TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Van Gelder
18-8-2018
|
15-1-2009 15:00:14
Hoi
Nee, dat zou ik zelf niet interessant vinden dat ik mijn verloofde voor de eerste keer zou zien voor het altaar. Jullie bepalen natuurlijk zelf hoe jullie dag verloopt. Zelf zou ik het leuker vinden dat hij me thuis kwam ophalen. Alsnog kan je vader je dan in de kerk aan hem wegschenken. Wij trouwen wel voor de kerk en de wet op dezelfde dag, misschien dat hier een verschil zit. Jullie komen er wel uit.
Alvast veel succes. Groetjes Caroline 30/05/2009
|
|
carolien
1-6-2009
|
15-1-2009 15:03:41
hey
wij gaan het ook zo doen hoor Nele, dat vind ik het meest romantisch. Daarom trouwen wij ook op een andere dag voor de wet (waar ik mijn trouwkleed niet ga aanhebben) Praktisch is het wel wat moeilijker te regelen, maar wij bespreken dat met onze ceremoniemeester.
grtjes caro
|
|
Joke
25-4-2009
|
15-1-2009 15:20:00
Hallo,
Wij trouwen ook voor de wet op een andere dag. Mijn aanstaande komt mij wel thuis ophalen, en in de kerk geeft mij vader mij dan nog weg. Wij doen het liever zo; als wij elkaar pas de eerste keer zien aan het altaar denk ik dat dat te emotioneel is en het moment dat wij elkaar voor het eerst zien die dag deel ik liever aleen met de naaste familie dan met iedereen die in de kerk zit. Ik denk dat ik anders niet meer bij mijn positieven kom en de hele mis door zit te snotteren (en hij misschien ook ;-) )
Groetjes
|
|
katelijne
|
15-1-2009 15:40:52
mijn verloofde zal me ook thuis komen ophalen. Ook omdat ik denk dat dit een van de meest romantische momenten van de dag is (net zoals het binnenwandelen in de kerk). Maar het eerste moment dat hij me ziet, wil ik zeker een knuffel en wil ik weten of hij mijn kleed mooi vind :-) Ik zou denk ik de mis verstoren door dat per se te willen weten denk ik :-) Maar als jullie dat zo willen, moet je dat zeker doen é.
|
|
Katrien
22-8-2009
|
15-1-2009 17:50:45
Ik vrees ook dat als ik hem pas de eerste keer ga zien in de kerk dat ik me te pletter ga wenen. Je kan kan dan ook niet bijpraten want de plechtigheid begint direct.
|
|
Nella
14-3-2009
|
15-1-2009 18:09:00
Hey, Mijn toekomstige man wil het liefst gewoon samen vanuit ons eigen huis vertrekken. groetjes Nella
|
|
Valerie
2-5-2009
|
15-1-2009 18:31:58
Wij vertrekken ook samen bij ons thuis, samen met de familie en de kinderen. De bus op, samen naar 't stadhuis en wij gaan samen binnen, ik heb geen vader meer. Anders was dat misschien anders geweest, dat weet ik niet.
Groetjes
|
|
Carolina
1-8-2009
|
15-1-2009 19:49:57
Wij wonen al jaren samen. Ik ga dan niet ineens na 10 terug bij mijn ouders slapen hoor. Wij vertrekken gewoon samen bij ons. groetjes, Carolina
|
|
lesley
20-6-2009
|
15-1-2009 19:55:50
Hey Nele,
mijn vriend en ik wonen ook al bijna 7 jaar samen en we hebben een kindje. ik ga wel bij mijn ouders, zodat hij mij daar kan komen ophalen, mijn ouders wonen in hetzelfde dorp, dus das nie zo ver, anders zouden we ook samen vertrekken.
|
|
Bart
13-6-2009
|
16-1-2009 3:08:32
Hallo,
Hier in Belgie wordt het meestal zo gedaan dat de bruidegom de bruid komt ophalen. Bij ons is het om de foto´s te laten trekken, de kerk komt pas daarna.
In Amerika wordt het wel zo gedaan dat de bruidegom de bruid pas ziet aan het altaar, maar dat is zo raar, niet? Dan wil je elkaar toch een kusje geven of vastpakken en zeggen hoe mooi de andere eruit ziet etc, dan gaat dat niet hé
Ik zou het niet doen hoor. groetjes
|
|
eva
26-10-2008
|
16-1-2009 9:36:06
Dag Nele,
wij hebben het ook zo gedaan dat ik mijn verloofde (en hij mij) pas voor het eerst zag in de kerk. Praktisch hebben we het als volgt gedaan. Mijn man en zijn ouders, mijn mama en broers zijn 5 min voor ons naar de kerk vertrokken en rustig naar hun plaatsen vooraan gegaan. De (volwassen) bruidsmeisjes, mijn papa en ikzelf zijn dan iets later vertrokken. De bruidsmeisjes hebben mijn kleed helpen goed leggen, dan is de intrede muziek begonnen, zijn zij 1 voor 1 naar hun plaatsen vooraan in de kerk gegaan en daarna ik met mijn papa. Alles is heel vlot verlopen zonder ceremoniemeester.
Ik vond het zo heel speciaal! Zou het zeker opnieuw zo doen! Als je zorgt dat de muziek nog even door speelt als je samen aan het altaar staat, heb je nog tijd om even te zeggen hoe mooi je alles vind hoor.
groetjes, eva
|
|
Rebecca
27-6-2009
|
16-1-2009 15:46:30
Wij wonen ook al een paar jaar samen, maar toch staan we er beiden op om in ons ouderlijk huis te gaan slapen. Hij komt mij ophalen en dan vertrekken we samen. En als jij echt wil dat je papa je weggeeft, dan kan je gewoon van bij jouw thuis apart vertrekken, en na de mis rij je in dezelfde auto...
Ik vind het ook eerder 'correct' dat hij je komt halen, onafhankelijk van of je de wet al dan niet op dezelfde dag doet.
Groetjes en succes!
|
|
Isabelle
4-10-2008
|
16-1-2009 15:59:08
Mijn man is mij komen halen bij mijn ouders. Ik vond dit zo goed want als hij aanbelt is dat een heel speciaal en spannend moment! Hij kreeg tranen in zijn ogen toen ik de deur opende, heel schattig. Het voordeel is inderdaad dat je elkaar kan vastpakken en babbelen, terwijl dit vooraan in de kerk heel moeilijk is. In de kerk kwam de priester ons halen achteraan en stapte hij voor ons naar het altaar toe.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|