petra
16-5-2009
|
18-1-2009 19:17:13
Hallo,
Wij betalen het grootste deel zelf, en gaan toch de kledij van de kinderen betalen. De schoentjes niet. De kledij krijgen ze dan inderdaad achteraf, maar is dan tegelijk de bedanking dat ze dat willen doen hebben....
|
|
Evelien
26-9-2009
|
18-1-2009 19:34:41
Wij betalen de helft in ruil voor inspraak :-) Allez, das toch het plan. We moeten het nog aan de mama van het kindje zeggen...
Evelien
|
|
s
1-6-2007
|
18-1-2009 19:51:45
Ik vind persoonlijk dat het bruidskoppel dat moet betalen. Behalve de schoenen misschien omdat dat toch vaak duur is en meestal wordt afgedragen en je die hoeven niet identiek te zijn. Mijn mening, eh.
Ja, je hebt als trouwer al veel kosten, maar ja, dat zoek je ook wel zelf. Je kan ook veel eenvoudiger trouwen maar om één of andere reden doen de meeste dat niet. (Absoluut geen kritiek, he! Ik bedoel alleen maar dat je die kosten als trouwer zelf zoekt. Wij hebben uiteindelijk ook 11 000 euro uitgegeven aan een eenvoudige trouw)
|
|
Silke
15-5-2009
|
18-1-2009 20:04:58
Wij hebben voorgesteld om alles zelf te betalen, maar de ouders wouden daar niets van horen. Wij betalen dus niets voor hen. Maar ik zou het zeker wel voorstellen!
|
|
daisy
25-9-2009
|
18-1-2009 20:05:31
hallo Katrijn,
wij betalen het zelf maar het zijn dan ook wel onze eigen dochters. maar moest ik andere kindjes hebben zou ik toch wel vragen aan de ouders om ook een stuk te betalen. misschien jullie de kleren en de ouders de schoenen, zo zou ik het doen.
groetjes Lieven en Daisy 25/09/2009
|
|
Karolien
23-5-2010
|
18-1-2009 20:07:20
Hey
bij ons dezelfde afspraak als bij Petra. Wij betalen de kleedjes en de truitjes, de schoenen worden door de ouders betaald. Is gelijk ook onze 'dank je' omdat ze dat doen. Wij geven dus geen cadeautjes meer, of iets heel kleins.
Groetjes Karolien.
|
|
kim
1-1-2009
|
18-1-2009 21:03:25
Wij betalen de helft. De kinderen mogen de kledij en schoenen houden uiteraard. Maar wij hebben ze wel gevraagd... vandaar... Het zullen ook geen specifieke bruidskleedjes worden maar 'deftige' kledij die ze nog kunnen afdragen.
|
|
evy
1-3-2009
|
18-1-2009 21:41:36
Meestal wordt de kleding door het koppel betaald, de schoentjes door de ouders van het bruidskindje.
|
|
Lien
16-2-2008
|
18-1-2009 22:51:05
Wij betaalden alles zelf voor onze bruidskindjes en daarna mochten ze uiteraard alles houden. Ons manier om hen te bedanken voor hun amusante kindergelach op ons huwelijk... Moet wel zeggen dat ik daardoor extra lette op kleding die daarna nog draagbaar was (dus geen prinsessenjurken enz...). Groetjes.
|
|
Marie
13-6-2009
|
19-1-2009 8:22:13
Als wij de stijl mogen kiezen betalen we alles zelf. Ook al kunnen ze achteraf nog iets verder dragen. Natuurlijk hebben de ouders nog inspraak binnen onze 'stijl'.
Ik ben vroeger zelf vaak bruidsmeisje geweest en het is altijd zo geweest dan het koppel (of hun ouders) daarvoor betaalden.
Het is voor mij een beetje hetzelfde als bij de opgelegde suitekledij (zie 1 van vorige vurige discussies): als je inspraak wil, betaal je zelf. De ouders hebben er niet om gevraagd om op kosten gejaagd te worden. Je weet trouwens nooit dat jouw keuze voor die mensen in hun budget valt...
|
|
Joke
25-4-2009
|
19-1-2009 8:33:40
Wij hebben geen bruidskindjes, maar ik ben zelf vroeger een aantal keer bruidsmeisje geweest.
Het kleedje werd dan betaald door het bruidskoppel (of hun ouders) - het was telkens wel een kleedje dat ik niet meer kon afdragen - en de schoentjes, die ik wel nog kon afdragen, werden door mijn ouders betaald.
Groetjes
|
|
inge
|
19-1-2009 9:22:04
wij betalen ook de kleren van de bruidskindjes. Mooie kleertjes hoeven niet duur te zijn. Ik ben er zeker van dat je in de C&A of in de JBC al mooie kleren kan vinden voor de bruidskindjes...
groetjes
|
|
Nele
28-2-2009
|
19-1-2009 9:59:04
Hoi,
ik wilde voor de meisjes een princessenjurk, dus die maak ik zelf, met de hulp van mijn tante! Maar voor een 40euro heb ik dan 2 kleedjes. Die betaal ik zelf. Kousjes heb ik ook al gekocht, maar voor de truitjes en schoenen die ze erbij aanmoeten, gaan we samen kijken, dus ik weet nog niet, hoe we dat gaan regelen... Denk dat de ouders de schoenen gaan betalen en ik de kleertjes! Maar inderdaad, als je wat uitkijkt kan je wel goedkoper leuke kleedjes vinden! groetjes, Nele
|
|
Hanna
|
19-1-2009 10:00:57
De kleding van de bruidskindjes moet je zelf betalen. De ouders hebben er niet voor gekozen om geld te moeten uitgeven. Jij bent het die bruidskinderen wilt, dus jij betaalt.
|
|
Mandy
8-5-2009
|
19-1-2009 10:37:23
hey,
Bij ons is mijn petekindje bruidsmeisje, en wij betalen de kleding niet zelf. Wij hebben het wel voorgesteld dat wij het wilden betalen maar de ouders wilden dat niet.
