Nu Online
Momenteel zijn er 376 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoelang duurt Kerkelijk huwelijk (misviering)

16-1-2009 3:36:02
Hallo allemaal,

Hoe lang duurt een huwelijksmis eigentlijk?
Ik zou graag een Eucharistieviering hebben maar het lijkt alsof dit 1u30 duurt.
We gaan maandag pas naar onze pastoor en ik had dit graag geweten om niet dom over te komen :-)

Kan de Eucharistieviering ook in 1uur gegeven worden?

Mercikes

Bart
13-6-2009
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 4388

eva
26-10-2008
 Meld misbruik16-1-2009 9:08:32

Hallo,

onze misviering was in 45min gedaan. Dit deels doordat de priester een aantal stukken tekst (per ongeluk) overgeslagen had. Maar toch denk ik dat alles inbegrepen we op 1u uitgekomen zouden zijn. Dus het kan zeker !
We hadden er wel op gelet om geen heel lange teksten te kiezen. En we hadden ook een koor dat alles gezongen heeft (kerkliedjes). Denk dat de liedjes dan iets korter zijn dan wanneer je popliedjes gebruikt.

groetjes,
eva

Debby
8-8-2009
 Meld misbruik16-1-2009 10:50:05

Hey,
De pastoor zei bij ons, dat een eucharistieviering ongeveer 1uur duurt en een gebedsviering korter, omdat je dan niet te communie en het grote gebed wegvalt...Maar reken wel wanneer de pastoor in zijn "element" is en er helemaal in opgaat...het mss een beetje langer zou duren! ;-)

groetjes,

Debby
8-8-2009

s
1-6-2007
 Meld misbruik16-1-2009 11:35:45

Te lang. ;-) Sorry, ik kon het niet laten. Niet lief van mij.

Een dik uur lijkt mij toch een goed gemiddelde. Dat kan ik me toch herinneren van de missen waar ik zelf naar toe ben geweest.

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik16-1-2009 11:40:24

Dag Bart

Onze misviering heeft iets minder dan een uur geduurd!
Dus het is zeker mogelijk!

Groetjes

Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik16-1-2009 15:54:13

Dit hangt volledig van jullie af, en ook een beetje van je pastoor. Onze pastoor had ons gezegd dat hij al eens een huwelijksmis gedaan had van 2 uur! Dat was, zei hij, omdat dat koppel hele lange teksten had gekozen. Volgens hem was dit te lang, op den duur wordt het saai voor wie in de kerk zit, zei hij zelf. Wij hadden heel beknopte teksten gekozen. Op ongeveer 50 min was het voorbij. Dus het kan. De priester was vol lof over onze indeling van de misviering. Leuk om te horen als je je tijd hebt gestoken in het insteken van het misboekje.

Els
17-7-2010
 Meld misbruik16-1-2009 16:37:34

@Isabelle
Blijkbaar moet jullie misviering goed in de smaak gevallen zijn! Zie je het zitten om je boekje eens door te mailen? Wij zijn nog volop aan het zoeken naar passende teksten en zo... els.verstichel1@telenet.be

Bedankt!
Els

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...