat anderen daar van vinden dat moeten zij weten, het is ons feest en onze keuze.
Ik raad jullie aan van dit ook te doen, jullie moeten kiezen. En je moet je niks laten opleggen of laten dwingen om iets te doen omdat anderen dit goed vinden.

groeten en veel succes met de voorbereidingen.
Annelies en Christophe
9 mei 2009

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info