TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Evelien
17-10-2009
|
14-1-2009 16:17:51
ah, ik ben nog iets vergeten. Kan je als je zoals ik hierboven zei, ook nog de voornamen erbij zetten? of is dat niet volgens de etiquette?
|
|
Sofie
19-9-2009
|
14-1-2009 16:27:10
Hoi,
Ik ga het zo doen : Dhr en Mevr als ze gehuwd zijn, en anders Mej en Dhr. Heb mij laten vertellen dat de etikette zegt dat eens gehuw man voor vrouw komt, voor het huwelijk eerst vrouw (mej) en dan man... Voornamen weet ik niet. Hebben al uitnodigingen gehad met en zonder en ook met initiaal... Denk voluit geschreven, maar ben niet zeker.
Groetjes
|
|
evi
4-7-2009
|
14-1-2009 16:40:08
hey,
wij zullen dit zo doen, voor de mensen die getrouwd zijn Dhr. & Mevr.
en voor de ongehuwden Jhr. en Mej.
voornamen zetten wij niet op
groetjes
|
|
s
1-6-2007
|
14-1-2009 17:09:04
Ik heb gewoon eerst de naam van de man geschreven en dan de naam van de vrouw. Geen titeltjes gebruikt, te veel werk en ik wist ook niet wie er getrouwd was en wie niet. Ook vind ik het raar om voor ongetrouwde koppels van 50 Jhr en Mej te gebruiken.Tot waar trek je die grens? Verder had ik bij een paar koppels geen idee of het een hetero koppel of homo/lesbisch koppel was, door unisex namen van de onbekende partner. Als ik de naam van de partner niet wist, schreef ik Jef Peeters en partner. (en gelukkig maar want er zat een homokoppel tussen dat ik echt niet wist, had ik 'en vriendin' geschreven had ik me erg geschaamd)
|
|
veronique
13-9-2008
|
14-1-2009 22:35:43
Voor vrienden mag het er voor mij wel wat losser aan toe gaan. Ben er zelf nog niet aan begonnen, maar op de uitnodigingen die wij tot nu toe ontvangen hebben, waren telkens gewoon mijn naam en die van mijn vriend geschreven zonder Mej of Dhr. Heb er zelfs ontvangen met onze bijnaam van op school, vond ik wel zo tof! Maar als je dat leuk vind klinken, zo met officiele aanspreking, waarom niet?
|
|
Evelien
17-10-2009
|
15-1-2009 9:02:59
Hey, bedankt allemaal voor de tips. Maar ik heb nog een vraag. Wat doe je met vrijgezelle vriendinnen waarvan je weet dat ze alleen zijn? Schrijf je dan toch 'en partner' of richt je de uitnodiging dan gewoon alleen aan je vriendin?
Groetjes Lien
|
|
Rebecca
27-6-2009
|
15-1-2009 11:51:23
Dan zou ik gewoon de uitnodiging op haar naam zetten en haar informeel, als je haar ziet of belt, zeggen dat ze iemand mag meenemen als ze wil. Want als het bv gevoelig ligt dat ze alleen is en je zet er duidelijk 'en partner' bij, dan kan je brokken maken. Ik doe dat ook zo bij mijn vriendinnen die vrijgezel zijn. Succes!
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|