Terug naar overzicht
Da's jammer voor haar dat ze een ander beeld heeft van jullie trouw.Laten doen. Ventileren bij vriendinnen en haar laten doen. Zelf altijd positief blijven.Pff, je hebt nu eenmaal van die mensen die liever negatief doen en zich niet kunnen inleven in iemand anders zijn ideeën.Jammer voor jou, dat ze je niet steunt, maar hopelijk heb je genoeg andere mensen in je omgeving die wel willen begrijpen waarom je dingen zus of zo doet.
Trek je er maar niets van aan: het is jullie feest, en als ze iets groter wilde had ze ook kunnen voorstellen er zelf voor te betalen hé?Toen mijn oudste broer trouwde hebben mijn ouders het feest helemaal betaald (zelf hadden de trouwers toen geen cent, maar ze wilden persé trouwen omdat de bruid zwanger was). Dus hebben mijn ouders toen ook mogen beslissen wie er kwam en hoe sjiek het was. Maar wij betalen het zelf (ik had een aparte spaarrekening), dus kiezen wij hoe groot het wordt en hoe sjiek.Sommige schoonmoeders hebben zo een manier om je ineens een goede trap te verkopen hé? Wij hadden één ding gevraagd: geen zwart in de suite, het is geen begrafenis maar een trouwfeest! Gevolg: ze komt in het donkergrijs... en voor haar man heeft ze ook een donkergrijs kostuum gekocht! Dus gaan we daar staan met 2 grijze muizen die precies op een begrafenis staan. Maar ik kan ze nu moeilijk gaan verplichten nog een andere outfit te kopen hé... We hadden ze uitgenodigd om mee de menu te gaan proeven in de zaal. Maar ze wil niet buitenkomen. "Het is toch maar eten hé, het zal wel eetbaar zijn zeker?" Mijn verloofde is er soms zelf niet goed van hoe ze zich gedraagt.Sterkte ermee, en denk eraan: het is jullie feest! Geniet er samen van en de rest kan desnoods barsten die dag! Dat bedenk ik zelf ook steeds weer!
Het is jullie dag en je moet doen wat jullie willen. Je kan luisteren naar andere mensen hun mening, maar uiteindelijk moet je doen waar jullie je goed bij voelen.Zolang je er samen hetzelfde over denkt, maakt het niet uit wat zij zegt hé.Dus gewoon kei hard negeren :-)
Die schoonmoeders he! Weinig goeds van te zeggen, ale meestal.
ik herken me in je verhaal, mijn schoonmoeder alsook mijn moeder is hetzelfde, als ik er bij mijn moeder over begin krijg ik jaloerse reacties van mijn zussen, want als zij gaan trouwen zal het nog beter en mooier zijn, eerst zien dan geloven... ze denken echter dat een trouw niets kost. ik trek het me niet aan, het is mijn dag en de rest kan me niet schelen, alleen maar een mooie dag voor mijn ventje en mijn kindjes
@anneliesik herken het "kleurenprobleem":ik had enkel voor de dames gevraagd om kleurrijk te zijn (we trouwen in het voorjaar), en voor de rest (kort/lang) maakte het mij niet uit.Niet enkel schoonmama maar ook de 2 schoonzussen hebben de fleurigste outfit gekozen: zwart, grijs en iets donker(blauw? paars?) met zwart... ik denk eraan om foto's te gaan nemen tegen een donkere achtergrond... ;-)ach, 't zal altijd wel iets zijn zekers? En daarbij, dat geldt niet enkel voor de SCHOONfamilie: mijn eigen ouders en familie kunnen ook zo hun mening nogal uitdrukkelijk te kennen geven... niks van aantrekken, het is jullie dag!