Nele
28-2-2009
|
15-1-2009 14:58:00
Heb net een aflevering gezien van Wedding SOS waar ook een hondje de ringen aanbrengt (aan de halsband?)! Zij hebben wel moeten oefenen, hoor! Met koekjes en zo, en dan nog was t moeilijk om hem op t moment zelf, met al die mensen die kijken, de juiste route te laten afleggen. Maar k zou zeggen, als jullie dat zien zitten, zeker doen! groetjes, Nele
|
|
s
1-6-2007
|
15-1-2009 15:05:02
Hou er een beetje rekening mee dat een show opvoeren met je hondjes niet door elke priester wordt aanvaard. Sommige zijn van mening dat het niet rond het show-element draait, maar rond het Ja-woord geven... Dus voor je allemaal leuke dingen in je hoofd halen, eerst checken of het wel mag of je gaat misschien teleurgesteld zijn.
Mij lijkt het wel een leuk idee. Klinkt stom, maar ik vond het echt jammer dat onze katten er niet bij waren want die horen toch bij ons gezinnetje. :-)
Ik zou het in jouw geval misschien ook wel doen, maar wat doe je met de honden daarna? Wie brengt ze terug naar huis? Of gaan ze mee feesten tot 's nachts?
|
|
Kim
1-8-2009
|
15-1-2009 15:08:22
Als we voor de kerk zouden trouwen, zou ik dat inderdaad niet zien zitten want dat zou te lang duren voor hen denk ik. Maar het is enkel voor de wet dat we trouwen. We nemen ze zowiezo mee op fotolocatie en terwijl de receptie bezig is voor onze collega's brengt mijn mama ze even naar huis. Onze feestzaal is slechts op 10 min. rijden van bij mijn thuis.
|
|
Marie
16-5-2009
|
15-1-2009 15:16:29
Hallokes!!
Wij trouwen voor de kerk en één van mijn hondjes is blind dus het zou voor ons wel héél moeilijk zijn maar ik zou zeker zeggen DOEN!!! Ik vind het ook jammer dat mijn hondjes er niet bij zullen zijn.
X-jes, Marie
|
|
ilse
4-7-2009
|
15-1-2009 16:06:21
Wij gaan onze 2 whippets ook als 'bruidsmeisjes' hebben voor onze trouw op 5/09/09. Aangezien we met Rent a Priest een viering thuis doen kunnen zij er dan ook bij zijn. We denken er aan om de ringen rond hun halsje te binden en naar ons toe te roepen ofwel aan de leiband door onze getuige naar voor te brengen... nog veel succes met de planning! Het is zowieso een leuk idee om je hondjes erbij te betrekken!
|
|
sarah
17-5-2008
|
15-1-2009 16:45:48
mij lijkt het een beetje belachelijk... sorry!!!
|
|
Katrien
22-8-2009
|
15-1-2009 17:47:09
Wij hebben ook een hond, een Berner Sennen. En hoe je het ook draait of keert ze hoort bij het gezin zoals bij anderen kinderen horen. We hebben het wel nog niet besproken met onze priester maar ik zou haar ook heel graag betrekken in het hele gebeuren van de dag. ALs hij het niet wil heb ik daar alle respect voor en zal ik het zeker eerbiedigen. Maar als het mag verloopt het zo: ze komt in de bruidswagen, een cabrio (echt super een hond in een cabrio) en het oudste bruidsmeisje zal haar mee de kerk innemen. Ik weet niet of ik haar mee de kerk inneem vanaf de eerste minuut of dat ik haar laat halen door het oudste bruidsmeisje als de ringen moeten gegeven worden. De ringen zou ik aan haar halsband hangen en een strik laat ik maken van de sjaal van mijn kleed die ik niet aandoe. Ook zal ze de hele dag erbij zijn, zelfs op het avondfeest. Ook zullen we haar meenemen voor enkele foto's maar ook niet alles want als ze er ooit niet meer is en waarschijnlijk er veel verdriet van heb wil ik er ook niet altijd aan herinnerd worden als ik mijn fotoboek opensla of trouwfilm afspeel. Hopelijk zal het allemaal lukken want ze is al 8 jaar en krijgt waarschijnlijk een nieuwe heup dus duimen maar... En Sarah ik begrijp je reactie hierwel omtrent zoals je het niet kan begrijpen van een hond kan ik niet begrijpen hoe mensen zich heel hun leven kunnen opofferen voor kinderen en misschien als ik ze later ooit eens moest hebben zou ik het wel begrijpen. Als jullie nu heel erg benieuwd zijn naar die lieve boebie kijk dan maar eens naar: www.philippe-katrien.bruiloftsite.nl
|
|
Kim
1-8-2009
|
15-1-2009 17:47:35
sorry maar dat vraag ik u niet
|
|
Kim
1-8-2009
|
15-1-2009 17:50:08
Ik begrijp je helemaal Katrien. Van dat gedacht ben ik ook hoor. Heel veel succes in elk geval en ik hoop dat het een mooie dag word voor jullie allemaal!
