Terug naar overzicht
Hallo, onze misviering was in 45min gedaan. Dit deels doordat de priester een aantal stukken tekst (per ongeluk) overgeslagen had. Maar toch denk ik dat alles inbegrepen we op 1u uitgekomen zouden zijn. Dus het kan zeker ! We hadden er wel op gelet om geen heel lange teksten te kiezen. En we hadden ook een koor dat alles gezongen heeft (kerkliedjes). Denk dat de liedjes dan iets korter zijn dan wanneer je popliedjes gebruikt.groetjes, eva
Hey,De pastoor zei bij ons, dat een eucharistieviering ongeveer 1uur duurt en een gebedsviering korter, omdat je dan niet te communie en het grote gebed wegvalt...Maar reken wel wanneer de pastoor in zijn "element" is en er helemaal in opgaat...het mss een beetje langer zou duren! ;-)groetjes,Debby8-8-2009
Te lang. ;-) Sorry, ik kon het niet laten. Niet lief van mij.Een dik uur lijkt mij toch een goed gemiddelde. Dat kan ik me toch herinneren van de missen waar ik zelf naar toe ben geweest.
Dag BartOnze misviering heeft iets minder dan een uur geduurd!Dus het is zeker mogelijk!Groetjes
Dit hangt volledig van jullie af, en ook een beetje van je pastoor. Onze pastoor had ons gezegd dat hij al eens een huwelijksmis gedaan had van 2 uur! Dat was, zei hij, omdat dat koppel hele lange teksten had gekozen. Volgens hem was dit te lang, op den duur wordt het saai voor wie in de kerk zit, zei hij zelf. Wij hadden heel beknopte teksten gekozen. Op ongeveer 50 min was het voorbij. Dus het kan. De priester was vol lof over onze indeling van de misviering. Leuk om te horen als je je tijd hebt gestoken in het insteken van het misboekje.
@IsabelleBlijkbaar moet jullie misviering goed in de smaak gevallen zijn! Zie je het zitten om je boekje eens door te mailen? Wij zijn nog volop aan het zoeken naar passende teksten en zo... els.verstichel1@telenet.beBedankt!Els