Nu Online
Momenteel zijn er 453 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Problemen schoonmoeder

22-7-2005 9:55:11
hoi medebruidjes,

gisteren vroegen we aan mijn toekomstige zijn schoonmoeder wat ze nu wilde betalen op ons huwelijk.
na een uurtje belde ze terug om te zeggen hoe verontwaardigd ze was dat we zoiets durven vragen want als wij gaan eten bij haar vraagt ze toch ook geen geld!

zij nodigt nu eenmaal héél wat vriendinnen uit op het avondfeest die wij nog nooit gezien hebben. wij willen dit niet betalen.
ook haar eigen familie: 7 mensen wil ze niet betalen.

hoe moeten wij dit oplossen?

groetjes,
sophie

Sophie

Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 512

saskia
1-4-2006
 Meld misbruik22-7-2005 16:25:15

Hoi Sophie,

Ook mijn moeder heeft via het verenigingsleven heel wat mensen uit te nodigen op ons huwelijk. Wij hebben dit opgelost door deze mensen (die ik en mijn vriend nauwelijks kennen) uit te nodigen op de receptie. Voor al de mensen die we niet kennen en die mijn moeder er toch bijwil betaalt zij. Hopelijk vinden jullie een geschikte oplossing.
Groetjes,

Saskia

maya
6-8-2005
 Meld misbruik24-7-2005 12:30:17

Wij hebben van in het begin duidelijk gezegd dat als er mensen zijn die onze ouders willen uitnodigen, ze daar ook zelf voor betalen. Niemand heeft daar eigenlijk een probleem van gemaakt.
veel succes
maya

Tanja
1-8-2005
 Meld misbruik24-7-2005 19:11:17

Wij hebben dit anders aangepakt. Wij hebben eerst aan de ouders gevraagd, wie "hun gasten "waren die zij wouden uitnodigen. We kregen toen een lijst doorgestuurd, dus was het ook wel logisch dat zij daarvoor betaalden. Het zijn immers hun genodigden en wij kennen daar ook geen kat van.
Indien dit niet zo gegaan was, zouden wij die mesnen eenvoudigweg niet gevraagd hebben, want we kennen ze niet eens.

Ik vind de opmerking van schoonmama eerlijk gezegd nogal grof...als jij bij haar gaat eten, vraagt ze wel geen geld,maar breng jij ook al je vriendinnen niet mee..zoals zij wel op jouw feest (en jouw rekening)doet.
Ik zou gewoon kordaat duidelijk maken dat je dacht dat ZIJ die mensen wilde uitnodigen..en dat dit voor jullie eigelijk niet nodig is..misschien draait ze dan wel bij

Pieter
20-8-2005
 Meld misbruik28-7-2005 11:44:44

Wij hebben van in het begin gezegd dat wij ons trouwfeest volledig zelf gingen financieren...
Wij hebben dan ook tegen onze ouders gezegd dat ze elk 10 mensen mochten uitnodigen op onze kosten...
Alle personen daarboven worden gefinanciert door onze ouders.

Het is ook wel grof van je schoonmoeder dat ze volk uitnodigd die jullie nog nooit gezien hebben....

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...