Nu Online
Momenteel zijn er 363 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

cadeautip: centjes!

13-1-2009 14:16:22
hoi iedereen,

Volgende maand trouwen... eindelijk. Op onze uitnodigingen hebben we als cadeautip onze trouwrekening gezet. Die centjes willen we gebruiken om deze zomer een mooie reis met de kinderen te maken. Tot mijn verwondering lees ik nu op verschillende forums hoe onbeleefd en "not done" mensen dit vinden.(meestal wel Nederlandse sites) Is dit nu echt zo'n raar idee van ons? Wat vinden jullie hiervan?
groetjes,
Ann

Ann
21-2-2009
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1001

Rebecca
27-6-2009
 Meld misbruik13-1-2009 14:21:14

Ik heb al verschillende trouws meegemaakt en allemaal vragen ze geld, wat toch doodnormaal is?! Mensen die dit echt niet willen zullen wel een kado komen, en daar kan je niet van onderuit.
Ik vind het eerder onbeleefd om geld te vragen voor een geboorte, maar voor een trouw niet.
Hier in belgie nog nooit een slechte reactie gehoord op het feit dat de trouwers geld vragen, dus zeker doen!
Ik zal het ook, zonder schroom doen, want (ik val in herhaling), mensen die het niet willen, zijn daarin vrij.
Groetjes en succes

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik13-1-2009 14:41:28

Hoi,

Persoonlijk geef ik liever iets cadeau dan geld.
Maar inderdaad, alle trouws die wij tot nu toe gedaan hebben was de cadeautip een rekeningnummer... Dus dan stort je wel.
Eerlijk gezegd heb ik de neiging om meer te geven als ik een cadeau kan kiezen uit een lijst of zo. Omdat je dan iets tofs ziet en dat beetje meer geef je dan wel.
Als ik stort stort ik € 150 en niets meer.

Daarom gaan wij een kleine lijst leggen (mooie wijnglazen, plateau, mss servies) en een rekeningnummer vermelden. Zo hebben de mensen de keuze.
Mijn verloofde is daar niet echt zo voor en zou ook alleen het rekeningnummer vermelden, maar dan zie ik die mooie wijnglazen nooit ;-)

Hoe dan ook, het wordt al veeeeeeel meeeeeeer aanvaard dan pakweg 5 jaar geleden.

Groetjes

Ann
21-2-2009
 Meld misbruik13-1-2009 14:56:22

Wij gaan mensen die een cadeau meebrengen echt niet scheef bekijken hoor! Het is een cadeauTIP he... En Sofie, de 150 euro waar jij over spreekt, vind ik eigenlijk al heel veel. Zoveel verwachten wij echt niet van onze gasten!!! Al heb ik eigenlijk totaal geen idee wat gebruikelijk is. Het wordt dus een verrassing!

Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik13-1-2009 15:14:01

gewoon doen, wij hebben dit ook gedaan en geen scheve reacties gehad. Wij hadden reknr of enveloppe erop gezet. Wij hebben veel meer enveloppes dan overschrijvingen gekregen. Ik denk dat veel mensen dat dan verkiezen omdat ze dan niet met lege handen toekomen. Wel opletten met dat pak geld op de dag zelf!

Veronique
15-5-2009
 Meld misbruik13-1-2009 15:19:42

Hoi Ann

Wij wonen al meer dan 10 jaar samen dus om nu nog een lijst aan te leggen, zou een beetje gek zijn. Dus we gaan ook een rekeningnummer vermelden op de uitnodiging. Wat ik wel ga doen is er 'Vrijblijvend' voor schrijven, dat neemt dat 'wij moeten geld geven gevoel' al een beetje weg.
voor het jubileumfeest (60 jaar getrouwd)van mijn partner zijn grootouders hebben we dat ook gedaan en die mensen hebben daar niks van negatieve commentaar op gekregen. Zijn er mensen gasten die een geschenk of bloemen meebrengen, daar zullen even tevreden met zijn. Persoonlijk geven we altijd geld als het op de uitnodiging staat, liever dat dan een geschenk meebrengen waar ze niets aan hebben en wat dan uiteindelijk terecht komt op e-bay :-)

Groetjes
Véronique C.

ellen
28-3-2009
 Meld misbruik13-1-2009 16:18:12

hoi Ann,

Wij zitten in Begië en niet in Nederland hé! ;-) dus geen zorgen maken... ik denk dat 90% van de koppels dit doen. Alvast heel veel succes met jullie mooie dag!

Evelien
17-10-2009
 Meld misbruik13-1-2009 16:31:04

ik wil ook een rekeningnummer op onze uitnodiging zetten en vind ook dat dit moet kunnen, maar ik vraag me 1 ding af: wordt er ook werkelijk iets op gestort? Zijn er hier mensen die al getrouwd zijn en op hun rekening geld kregen van gasten? En zo ja, is dat dan 1 op 10 of zo? of nog minder? of zijn er mensen die al eens naar een trouwfeest zijn geweest en geld hebben gestort? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat oudere mensen dat zouden doen. Hooguit misschien de jongere kameraden of zo?

Groetjes Evelien

Valerie
2-5-2009
 Meld misbruik13-1-2009 17:39:13

Wij hebben ook vrijblijvend een kaartje gemaakt met ons reknr erop. Wij wonen reeds 6 jaar samen, voor de geboorte van onze dochter deden we dat ook( ook wel geboortelijst maar voor t huwelijk niet) en de mensen storten daar wel iets op.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik13-1-2009 18:09:31

Wij storten altijd op de rekening, als die gegeven is. Héél wat voordelen: je moet zelf niet zoveel geld in huis halen én het geld kan ook niet kwijt raken of zo. Zou het zelf super vinden moest iedereen voor ons trouwfeest storten, dan zit je de avond zelf niet met een pak geld op zak!

