Nu Online
Momenteel zijn er 355 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoeveel personen aan tafel?

14-1-2009 13:12:42
hey iedereen,

Hoeveel personen hebben jullie aan tafel ongeveer?

Ik kom bijna elke keer uit op 8 personen, soms 10 personen, is dat niet te veel/te weinig aan tafel?
Het is wel zo dat de eretafel, wij broers, zussen, mama's en papa's en onze 2 kids met 14 in totaal zijn...
Hoe hebben jullie dat verdeeld?

Groetjes,

Debby
8-8-2009

Debby
8-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1776

daisy
25-9-2009
 Meld misbruik14-1-2009 13:17:00

hey,

bij ons zijn het ronde tafels omdat we met te veel zijn.
aan een ronde tafel kunnen bij ons ook maar 8 personen zitten.
de eretafel wondt wel een lange waar wij,onze kindjes,onze ouders en de getuigen aan kunnen zitten.

groetjes Lieven en Daisy
25/09/2009

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik14-1-2009 13:18:12

Dag Debby,

Je bent wel op tijd zeg, wij trouwen 18/04/09 en ik moet dat nog bekijken.
Bij ons zijn het ronde tafels, men zegt 10 personen aan een tafel, maar dat vind ik veel, dus ik zou opteren voor 8.

De eretafel is dus ook een ronde tafel, ik denk eraan om gewoon
mijn man & ik dan :)
mijn ouders
zijn ouders
mijn zus & haar vriend
Dat is dus met 8.
Allemaal de rest aan de dichtste tafels bij ons.

Anders wordt het wel moeilijk hé als je al met 14 mensen aan de eretafel zit & wij zijn maar met 60 om te eten, toch?

Groetjes & succes

Marieke
18/04/2009
honnay@hotmail.com

Debby
8-8-2009
 Meld misbruik14-1-2009 13:26:27

hey Marieke,

Ja ik weet het, zijn er vroeg bij haha ;-)
Maar was me aan het vervelen en wou dat eens bekijken haha ;-))
Het probleem is aan de eretafel zitten eigenlijk te veel personen bij ons, maar hoe los ik dat op?
wij, mama bruid en stiefpapa, papa bruid, ouders bruidegom, zus bruidegom + partner, broer bruidegom, broer bruid + partner en 2 kindjes.
Ik weet het eigenlijk niet!!!

groetjes,

Debby
8-8-2009

Evi
30-5-2009
 Meld misbruik14-1-2009 13:37:56

wij zitten met 18 aan de eretafel en vindt dat niet teveel. De eretafel is over het algemeen wel een grote tafel en springt altijd wat in het oog. Al onze overige tafels zijn tafels van 12 personen en 3 tafels van 16p. Allemaal ronde tafels. Das veel aan een tafel, maar anders krijgen we 't volk niet binnen. En heb al gemerkt op andere trouws dat of je nu aan ronde tafel met 8,10 of 12 zit, je toch enkel babbelt met mensen direct rond jou en als je andere gesprekspartners wil opzoeken, ging ik mij gewoon efkes tussen de maaltijden door gaan verzetten. Das niet zo raar hoor.

eva
26-10-2008
 Meld misbruik14-1-2009 13:39:01

Het hangt natuurlijk van de grootte van de tafel af hoeveel personen er aan 1 tafel kunnen. Voor ronde tafels kunnen er 10 personen aan een tafel van 1.8m diameter en 8 personen aan een tafel van 1.5m diameter.

groetjes,
eva

werner
28-5-2009
 Meld misbruik14-1-2009 14:22:53

Hallo,
Wij zitten met 12 aan de ere tafel
met als enige verschil dat niet de ouders aan onze tafel zitten maar onze beste vrienden.
Maar bij de ouders zitten de resterende famalie, broers, zussen neven, nichtjes.

evi
4-7-2009
 Meld misbruik14-1-2009 14:57:10

hey,

aan de eretafel zitten wij met 20pers
en de meeste tafels zijn 10 of 12 pers denk ik, zo hebben wij er 20tafels. natuurlijk is dit nu allemaal zo gezet als iedereen komt, maar ik verwacht toch niet zal komen.

groetjes evi
www.everyoneweb.com/4juli2009

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik14-1-2009 15:47:48

Bij ons zijn het ovale tafels van 6,8 en 12 personen. De eretafel weet ik nog niet zo goed. Bij mijn broer zijn trouw hebben mijn zus en ik niet mee aan de eretafel gezeten maar bij de familie. Ik vond dit helemaal niet erg hoor. Bij mijn broer was het: bruidskoppel, de ouders (bij haar maar 1 van de twee met nieuwe partner, scheiding, alcohol, miserie,... ge kent da wel hé)en de getuigen met partner. Dus 10 man. (Haar vader was wel uitgenodigd maar is op "veilige" afstand van haar moeder gezet.) Zij hadden hun tafel in u vorm gezet. Zodat er niemand met zijn rug naar de rest van de zaal zit.
Ah ge kunt nooit vroeg genoeg zijn. Beter te vroeg dan nog rap rap op het einde hé.
Groetjes,
Carolina
1/8/09

Leen
25-4-2009
 Meld misbruik14-1-2009 16:21:03

Hey Debby,

Dit is een heel moeilijke vraag.
Wij zaten hier ook een beetje mee verveeld. We hebben allemaal ronde tafels (behalve de eretafel) en dachten dat hier 8 personen zouden kunnen aanzitten. We zijn dus in de zaal langs geweest en zij hebben ons gezegd dat aan hun ronde tafels en omdat we een buffet hebben er 10 personen kunnen zitten.
Als we een diner hadden gehad, hadden er maar 8 kunnen zitten (omdat de obers er gemakkelijk tussen moeten kunnen).
Voor de extra gasten die komen met het dessertenbuffet hebben ze ons er zelfs tot 12 aan 1 tafel laten zetten. Dus dit is misschien ook afhankelijk van wat jullie eten.
Aan de eretafel zullen we met 11 zitten. Hiervoor zullen ze een vierkante tafel voorzien en krijgen we volgende indeling: wij met 2 op 1 kant, en dan de rest per 3 op een kant (onze ouders, schoonbroer en 2 zussen met partner)

Wat mijn probleem nog een beetje is, ik heb al de indeling gemaakt, maar eens de bevestigingen / afzeggingen binnenkomen zal 'k opnieuw mogen gaan puzzelen en hier heb 'k eerlijk gezegd ni zo veel zin in :), 't was nu al zo moeilijk

Veel succes ermee.

Leen

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik14-1-2009 18:06:40

Vooral info vragen aan je zaal! Je kan rekenen op 10 pers. terwijl ze mss alleen maar tafels hebben voor 8 pers...
Bij ons kunnen er 10 aan een tafel en ik dacht 14 of 16 aan de eretafel.

Stephanie
4-10-2008
 Meld misbruik15-1-2009 6:18:36

Wij hadden 11 tafels van 8 personen en de eretafel was er eentje van 16man
dit is gebruikelijk naar het schijnt ,en dan heb je nog variatie onderling voor de gesprekken

xxx Stephanie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...