|
|
SANTINA
9-10-2009
|
15-1-2009 23:09:08
Hoi Kim, heb zelf ook hondjes waar ik stapel op ben en ze liefst de ringen zou zien brengen. Je kan een klein ringkussentje binden op hun rug met elk een ring in. Of een mooie strik rond halsje en dan in een lus bovenop ring verwerken. Veel succes nog !
|
|
Ann
21-2-2009
|
15-1-2009 23:56:10
Ik deel dezelfde mening als Sarah... wij hebben zelf ook een hond maar die gaat naar het hondenhotel! Ik ben ooit op een trouw geweest waar hun hondje de ster moest zijn, en ik vond het een zielige bedoening... Onze hond hoort ook bij het gezin, maar er zijn grenzen!
|
|
veronique
13-9-2008
|
16-1-2009 1:15:12
Mijn honden zouden al dat volk ook maar niks vinden, hoewel ze graag dicht bij ons zijn en goed te dresseren zijn. Maar ja, een mechelaar is geen chihuahua hé... ik heb zo mijn handen al vol, en het zou hen alleen maar frustreren om niet naast ons te kunnen komen zitten
|
|
Kim
1-8-2009
|
16-1-2009 7:55:18
Mijn hondjes moeten niet de ster zijn van de dag want dat zullen wij zijn hoop ik dan. Maar ik zou ze wel ergens mee willen betrekken. Naar een hondenhotel brengen zou ik nooit doen. Ik vind dat zielig.
|
|
Lindsey
13-6-2009
|
16-1-2009 12:04:03
Wij hebben ook een hond, een labrador. Ook hij zal spijtig genoeg geen deel kunnen uitmaken van onze trouwdag. Wij hadden ook het idee om hem te betrekken bij onze viering maar wij hebben ook bruidskindjes dus dat zal wat veel geworden hebben. Die van ons blijft gezellig thuis, een paar keer per dag komt mijn verloofde zijn nonkel hem eten geven en effe buiten laten. We hebben er ook aan gedacht om hem naar het hondenhotel te doen maar dan zit ie ook maar alleen , alles vreemd. Dus wij dachten dat hij zich het beste zal voelen in zijn eigen omgeving. Ik zal mijn best moeten doen om er niet de hele avond aan te denken!
Lindsey 20/06/09
|
|
Isabelle
4-10-2008
|
16-1-2009 16:05:57
Klinkt leuk, maar zoals al gezegd, eerst eens checken of jullie priester er voor te vinden is. Ik kan me voorstellen dat ze dit niet passend vinden omdat het inderdaad draait om jullie liefde voor elkaar en voor God. Maar als je het niet vraagt, kan je het niet weten he! Hoe gaan jullie dat doen als jullie honden tijdens de viering hun behoefte willen doen. Moest dit gebeuren in de kerk zou dit heel hilarisch zijn voor de mensen ( maar minder voor de priester natuurlijk). Wij hebben een tamme dwergpapegaai die ik er ook graag zou bij gehad hebben, maar ik heb het toch maar niet gedaan. Soms heeft hij zo zijn kuren dat hij niet wil komen. Stel u voor dat hij zou wegvliegen met onze ringen. Hij is dan maar thuis gebleven.
|
|
Katrien
22-8-2009
|
16-1-2009 17:03:30
Wat ik eigenlijk nog veel erger vind dan een hond in de kerk zijn kwakende kinderen die niet kunnen stilzitten,in de kerk rondlopen en luidkeels zitten te roepen dat is pas storend. Dus als het gaat over show geven en aandacht trekken denk ik niet dat een hond de kerk mee innemen meer show geeft dan kinderen.
|
|
Liselotte
22-8-2009
|
16-1-2009 17:53:02
Wij hebben ook een superschattige chihuahua, maar gaan haar niet betrekken in onze trouwdag. Ik denk dat het haar bang zou maken om zoveel mensen te zien, wat als iemand haar per ongeluk loslaat en ze gaat ervandoor, wat als mensen met rijst gooien als je buitenkomt en je hondje krijgt het allemaal over zich heen...Ik denk dat mijn hondje eerder een trauma zou overhouden aan zo'n ervaring. Jouw hondjes zijn misschien wel veel volk en lawaai gewoon. Het is een leuk idee, maar misschien weeg je best nog eens de voor-en nadelen af. Succes!
|
|
Heidi
2-8-2008
|
18-1-2009 12:18:12
Hey Kim,
Wij zijn 2 aug 2008 getrouwd en ons chiuahua heeft de ringen gebracht. We hadden het met een rood lintje hetzelfde als mijn kleed aan zijn halsbandje gebonden.We hebben ze gewoon laten meelopen met ons het moest voor mij ni allemaal zo perfect zijn.Ik vind dat het een spontane dag moet worden.Ze heeft het supper gedaan en na een paar foto s hebben we ze naar huis gebracht. Veel suxses en zeker doen als het u wens is.
Groetjes heidigermeys@hotmail.com
|
|