Terug naar overzicht
Hoi LieveOm teleurstellingen te voorkomen: heb je al aan het gemeentehuis gevraagd of het mogelijk is om een langere dienst te krijgen? Niet alle stadshuizen laten dit toe... Wij hadden er ook aan gedacht, maar uiteindelijk hebben we voor een vrijzinnige plechtigheid gekozen. Uit ondervinding weet ik dat het zeer moeilijk is om toepasselijke teksten te vinden die niet christelijk geïnspireerd zijn. Teksten zoek ik dan ook in allerlei boeken uit de bibliotheek.Het volgende boekje heb ik gekocht omdat ik het zeer goed vond: "Een boek vol liefde" - samengesteld door Susan Polis Schutz. Daarin staan allerlei teksten (christelijk geïnspireerde, maar ook eerder neutrale teksten)Onze geloften schrijven we zelf, maar mss vind je er wel door te googlen?Succes ermee!
hoi LieveWij doen het ook zo, enkel voor de wet. We hebben voor de zekerheid eerst nagevraagd hoe lang het mocht duren (in sommige gemeenten staat er een tijdsduur op, bij ons zijn ze gelukkig soepel) en dan zijn we op zoek gegaan naar teksten enzo. De gemeente zorgt voor muziek en een receptie nadien (ik denk dat we gewoon heel veel geluk hebben :) ) en de rest doen we zelf: onze getuigen gaan iets voorlezen, de ringen worden door een bruidskindje gebracht en we gaan een soort van trouwbelofte lezen. Ik heb wel wat inspiratie gevonden via adagioceremonie.be, het zijn teksten voor in de mis maar je kan er wel weg mee hoor. Als je wil, wil ik je wel wat mailen? (gaelle.troukens@if-ic.org) Verder ben ik er nog niet helemaal uit, balonnetjes enzo moeten we nog allemaal gaan kopen. Succes ermee en laat maar iets horen als je inspiratie nodig hebt!groetjes!Gaëlle nog 52 dagen