Nu Online
Momenteel zijn er 334 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Geld vragen

20-7-2005 12:34:29
Hallo,

kent iemand een toffe manier om reeds op de uitnodiging duidelijk te maken dat we graag geld willen, in plaats van cadeautjes en bloemen?

Wij wonen namelijk al 7 jaar samen tegen dan en hebben al alles. Bovendien is ons appartement nogal klein, zodat massa's bloemen eigenlijk ook niet kunnen...

Lieve

Lieve
1-9-2006
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 2471

febe
12-8-2005
 Meld misbruik20-7-2005 13:12:31

Bij ons op het kaartje staat: 'Liever geen geschenken, u mag wel aan ons spaarvarkentje denken'
Groetjes,

Fébe (nog 23 dagen!)

Ruth
10-9-2005
 Meld misbruik20-7-2005 13:33:02

Aangezien wij deze week een stuk bouwgrond gekocht hebben staat er bij ons op het kaartje: cadeautip: (symbool envelopje) om ons een steentje dichter bij ons droomhuis te brengen...

Ik hoop er ook op dat de mensen hiermee rekening houden want trouwen is zooo duur en ne bouwgrond kopen nog veel meer!!!

Groetjes

Ruth
(nog 52 dagen)

Inge
10-9-2005
 Meld misbruik20-7-2005 13:45:56

Wij hebben vorig jaar een huis gekocht en verbouwd. Bij ons staat er op: een deurtje hier, een raampje daar en ons huisje is bijna klaar. Wilt u ons iets schenken dan weet u waaraan we denken. met dan de rek. nr en een enveloppe. De reacties zijn zeer positief op het rijmpje.

sonja
30-9-2005
 Meld misbruik20-7-2005 14:40:06

Bij ons gaat het ongeveer als volgt:
Bloementjes vinden wij fijn,
maar daar is ons appartementje wat voor te klein
als je ons dan een geschenkt wil schenken
loopt de zoektocht soms moeilijker dan je zou denken,
daarom zij wij heel blij met
een centje.

Het laatste zinnetjes van de centjes is niet volledig juist, maar kan er niet meer juist opkomen. Heb deze uit een hele waaier keuzen gekozen bij de drukker.

Kelly
10-12-2005
 Meld misbruik20-7-2005 16:19:37

Ook wij hebben net huisje gekocht en wonen al samen. Na onze trouw kunnen we beginnen aan de grote verbouwingen en zijn de centjes meer dan welkom.

Op onze uitnodigingen staat:

Huisraad hebben we meer dan genoeg,
maar in ons nieuw huisje is nog wat werk voor de boeg,
dus als je niet goed weet wat schenken,
wil je dan aan ons spaarvarkentje denken?
ons rekeningnr.: ....

Succes ermee!

Groetjes
Kelly

maya
6-8-2005
 Meld misbruik20-7-2005 16:28:52

wij hebben dit geschreven:
Breek je hoofd niet om voor ons een geschenkje te zoeken.
We zijn al blij dat jullie er zullen zijn.
Dacht je toch aan een cadeau,
dan liefst zo: envelopje of rekeningnummer
Groetjes
Maya

Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik20-7-2005 17:24:10

Wij hebben gewoon een spaarvarkentje op de uitnodiging gezet met daarbij een envelopje. Ik heb hier ook de uitnodiging van een vriendin die een eigen plekje wil met haar toekomstige:

Een eigen huis om in te wonen
is waar wij het meest van dromen.
Dus wij zouden liever sparen
in plaats van cadeaus te vergaren.

groetjes
Valerie

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik20-7-2005 17:45:01

Zo plezante rijmpjes allemaal. Bedankt voor de tips!

kathleen
3-12-2005
 Meld misbruik20-7-2005 20:01:54

wij zullen dit op de uitnodigingen zetten:
In ons huisje staat al wat we willen, alleen ons varkentje heeft magere billen. Dus denkt u aan een cadeau, dan hebben wij het graag zo (en dan een envelopje)

groetjes
kathleen
03.12.05

Maïté
22-7-2005
 Meld misbruik20-7-2005 20:14:21

Ik vind dat altijd een beetje vreemd overkomen als iemand dergelijke dingen op een uitnodiging zet, alhoewel het tegenwoordig vaak wordt gebruikt. Wij hebben het er niet op gezet omdat 90% van je cadeaus toch geld is en de mensen die toch een geschenk willen geven, zullen dat niet laten omdat het op de uitnodiging staat.

