Nu Online
Momenteel zijn er 363 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwring aan of uit?

12-1-2009 19:29:56
Hey,

Er zijn allicht nog wel bruidjes met een toekomstige in de bouw-sector. Nu wil ik toch wel eens vragen: gaat jullie man zijn trouwring dragen overdag? Mijn vriend wil deze niet dragen tijdens het werk, omdat hij dan te snel zal verslijten. Onze ringen gaat mijn schoonzus maken en worden gegoten in een speciale vorm, dus geen gewone ronde vorm (die zijn gemakkelijk te polieren). Zijn verlovingsring is al helemaal beschadigd. Ik draag mijn verlovingsring aan een kettinkje (omdat ik geen juwelen mag dragen) en ga dat met mijn trouwring ook doen, maar dat wil hij niet. Voor een man vind ik dat nu ook niet zo mooi, het is maar dat hij'm bij zich heeft hé.
Nu zei hij overlaatst dat hij niet zoveel geld wil uitgeven aan een ring die hij alleen 's zondags kan aandoen, hij vroeg aan mij of we dan niet een zilveren konden laten maken en elke drie jaar een nieuwe! Ik wist niet wat ik hoorde!
Hoe doen de andere mannen dit dan?

Groetjes...
Inge 25/04/2009

Inge
24-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 474

SOFIE

Meld misbruik12-1-2009 19:43:09

Hallo Inge,

mijn toekomstige werkt ook in de bouw en het was meteen duidelijk dat ook hij zijn ring niet zou aandoen (niet aan zijn vinger en nog minder aan een halsketting ;o)).
Toen we onze ringen gingen kiezen had hij duidelijk laten verstaan dat het voor hem een heel simpele ring mocht zijn en zo is het ook geworden. Toch past zijn ring perfect bij die van mij. (hebben gekozen voor 2 kleurige ringen : wit- en geelgoud).
Wij hebben onze ringen wel gekocht in de jodenwijk in A'pen. Maar voor de mannen kan je al heel mooie eenvoudige ringen vinden voor een mooi prijsje.

grtz
Sofie
29.08.2008

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik12-1-2009 22:00:23

Hallo,
Ik maak onze ringen zelf, en het zullen ook zilveren zijn, het is niet omdat ze van zilveren zijn dat ze een slechtere kwaliteieten hebben hoor. Ik vind de kleur goud helemaal niet mooi en het zou dus al witgoud zijn en om daar dan zoveel geld aan uit tegeven das een beetje absurd.
Mijn schat mag ook geen ringen dragen op zijn werk maar hij zou het ook wel aan een ketting dragen, maar een ring vindt ik voor mannen aan de hals maar niets daarom krijgt hij bovenop de ring nog een horloge waar achteraan de datum en dergelijke op staan, en idd op zijn vrije dagen draagt hij dan ook zijn ring.
je kan ook eens kijken bij MIKA juwelen die zijn ook niet zo duur.
groetjes sylvia

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik13-1-2009 8:30:06

mijn man mag hem ook niet dragen op het werk en in het weekend is hij muzikant en kan het ook moeilijk.

hij wou dus een goedkope ring. De rest van het budget heb ik uitgegeven aan de mijne! voila iedereen gelukkig...

Nele
28-2-2009
 Meld misbruik13-1-2009 8:31:44

Mijn verloofde gaat zijn ring ook niet dragen tijdens het werk. Is trouwens ook gevaarlijk, heb al verhalen gehoord van mannen die door hun ring hun vinger verloren zijn... griezelen!! Dus van mij mag ie hem niet eens aandoen tijdens het werk!
Maar we hebben ons er niet door laten tegenhouden om de ring van onze keuze te kopen! We zullen wel zien hoe het loopt... wie weet laten we hem ooit wel omsmelten tot iets anders?
groetjes,
Nele

heidi

Meld misbruik13-1-2009 8:58:50

mijn vriend mag ook geen ringen dragen op het werk, ook niet aan een halsketting, hij heeft wel besloten een ring te laten tatoëren (en normaal heeft hij het hier niet voor), maar hij wil aan de mensen toch laten zien dat hij getrouwd is, ikzelf vind het wel een mooi gebaar van hem

Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik13-1-2009 9:35:49

Mijn man wil ook zijn ring niet dragen tijdens het werk omdat hij anders beschadigd kan geraken. Ik begrijp dat wel, ik heb het ook al gemerkt als ik hem wat meehelp met zijn werk dat mijn ringen ook snel gekrast zijn als ik ze vergeet uit te doen. Hij wou hem wel eerst aan een ketting hangen maar dat kan gevaarlijk zijn. Als je ergens met dat kettinkje blijft aanhangen, kan dit zware gevolgen hebben. Dus dat mag hij van mij niet. Dus draagt hij zijn ring enkel in het weekend en dan nog... als hij thuis aan het 'knutselen' is, draagt hij hem ook niet. Niets aan te veranderen.
Wij zijn toch voor goud gegaan want zilver reageert veel sneller dan andere metalen zoals goud, chemisch gezien dan. Ik werk in een labo, dus kan ik me niet veroorloven dat mijn ring zou verkleuren door reactie met chemicaliën. Je kan ook voor titanium of staal gaan, ook heel mooi en speciaal.

sanne
25-7-2009
 Meld misbruik13-1-2009 11:08:26

Mijn vriend wil zelfs totaal geen ring!
Van het idee alleen al wordt hij gek! We zijn er nog niet uit of we een goedkopere ring voor hem kopen voor de ceremonie, maar zelfs daar staat hij weigerachtig tegenover...
Wij zijn eigenlijk op zoek naar een alternatief zoals bv. een horlogen. Ik vind het wel heel spijtig, omdat een ring er eigenlijk toch bij hoort.

Claudia
8-8-2010
 Meld misbruik13-1-2009 13:33:58

Hoi Inge

Wij zijn ondertussen reeds een aantal maanden getrouwd en we hebben gewoon twee mooie ringen gekocht. Mijn man werkt als schilder en kan helemaal geen ring dragen tijdens zijn werk. Mijn man doet hem gewoon aan van vrijdagavond tot zondagavond... Zo erg is dat toch helemaal niet. Zolang je man zijn ring maar omdoet als jullie samen op stap gaan of als jullie ergens heen moeten... op den bouw zijn trouwens geen ringen toegelaten om veiligheidsredenen.

Bruid
13-3-2009
 Meld misbruik13-1-2009 15:55:02

Dag Inge en alle andere toekomstige bruidjes,
Ook bij ons stelde zich hetzelfde probleem...onze oplossing , 1 ring die eigenlijk uit 2 ringen bestaat en die jij dan als bruid zal dragen voor jullie beiden. Onze ring is er eentje geworden 1kant witgoude en de 2de ring rood goud. ook onze namen staan 2x aan de binnekant gegraveerd, 1x op elke ring dus , maar de ringen zijn wel met elkaar verbonden.
Hopelijk begrijpen jullie wel wat ik bedoel.
Succes , van een toekomstig bruidje

Krista
30-5-2009
 Meld misbruik13-1-2009 22:07:36

Wij hebben net hetzelfde probleem! Mijn toekomstige kan tijdens het werk geen ring dragen ( te gevaarlijk ). Aangezien hij zelfstandige is en ook in het weekend werkt, blijven er niet veel momenten over om die ring te dragen. En hij vindt dat maar niks, zo'n ring aan z'n vinger, zit alleen maar in de weg! Hij denkt dat de juwelier daar wel een oplossing voor heeft. Misschien eentje huren??? De horloge die hier door iemand vermeld werd, daar hebben we ook al aan gedacht. Voor de ceremonie dan misschien een goedkope ring ofwel zelf eentje maken met zilverklei. Ziet er heel mooi uit en kost drie keer niks. Het zal nog een heel gedoe worden, onze trouwringen! Hopelijk vinden jullie een oplossing die voor beiden werkt.

Groetjes,
K.

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik14-1-2009 15:16:36

Hey Inge,
Mijn toekomstige mag ook geen ringen dragen op zijn werk (arbeider) en wilde eventueel de ring aan een ketting dragen maar dat vind ik maar niks :-)
Hij wil er ook niet teveel geld aan uitgeven dus zal hij hoogstwaarschijnlijk voor een heel gewoon model gaan.
We zijn vorig weekend naar de huwelijksbeurs geweest in Hasselt en helaas werd het al snel duidelijk dat we een heel andere smaak hebben qua ringen! Maar ik wil toch kost wat kost ringen hebben die bij elkaar passen!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...