Groetjes!

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik13-1-2009 21:20:13

Aangezien wij ook al jaren samenwonen is onze uitzet compleet en kunnen we dus niets met een huwelijkslijst doen. Wij zetten als cadeautip: een envelopje + rekeningnummer. Eerst vond ik het maar niks een rekeningnummer maar ik heb van mensen gehoord dat er dan mensen die niet naar het feest komen ook iets storten waar je anders niets van gehad zou hebben. Amaai dieë zin klopt precies niet echt.
Anderszijds hoop ik dat de gierige mensen (ja die zijn er meer dan je denkt) die niets geven na mijn super huwelijksfeest (allé dat hoop ik toch dat het gaat worden) toch nog iets gaan storten. Het moet gezegd worden, trouwen is voor iedereen een kostelijke bedoeling.
groetjes, Carolina

Sarah
4-7-2009
 Meld misbruik13-1-2009 22:19:09

hey,

ik zou het zelfs raar vinden als ik een uitnodiging zou krijgen waar dit niet op staat, ik denk dat het al zodanig ingeburgerd is dat mensen er niet raar van opkijken. Ik let daar zelfs in eerste instantie niet op totdat ik een paar weken voor de trouw geld wil storten... heb het nog nooit meegemaakt dat ik het niet vond en ik zou ook niet goed weten wat te doen...

els

Meld misbruik14-1-2009 4:06:28

op onze uitnodigingen gaan wij ook een rekeningnummer zetten en een envelop-afbeelding.

Vroeger werd dit niet gedaan, maar werd een huwelijkslijst opgemaakt...aangezien bijna iedereen nu al samenwoont voor ze trouwen, hebben ze dus geen materiële dingen meer nodig (wij hebben vb ook al zo goed als alles, wonen ook al hele tijd samen).
Wij zeggen ook op voorhand "subtiel" tegen de mensen dat bloemen en planten enz eigenlijk overbodig zijn aangezien je er dan waarschijnlijk enorm veel krijgt, zelf de plaats niet hebt om alles te zetten en dat bijna alles verwelkt gaat zijn als je terug komt van de huwelijksreis dus veel heb je er niet aan.

Ik denk niet dat zulke dingen onbeleefd zijn maar de manier waarop je iets wil duidelijk maken is wel belangrijk.

Nathalie
4-4-2009
 Meld misbruik14-1-2009 8:49:40

Hoi Ann,
persoonlijk vind ik het ook niet tof als er een rekeningnummer op de uitnodiging staat, dus mijn voornemen was om dit in geen geval te doen.
MAAR omdat het toch wel allemaal heel duur is staat er nu uiteindelijk wel een envelopje op m'n uitnodiging en het adres van de winkel waar onze lijst ligt.
Ik vind nog steeds dat je met een rekeningnummer de mensen het gevoel geeft dat ze 'inschrijven' voor je feest; zo van ok ik kom, hier is mijn betaling voor m'n deel. Dit is persoonlijk natuurlijk hé, maar ik zag het idee van envelopjes met geld wel zitten hi hi hi
Ik ga echter m'n verwachtingen tot een minimum herleiden want idd, de meeste mensen zijn heel gierig en onbeleefd. Dat zul je merken als je je uitnodigingen verstuurd hebt !
Groetjes,
Nathalie

s
1-6-2007
 Meld misbruik14-1-2009 13:36:56

Wij hadden een rekeningnummer op de uitnodiging staan. Bij ons is dat ingeburgerd. Ik vond het ook nogal bedelend overkomen, maar als ik er geen nummer van de eerste keer had opgezet had ik toch nog hopen envloppen gekregen. En ik krijg het liever niet cash. (nogal argogant omdat te zeggen, want natuurlijk was ik ook blij met de envloppen).
In Nederland is/was dat minder de gewoonte. Vandaar de commentaar misschien.

s
1-6-2007
 Meld misbruik14-1-2009 13:40:12

Aan Evelien, die vroeg of er geld ook effectief op de rekening wordt gestort.
Ja, hoor. Bij ons was dat toch het geval.
Sommige jongeren gaven een envloppe, anderen storten.
Ouderen (+60jaar) zullen envloppen wel meer gegeven zijn en minder gestort, maar er hebben er toch ook gestort.

Bij ons is het grootste deel gestort (meer dan 5000euro) en ongeveer 800 euro cash. Ik ben blij dat ik niet al dat gestort geld cash heb gekregen hoor. (alle, het is evenveel waard natuurlijk).

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik14-1-2009 18:23:31

Ik weet niet of je ooit al eens een trouwfeest in Nederland hebt meegemaakt? Dat is dus meestal echt een bitterballenfestijn en dat is het hé... De mensen brengen dan ook geen cadeaus mee. Vandaar dat ze een rekeningnr. vermelden "not done" vinden...

sabrina
13-6-2009
 Meld misbruik14-1-2009 18:37:02

Ik persoonlijk ga het niet doen. Bij ons staat er voorlopig een spaarvarkentje op de uitnodiging, Ik ga zelfs vragen om hun namen niet op de omslagen te zetten. want anders is het toch wss van amai tante X heeft maar 5euro gegeven.
Hoeveel verwachten jullie eigenlijk per koppel. Ik schat ongeveer op zo'n 50 per koppel, is dat te hoog geschat of te laag.

groetjes
sabrina 13*06*09

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...