Terug naar overzicht
Website van het Tropisch instituut in Antwerpen:http://www.itg.be/ MEXICO: Er is geen malariarisico in de gebieden boven de 1000 m en dus ook niet in het district van Mexico stad. In de toeristische gebieden langsheen de kust van Mexico is het malariarisico ook onbestaande. Voor de overgrote meerderheid van de toeristische reizen dient men dus geen malariatabletten in te nemen. In zeldzame omstandigheden is er zeer beperkt malariarisico (vivax-malaria), in beperkte haarden in afgelegen rurale gebieden beneden de 1000 meter:1. in sommige plaatsen in de volgende staten is er uitsluitend risico voor vivax-malaria: Oaxaca (hoog risico), Chihuahua, Durango, Sinaloa en Tabasco (matig risico), Jalisco, Nayarit en Sonora (laag risico)2. in sommige plaatsen in de staten (in de grensgebieden met Guatemala & Belize) Chiapas (hoog risico) en Quintana Roo (laag risico) is er bovendien nog zeer zeldzaam risico voor falciparum-malaria.Indien men hier in primitieve omstandigheden in rurale gebieden beneden de 1000 m overnacht, dan gelden de aanbevelingen ter preventie van malaria besproken in NOTA 1.Bovenstaande komt van itg.
Hey,Wij gaan in juli op huwelijksreis naar Mexico en wij gaan geen vaccinaties halen. De reisagente zei dat dat niet nodig was en mijn zus heeft dit vorig jaar ook niet laten doen toen ze naar Mexico is geweest. En ze leeft nog en heeft geen ziekte gekregen.Groetjes, Laurawww.lauraenkoenraad.bruiloftsite.nl
wij gaan in juli en namen er tegen buiktyfus en hepatitis A. Aangeraden door reisbegeleiding. Je kan maar zeker zijn.
Ik heb altijd gehoord dat je vanaf je Europa verlaat je moet laten inenten tegen Hepatitis (A of B, dat weet ik niet zo goed meer, ik heb zelf een combinatievaccin gekregen) omdat je dat ook via drinkwater enzo kan krijgen...Evelien
Hey Liese,Wij hebben ons voor Mexico laten inenten tegen hepatitis, buiktyphus en nog eens basisintenting tetanos.GroetjesCindywww.kenencindy.bruiloftsite.nl
hoi Wij zijn er in juni 08 geweest (we hebben ons er verloofd ;-) We hebben er ook geen rondreis gemaakt, en logeerden in een erg mooi hotel. Ik heb ook lang nagedacht over die vaccinaties en me echt veel geïnformeerd, ben tot de eindconclusie gekomen dat het volgende raadzaam was: hepatitis A en B (twinrix) + tetanus. Volgens reisbureau is dit niet nodig maar mijn huisarts vond het zeker een goed idee. Better to be safe than sorry !!! Het kost wel wat want van die twinrix heb je er 3 nodig (2 voor de reis en 1 erna) en die kosten ongeveer 53euro per stuk + doktersconultatie. Het tetanusvaccin kost haast niets en mag samen met twinrix worden gezet. Je moet die allereerste twinrix wel tijdig laten zetten. De tweede twinrix ongeveer een maand voor vetrek, denk ik en de derde twinrix ong 5 of 6 maanden erna...Nu die twinrix is niet alleen raadzaam voor een reis naar Mexico maar ook binnen Europa en zelfs België aangezien hepatitis terug meer voorkomt. Dus het is de investering wel waard, vond ik.Denk zeker ook aan aangepaste muggenmelk (bij AS adventure, apotheker), want er heerst misschien geen malaria, maar die muggen kunnen mogelijk wel een andere ziekte overbrengen. Nu, ze hebben dat ginder ook allemaal ter plaatse, je vindt er muggenmelk, zonnemelk en allerhande (bekende) medicijnen bij de vleet...Nu dit gezegd zijnde, vooral genieten is de boodschap!!!!By the way het natuurgebied Si'an Kaan was echt de moeite, ook Coba Adventure/Maya Encounter, Tulum... (Xelha niet echt, vonden wij) En cancun is echt te Amerikaans...Veel plezier!Annemie