Terug naar overzicht
Wat is een officierskraag precies?
Ik denk dat wat ik zoek toch 'officierskraag' noemt.Dat is een rechtopstaande kraag.Een mooi voorbeeld hiervan is het huwelijkskleed van Andrea Croonenbergs in Windkracht 10.Ik denk dat prinses Mathilde ook zo'n kraag had.
Kijk eens op de website van Organdi Valens - www.organdi.be - heel mooie ontwerpen, prijs is niet duurder dan andere merken, de ontwerper neemt echt de tijd voor jou. Aan de hand van een paar van zijn modellen maakt hij voor jou de jurk van je dromen. Dus met lange mouwen en een kraag als je dat zou willen. Wel zeker op tijd een afspraak maken, maar omdat ze er daar zo'n werk van maken, nemen ze maar max. 2 bruiden per dag.
Hoi Sylvie,Grappig dat je die jurk van Andrea Croonenbergs aanhaalt, want die is me destijds (al jàààààren geleden) ook opgevallen, en ik hem hem altijd onthouden. Prachtig en sober-stijlvol. Als dat echt is wat je wil, zou ik gewoon naar een ontwerp(st)er/naaister stappen en die aflevering tonen (je kan de serie tegenwoordig op DVD en video krijgen) en vragen om dat na te maken. Zoiets gebeurt heel vaak en het resultaat is meestal prima. Persoonlijk zie ik zo'n kraag ook erg zitten en ik heb al een jurk gezien in de collectie van Marylise (jurk "mythos") en Leijten die zo'n kraag hebben. De korte mouwtjes zijn echter niet "in" momenteel denk ik, want die zie echt nergens.veel succes!Soetkin29/07/2006
Hoi Soetkin.De jurk van Andrea Croonenbergs is mij ook van toendertijd bijgebleven.Samen met m'n beste vriedin bekeek ik wekelijks WK10.Toen Andrea in deze jurk verscheen hadden we allebei zoiets van "Waaaw, daar wil ik later ook in trouwen".Gelukkig maar dat ik toen al grote fan was, want ik heb toen alle afleveringen op video opgenomen. Dus binnekort bekijk ik ze allemaal nog eens om de jurk terug te zien!