Maïté: nog 2 keer slapen

Els
1-4-2006
 Meld misbruik20-7-2005 21:37:39

inderdaad, al staat er nog zo'n schoon rijmpje op om geld te geven en geen cadeau, ik geef geen geld, ik vind niet dat ik enkele bakstenen moet gaan sponsoren bij wijze van spreken... dus ik vind wel dat je altijd enkele tips achter de hand moet houden...

Patrick
8-10-2005
 Meld misbruik20-7-2005 21:54:04

Gewoon heel eenvoudig --> kadotip : een enveloppe.

En de meesten weten zoal dat we liever geen bloemen hebben aangezien we daar toch niets aan hebben als je op reis vertrekt

Nancy
15-7-2006
 Meld misbruik21-7-2005 10:07:11

Mijn vriend en ik trouwen volgend jaar in de zomer en wij hebben ook een bouwgrond gekocht en zouden liever ook geld vragen dan iets anders. Het liefst zou ik het volgende op de kaartjes zetten "wij hebben liever centjes dan presentjes". Familie van me had dit op hun trouwkaartjes gezet en het had veel succes.

Tanja
1-8-2005
 Meld misbruik21-7-2005 11:24:25

Wij hebben kort maar bondig geschreven "een centje is altijd welkom" Daarmee weten ze waar je voorkeur ligt.
Uiteindelijk komt dat toch allemaal op hetzelfde neer. Als je stort voor een lijst is dat gewoon wat meer omfloerst, maar je ziet toch ook het bedrag als bruidspaar.Aleen weten de gasten al aan wat je het dan zal besteden,maar of dit nu voor een enkele vorken en messen is of een baksteen,maakt toch echt niet uit.
De idee is geven.

Tine
6-8-2005
 Meld misbruik22-7-2005 9:03:15

Bij ons staat heel simpel:

Vrijblijvend kado-idee:
Wij dromen van een eigen nestje (en dan een rekeningnr. of het bekende envelopje...)

En wij hopen natuurlijk vooral centjes te krijgen, maar zijn ons ook bewust dat mensen die dat niet zien zitten wel een kado zullen geven. Maar ik denk dat dat vooral de oudere generatie is, en dat de meesten het bruidspaar volgen. Nog even wachten... binnen 15 dagen weten we het !
Groetjes,
Tine

Sofie
7-5-2005
 Meld misbruik25-7-2005 11:43:03

Hoi Lieve,

Ik ben al even getrouwd en wij hadden op onze uitnodiging gezet : "vrijblijvende cadeautip: rek nr". Wij woonden ook al een tijdje samen en waren aan het bouwen, dus geld was meer welkom dat cadeau's.
Wij hebben van welgeteld 1 koppel een cadeau gekregen, de rest heeft allemaal gestort of een zelfgemaakt cadeau met geld afgegeven. Zelfs de oudere generatie vond geld geven gemakkelijker, want dan konden ze naar de bank om de hoek of een enveloppe afgeven en anders moesten ze misschien verder weg naar een winkel.

Hou er gewoon rekening mee dat er misschien iemand toch een cadeau wilt geven, dus maak voor jezelf een lijstje wat je eventueel toch nog kan gebruiken.

Veel succes met je huwelijk!

An
24-9-2005
 Meld misbruik26-7-2005 7:34:10

Wij hebben: onze huwelijkslijst ligt vrijblijvend bij KBC ...-........-.. Tot hiertoe heeft iedereen daar al heel positief op gereageerd.

pegie

Meld misbruik28-7-2005 1:26:31

Ik ga ook geld vragen, het huis zit nu al tsjokvol, ik mag er niet aan denken dat er nog bijkomen zou!
ik ga erop zetten
ons inboedeltje is op en top
daarom vragen wij liever eurootjes in een envelop
dan kunnen jullie samen met ons hopen
dat we een huwelijksreis kunnen maken naar de tropen
ik hoop dat ik mischien enkele bruidjes verder geholpen heb

Pieter
20-8-2005
 Meld misbruik28-7-2005 11:56:56

denkt u als cadootje aan een pot of aan een pan?
stop het in een envelopje als het kan...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...