Nu Online
Momenteel zijn er 669 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Besparingstips

24-7-2005 18:26:59
Wij trouwen in september 2006 en maakten gisteren ons budget op.

Ondanks het feit dat we kozen voor een heel eenvoudige trouw (grote fuif voor onze familie en vrienden) zijn we toch geschrokken van de kosten die de pan uitswingen. We hebben dan ook meer dan 300 genodigden.

Heeft iemand ideetjes om te besparen?

Lieve

Lieve
1-9-2006
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 697

Silvie

Meld misbruik24-7-2005 19:24:17

Wij proberen ook te trouwen met een 'beperkt budget'.We maken zelf de uitnodigingen.De foto's worden genomen door iemand die we kennen, idem voor het filmen.
Ik ken ook iemand die lid was van de chiro en die hen liet opdienen op hun huwelijksfuif.
Groetjes, Silvie

Tanja
1-8-2005
 Meld misbruik24-7-2005 19:24:23

Je hebt veel tijd dus...zoveel mogelijk zelf doen,zou ik zeggen.Alles wat je uitbesteedt, kost meer geld.

Nancy
15-7-2006
 Meld misbruik24-7-2005 20:22:09

Hoi
Een tante van me heeft destijds ook een "low-budget" trouw gedaan. Zij trouwde in de week (vrijdag). In haar gemeente kostte dat minder dan op een zaterdag te trouwen. Dan huurde ze openklapbare tuinstoelen en -tafels en deed ze het feest in haar tuin. (Bij slecht weer eventueel een regenbestendige tent huren?) Voor het eten schakelde ze de familie in. Die hielpen mee met het beleggen van broodjes, het maken van soep en een hele boel groenten snijden, e.d. voor het koud buffet en ze maakten zelf het dessert (tiramisu, taartjes en ijsjes). Haar kleed was vrij simpel wit en kocht ze in een gewone kledingszaak met fijne zomerjurkjes. Het was simpel, maar zeker niet "ondermaats" maar iedereen vond het uniek en heeft zich goed geamuseerd.

Els
1-4-2006
 Meld misbruik24-7-2005 21:11:31

let op, vrienden van ons wilden ook een tent huren om het goedkoop te houden. Uiteindelijk zijn ze toch maar een zaal gaan vastleggen wat toch goedkoper uitkwam en daar heb je ineens de service bij in, want bij een tent heb je nog eens stoelen en een vloer nodig, een toog,... en ga zo maar door... veel zelf doen, en tja, dat trouwen in de week?? bij ons scheelt dat maar 20 euro, dus dat vind ik nu niet echt de moeite!!

nathalie
10-12-2005
 Meld misbruik24-7-2005 21:29:14

Hoi Lieve

Wij proberen ook zo goed mogelijk te besparen en hadden net als jullie toen we begonnen met de voor bereidingen nog heel veel tijd...
Natuurlijk hebben we ook zo veel mogelijk zelf geregeld, en een vriendin van mijn moeder is fotografe(dat scheelt een heleboel)maar Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om geen groot avondfeest te gaan doen maar een langere receptie, die we dan borrel of afternoonsparty noemen (200 personen)...
van 16.30 tot 19.00 uur, voornamelijk de kosten voor het avond feest waren namelijk zooooo hoog en ik vond het heel moeilijk om te gaan kiezen wie wel en wie niet uit te nodigen, je kent dat wel als je die vraagt moet die ander ook komen etc... nou nu kan iedereen komen en helemaal geen verwijtende blikken!
nu doen we wel met de beste vrienden(40personen) van te voren al een gezellige bbq bij ons thuis, en in de avond van de trouw doen we een romantisch diner met een heel klein gezelschap!

Ik geloof dat er ook ergens een website was met low-budget trouwen en dat daar ook wat tips op te vinden zijn!

Groetjes en veel plezier met voorbereiden

Nathalie

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik25-7-2005 8:19:23

Hey

Wij besparen door o.a. geen vervoer te nemen, zoveel geld om eventjes in die auto te zitten...

