Terug naar overzicht
Dit is een gesprek met hem over jullie 'motivatie' waarom jullie voor de kerk willen trouwen, welk soort viering je wil ed. Het is wel erg afhankelijk van welk soort priester het is. Onze ondertrouw was bij een gelovig koppel en kmoet zeggen dat het toch niet simpel was: bv: wat uit je dagelijks leven refereert naar Jezus uit de Bijbel? ed.Vaak ook vragen ze naar je waarden en normen en wat je wil meegeven aan je kinderen.Nu, ik wil je zeker niet bang maken, ik heb ook al eens rondgevraagd en wij zijn de enige die een nogal lastig gesprek hadden. Vaak hoor ik dat de priesters echt meevallen en dat je gewoon wat praat over jullie visies enzo, dus niet mee inzitten!Succes!Rebecca27/06/09
Hallo,Wij hebben een priester van het lastige type. Wij gaan deze maand voor de 4de keer bij hem langs en krijgen elke keer "huiswerk" mee. Een 15 à 20 tal vragen te beantwoorden over ons huwelijk en hoe dit kadert binnen de kerk en ons geloof. bij de volgende sessie moeten we dan onze antwoorden uiteenzetten. Debbie
wij zijn vorige maandag in ondertrouw geweest en dat was een doodgewoon gesprek, waar het wel ging over wat we belangrijk vonden, of we elkaar graag zien. Maar meer was dat eigenlijk niet. Hangt dus echt wel af van wie je voor je hebt.
wij trouwen in de kerk, maar het is de pater dat mijn vriend en mijn 2 kindjes destijds gedoopt heeft, hij vind dit zelf niet nodig om te doen, hij kent ons dan ook wel goed maar hij is meer van het type dat zegt dat je wel zult nagedacht hebben voor deze stap.
Geen paniek!Alles komt in orde!Nog veel succes in de voorbereiding!Groetjes