Die zeiden: Jullie hebben voor die dag al zoveel kosten.
Dus ik zou het mss wel voorstellen en dan zeggen ze mss zelf dat het niet nodig is.
Groetjes
|
|
Annelies
17-4-2009
|
19-1-2009 11:56:13
Bij ons is er binnenkort voor één van de bruidskindjes eerste kommunie, dus de ouders hebben zonder dat we iets gevraagd hebben beslist dat we samen gaan shoppen, dat ik wat inspraak mag hebben maar dat de kleedjes ook moeten bruikbaar zijn voor die gelegenheid. Dan betalen ze alles zelf. In ruil krijgen de kindjes dan van ons een cadeau waar ze mee kunnen spelen tijdens de receptie en het feest en nog een leuke herinnering hebben ook.
|
|
Leen
16-5-2009
|
19-1-2009 12:23:11
Wij betalen niet de kleedjes van de bruidskinderen. Ik heb het niet gevraagd om bruidskinderen te hebben : de zussen van mijn verloofde namen aan dat het vanzelfsprekend was dat hun kinderen de bruidskinderen zijn. Dus betalen ze het zelf. Het enigste wat ik gezegd heb dat ik geen prinsesjes wil en dat de kledij voor de kinderen moet gemakkelijk zijn en iets dat ze kunnen doordragen.
|
|
Marieke
18-4-2009
|
19-1-2009 13:07:43
Hallo,
Een vriendin van mij haar zoontje wordt onze bruidsjongen. Ik vind het maar logisch dat ik minstens een deel tussenkom, maar ze wil er niet van weten :). Ik ga het nog eens voorstellen als de keuze dan valt, of een deel, ik voel me er wel ongemakkelijk bij. Zeker omdat ik zelf voorgesteld heb of haar zoontje ons bruidskindje mag zijn.
Ons bruidsmeisje heeft vorig jaar haar communie gedaan en kan nog in het kleedje! Wonder o wonder! Dus dat is (denk ik) opgelost :).
Groetjes
Marieke
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
19-1-2009 13:18:01
hey Katrijn
Mij lijkt het logisch dat het trouwkoppel voorstelt om de kledij van hun bruidskinderen te betalen, zeker als je als koppel de kledij kiest. Meestal zullen de ouders zelf ook wel voorstellen om een deel in de kosten te delen, maar je moet altijd rekenen dat die ouders misschien nooit die kledij zouden kopen voor hun eigen kind en dat kledij voor bruidskinderen meestal wat specialer is en nadien zelden nog kan gedragen worden.
Ik zou ervan uitgaan dat je dat zelf rekent, en alles wat ze zelf willen tussenkomen is goed meegenomen natuurlijk.
Groetjes
|
|
Ann
21-2-2009
|
19-1-2009 14:19:21
Ik vind idd ook dat het bruidskoppel dat moet betalen. Of de kleertjes achteraf nog kunnen afgedragen worden of niet, speelt volgens mij geen rol. Uiteindelijk laten die mensen hun kinderen bruidsmeisjes zijn om jullie te plezieren! Daarom dat ik vind dat jullie die mensen niet kunnen laten opdraaien voor de kosten. Groetjes, Ann (nog 34 dagen...)
|
|
Kim
7-5-2013
|
19-1-2009 15:00:48
Welke tradities er zijn in jullie familie/gezin doen er volgens mij ook weinig toe. Als je als bruidskoppel wil dat je bruidskinderen op een bepaalde manier gekleed worden, dan is het volgens vanzelfsprekend dat je VOORSTELT om te betalen. Wij hebben dit ook gedaan, en van één van de kindjes hebben de ouders de schoentjes betaald (kosten ook al €75).
Je kan natuurlijk zeggen dat het om het even is wat de kindjes dragen; dan kunnen de ouders zelf betalen. Omdat ze dan ook ZELF in de hand hebben qua budget enzo wat ze kopen. Maar als jullie "eisen" dat ze bepaalde kledij dragen (wat wij deden), dan is het ook normaal dat de ouders daar geen stukken van mensen moeten voor betalen...
|
|
Katrijn
12-9-2009
|
19-1-2009 21:33:02
Hallo allemaal
bedankt voor de talrijke reacties! Ik kan me tot nu toe het beste vinden in een deel betalen, want uiteindelijk ben ik niet van plan om op te leggen wat de meisjes moeten dragen. Ik ga natuurlijk wel een hint geven dat ik ze liefst wat in dezelfde kleurentinten zie verschijnen, maar voor de rest mogen de mama's naar eigen smaak en budget kiezen. Een deel betalen zie ik net zoals anderen ook wel als soort van bedanking. Maar als ik de ouders vrij laat naar budget en een stuk naar smaak, hoop ik wel dat ze ook ietswat willen tussenkomen.
Ik kan het maar eens polsen wellicht.
veel succes nog allemaal! Groetjes, Katrijn.
|
|