De foto's van de kerk en het feest ga ik ook door iemand die we kennen laten maken en dan enkel de echte reportage door een fotografe. We gaan ook denk ik voor de iets goedkopere menu gaan.

We hebben eens goed nagedacht over onze prioriteiten, een goede DJ vinden we belangrijker dan chique eten, een mooi kleed belangrijker dan een chique wagen,...

Je kan op veel besparen, maar je moet goed weten wat je juist wil.

Succes

Vicky

sofie
18-2-2006
 Meld misbruik25-7-2005 21:09:28

Hoi Lieve,

We zijn ook beginnen besparen na alle kosten eens op een rijtje gezet te hebben. Als je alles wil, is dat gewoon amper betaalbaar. Zeker als je bijna alles zelf moet financieren zoals wij... We laten foto's nemen door een kennis, nemen auto's van mijn vriend zijn werk (werkt bij telenet), maken zoveel mogelijk zelf (uitnodigingen e.d.) en we hebben gekozen voor een avonddiner met enkel familie en dichtste vrienden. De "verdere" vrienden komen pas om 22u voor dessert en dansfeest zelf. Vind het wel jammer dat je zo moet besparen en niet alles kan doen zoals je droomt, maar ja... ik geef ons geld toch liever uit naar iets anders dan naar één dagje met een sjieke auto ofzo...

veel besparings-geluk!

sofie

Kelly
10-12-2005
 Meld misbruik26-7-2005 21:33:42

Wij hebben net een huisje gekocht om te verbouwen waar we onze centjes voor nodig hebben maar toch willen we ook een leuke trouwdag. Uitnodigingen zelf maken! Let wel op, hou het simpel. Bij AVA hebben ze hele leuke dingen maar als je met speciaal papier en nog stempels en lintjes e.d. begint loopt de prijs ook op! Eerst goed vergelijken! Wij eten met de familie in de namiddag. Hiervoor laten we een kok komen in de feestzaal (parochiezaal) is goedkoper dan apart in restaurant gaan eten. Vanaf 20.30u dansfeest voor de vrienden. Je kan er zo ver in gaan als je wil. We hebben ook besloten het met eigen wagens te doen en een fotografe die nog studeert. Zij maakt digitale foto's en bewerkt ze op pc. We kopen zelf een klein eenvoudig boekje om enkele mooie trouwfoto's in te kleven. (album kost veel centjes) De rest houden we op DVD of kunnen we laten ontwikkelen bij Kruidvat ofzo.

Veel succes!!
en denk eraan, je trouwt maar één keer!

Groetjes
Kelly

Nathalie
22-8-2006
 Meld misbruik9-11-2005 13:53:45

Ook wij gaan proberen om de kosten zo min mogelijk te houden, omdat we veel zelf moeten bekostigen.
Ik schrok enorm toen ik hier op een ander forum de budgetten van sommige koppels zag... 30 000 €, 15 000 €, ... Ik moet er niet aan denken dat onze trouwdag ons zoveel poen zou kosten!

Ook wij kiezen ervoor de foto's te laten maken door een kennis. In plaats van én een receptie én een avondfeest te geven, geven we één feest: de familie en dichte vrienden worden uitgenodigd om mee te eten, daarna wordt "de rest" (kennissen, collega's etc.) uitgenodigd voor een dansfeest.
Uitnodigingen maken we waarschijnlijk zelf, hoewel ik er nog niet helemaal uit ben of dat wel goedkoper gaat uitkomen. (De meningen hierover lijken me nogal verdeeld.)
Wij hebben ook besloten om niet voor elke gast een aandenken of cadeautje te voorzien. Dat lijkt ons een onnodige kost. Uiteindelijk, het feit dat ze de mooiste dag van je leven mogen meemaken, dat is toch ook al een mooi cadeau, niet?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...