Nu Online
Momenteel zijn er 627 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Handschoenen bij trouwkleed ?

13-1-2009 18:21:42
Dag bruidjes, draagt er iemand van jullie handschoenen ? Zo ja, hoe lang zijn ze ? Wordt dat eigenlijk nog veel gedaan, of niet ?
Mijn kleed heeft een V-hals, met bandjes die op de schouder komen, en ik heb een lange sluier in mijn haar. Omdat ik eind april trouw kan het nog koud zijn, en misschien zijn lange handschoenen (tot voorbij de elleboog) dan warmer, maar ik weet niet of dat nog veel wordt gedragen...

Mona
25-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 511

Valerie
2-5-2009
 Meld misbruik13-1-2009 18:28:23

Geen idee of dit nog gedaan wordt, ik trouw op 2mei en hoop gewoon op mooi en warm weer.

danitsja

Meld misbruik13-1-2009 18:32:54

als e twijfelt voor handschoenen kan je altijd een jasje of stola nemen pas het eens alle drie bij je jurk en kies waar je je het best bij voelt

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik13-1-2009 20:33:42

Ik heb het nog niet veel gezien, maar heb dan ook nog niet veel trouws meegemaakt. Ikzelf wil er graag 'zonder hand', zo met een lusje rond de vinger. Ik blijf het een chique accessoire vinden! Als het bij je kleedje past, waarom niet?
Groetjes!

sophie
6-2-2010
 Meld misbruik13-1-2009 21:08:05

Handschoenen zijn weer helemaal in net zoals de sluiers. Je hebt naast de klassieke handschoen idd ook handschoenen tot over de elleboog. Er zijn er ook toffe met een wat stoerdere toets en niet zo van die cliché-versieringskes met parels en dergelijke dus naar mijn mening: voor ieder wat wils en je hebt ze daarenboven in allerlei kleuren. Ik denk dat elke bruidswinkel er wel heeft assortie met je jurk!

katelijne

Meld misbruik14-1-2009 8:26:02

ik trouw in december dit jaar en heb handschoenen gekocht die tot boven de elleboog komen. Ik vind dat persoonlijk superelegant, maar vind wel dat je goed moet kijken of het past bij je kleed, want ik vind dat veel genres van kleedjes absoluut niet zouden passen met handschoenen. Ik zou het persoonlijk eens vragen in de winkel waar je je kleedje koopt.

Nele
28-2-2009
 Meld misbruik14-1-2009 8:28:43

Ik trouw volgende maand en ik ben van plan om nog snel een paar 'armwarmers' te breien. Maakt niet uit of het 'in' of 'uit' is. Als jij er je maar goed bij voelt?!
groetjes,
Nele

Jill
24-1-2010
 Meld misbruik14-1-2009 10:13:41

Hoi Mona,

Wij trouwen binnen 10 dagen en heb ook handschoenen voorzien hoor. Ik had ze vrijwel meteen gekozen, omdat het goed past bij mn bruidsjurk maar vooral omdat januari nogal koud kan zijn.
Ik vind ook dat je moet kijken naar je eigen gevoel hierin, en niet of het nog 'in' of 'uit' is. Het is jullie dag dus doe vooral waar je jezelf goed bij voelt !

Groetjes,

Jill

Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik14-1-2009 11:06:24

Geloof mij, jullie gaan geen koude hebben! Wij zijn getrouwd vorig jaar in oktober. De zon scheen maar het was koud. Ik had een kleed met open rug en blote armen. Iedereen was in mijn plaats aan het bibberen en ze vroegen constant of ik het niet koud had. Maar dat was niet zo. Ik denk dat de adrenaline zijn werk goed deed! Op voorhand was ik ook bang dat ik het koud ging hebben, want ik heb dat nogal snel. Behalve op mijn trouwdag dus. Maar op de vraag of het nog in is: ik ken iemand die dat ook aan had vorig jaar en het was alleszins heel mooi. Maar je moet inderdaad best eens checken of het wel bij je kleed past. Veel geluk!

s
1-6-2007
 Meld misbruik14-1-2009 13:33:01

Ik heb dat niet gedaan en ben in februari getrouwd.
Ik heb dat eigenlijk ook nog niet gezien in mij familie of vriendenkring. Wordt dus precies niet veel meer gedaan. Maar ja, dat maakt toch niet uit? Als jij dat nu wel wil?

Joke
25-4-2009
 Meld misbruik14-1-2009 13:44:04

Het zou inderdaad bij je kleedje moeten passen.

Maar ik begrijp wel dat je niet "voor zot" wil staan, als zou blijken dat het gewoon niet meer wordt gedaan. :-)

Ik heb zelf al wel eens kortere handschoenen gezien, maar tot voorbij de elleboog nog niet.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik14-1-2009 18:17:53

Dan vraag ik me af... Wat doe je met de trouwring? Over de handschoen? Dan is de ring mss wat klein... De handschoenen uitdoen in de kerk? Of...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...