Terug naar overzicht
Euh, vraag je dat niet best aan je toekomstige?Ik heb in Syrië wel rond gereisd, maar geen huwelijksplechtigheid tegen gekomen.Wel weet ik dat ze daar vaak luchtschoten afvuren, maar dat is nu niet meteen iets dat je kan gebruiken.Verder veel eten en feesten met de hele familie en buren.
Heb het inderdaad gevraagt maar hij heeft nog nooit een huwelijk daar meegemaakt,vandaar.We zijn op net aan het zoeken maar daar vind je weinig info op terug, men verloofde denk zelfs dat er buiten veel feesten niks meer word gedaan...maar wou toch even verder zoeken.
Misschien aan andere familieleden van hem vragen, als dat mogelijk is...
Misschien nogal raar om in te gaan zoeken, maar reisgidsen?Lonley planet, the rough guide, trotter,...Daar vind je vaak info over bepaalde gebruiken en rituelen in.
Mijn toekomstige is Marokkaans en die hebben echt nog een hoop tradities tijdens een huwelijk: henna-avond, 7 keer wisselen van outfit, ronddragen van de bruid en bruidegom,... (wij trouwen op z'n Belgisch)Misschien kan je je licht eens gaan opsteken in Borgerhout. Daar zijn een hele hoop huwelijkswinkeltjes, wel Marokkaans maar misschien weten zij ook hoe het er in Syrië aan toe gaat. Of je kan eens contact opnemen met een negaffa (Marokkaanse weddingplanner) Verder zullen er ook nog wel forums bestaan op internet waar je met deze vragen terecht kan. Veel succes