Nu Online
Momenteel zijn er 262 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

spel voor bruidspaar

13-1-2009 10:23:47
Hei iedereen,

Mijn neef trouwt op 27 maart 2009. In onze familie is het de traditie om bij elke bruiloft een leuk spel met het bruidspaar te doen. Degene met de meeste inspiratie is nu echter de vader van de bruidegom en heeft daardoor dus geen tijd om iets op touw te zetten. Wijzelf hebben echter niet zo veel inspiratie en zijn dus op zoek naar leuke ideeën? Weet iemand een leuk spel of een leuke manier om het bruidspaar even extra in de aandacht te brengen? Het moet vooral grappig en veel ambiance teweeg brengen, en best niet te lang duren...

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie ideeën.

Groetjes
Vicky

Vicky
3-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 825

Rebecca
27-6-2009
 Meld misbruik13-1-2009 11:38:46

Ik heb al gehoord van een stoelendans met 12 personen. Diegene die eerst afvalt moet een niet-plezierige opdracht doen in april voor het bruidspaar, bv hun strijk. De tweede afvaller moet in mei bv hun gras gaan afrijden, de derde afvaller moet in juni ontbijt brengen, enz... en de winnaar krijgt op kosten van het bruidspaar een etentje kado. Kan wel leuk zijn denk ik en je kan er zover in gaan als je zelf wil.

Succes!

27/06/09

Evi
30-5-2009
 Meld misbruik13-1-2009 13:30:48

je laat bruid en bruidegom plaats nemen op een stoel. De stoelen zijn in het midden van de zaal geplaatst op één lijn met rug naar elkaar en met een redelijke afstand er tussen. Bruid&bruidegom moeten hun schoenen uitdoen en één schoen wisselen. Dan stel je als 'quizmaster' allerlei vragen aan het koppel in de aard van: wie doet er meest de afwas, wie is het meest ijdel, wie zijn moeder heeft zich het meest 'gemoeid' met de voorbereidingen (hiervoor moet je wel weten of dit delicaat ligt of niet), wie zijn vader is het handigst, wie staat er langst voor de spiegel, ... Je kan daar heel ver, origineel en persoonlijk in gaan. bruid en bruidegom steken telkens als antwoord schoen van bruid of schoen van bruidegom in de lucht. Indien zelfde antwoord, schuiven ze beetje naar elkaar toe, indien verschillend antwoord schuiven ze uit elkaar. Bedoeling is dat ze bij laatste vraag samenkomen in het midden (kan je wel beetje in foefelen door meer of minder te verschuiven,vroeger stoppen,...).
Ik kan je verzekeren, de antwoorden die ze geven kunnen soms hilarisch zijn en heel de zaal geniet en lacht mee.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik13-1-2009 18:14:30

Die stoelendans heb ik meegemaakt op het trouwfeest van onze buren, maar dan wel met 11 pers. + bruid en bruidegom. Wie afvalt doet idd een opdracht bij het bruidspaar, valt iemand van het bruidspaar af, dan moet die de opdracht bij de winnaar gaan doen. Mijn buurmeisje vond het héél tof, want dan krijg je elke maand dus iemand over de vloer die een klusje komt opknappen of jij gaat zelf bij iemand op bezoek. Niet alle opdrachten waren echter uitgevoerd, hoor... Dus je moet echt wel mensen hebben die achter de opdracht staan!

veerle
1-2-2009
 Meld misbruik13-1-2009 22:18:00

zoiets is idd wel een leuke opdracht.

Wij hebbne expliciet gezegd dat we geen opdrahtjes, doen, uit schrik voor onnozle dingen, want we staan allebei niet graag in de volle aandacht... Maar zoiets vind ik best wel leuk!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...