Nu Online
Momenteel zijn er 266 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ritueel van de moslims

17-1-2009 11:15:11
Wij zijn een gemengt koppel, ik belg en men verloofde moslim(syrie) nu gaan we een huwelijksritueel houden en had graag een typisch ritueel of gewoonte van syrie in die viering gestoken, weet iemand iets?

domi

Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 433

s
1-6-2007
 Meld misbruik17-1-2009 13:05:35

Euh, vraag je dat niet best aan je toekomstige?
Ik heb in Syrië wel rond gereisd, maar geen huwelijksplechtigheid tegen gekomen.
Wel weet ik dat ze daar vaak luchtschoten afvuren, maar dat is nu niet meteen iets dat je kan gebruiken.
Verder veel eten en feesten met de hele familie en buren.

domi

Meld misbruik17-1-2009 13:12:47

Heb het inderdaad gevraagt maar hij heeft nog nooit een huwelijk daar meegemaakt,vandaar.
We zijn op net aan het zoeken maar daar vind je weinig info op terug, men verloofde denk zelfs dat er buiten veel feesten niks meer word gedaan...maar wou toch even verder zoeken.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik17-1-2009 13:55:58

Misschien aan andere familieleden van hem vragen, als dat mogelijk is...

s
1-6-2007
 Meld misbruik17-1-2009 13:56:18

Misschien nogal raar om in te gaan zoeken, maar reisgidsen?
Lonley planet, the rough guide, trotter,...
Daar vind je vaak info over bepaalde gebruiken en rituelen in.

kim
10-7-2009
 Meld misbruik17-1-2009 14:04:24

Mijn toekomstige is Marokkaans en die hebben echt nog een hoop tradities tijdens een huwelijk: henna-avond, 7 keer wisselen van outfit, ronddragen van de bruid en bruidegom,... (wij trouwen op z'n Belgisch)Misschien kan je je licht eens gaan opsteken in Borgerhout. Daar zijn een hele hoop huwelijkswinkeltjes, wel Marokkaans maar misschien weten zij ook hoe het er in Syrië aan toe gaat. Of je kan eens contact opnemen met een negaffa (Marokkaanse weddingplanner) Verder zullen er ook nog wel forums bestaan op internet waar je met deze vragen terecht kan. Veel succes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info