Terug naar overzicht
Wij laten ze kiezen... We gaan ervan uit dat iedereen er deftig en netjes zal bijlopen en dan maakt het voor ons niet uit of het in het lang of in het kort (of zelfs in een geklede broek) is als ze zich daar beter in voelen. Maar uiteraard is dat iedereen zijn smaak he. Ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die het geen zicht vinden dat de ene in het lang en de andere in het kort is.Veel succes met de beslissing!Evelien
Bij ons was er geen dresscode en iedereen zag er netjes uit.Mijn schoonmoeder had (denk ik, ik weet het niet meer) een lange rok en mijn mama een kortere tot aan de kuiten.Ook mijn getuige had een rok aan tot aan de kuiten (net over de knieën).
Bij ons is afgesproken dat de jeugd (de zusjes en mn beste vriendin) in het lang gaat, en de mama's mogen kiezen (lang of kort). Maar ik ga wel pushen voor lang op een subtiele manier ;-)) De mannen zijn in jacquet, dus ik vind dat kort niet echt past. Maar soit, ik ga er ook geen spel van maken, heb al genoeg stress met al de andere zaken...Is een heel gevoelig topic.... :-)
Bij ons was afgesproken dat iedereen zijn zin ging doen (al had ik graag int lang).Nu, ze wisten dat wel, dus hebben onze moeders en mijn schoonzus al een kleedje in het lang. Nu heb ik mijn zus gezegd dat ik haar dan liever ook in het lang zie, kwestie van het rijtje af te maken. Ze was er niet goed gezind om maar ze heeft er ondertussen vrede mee genomen.Groetjes, Laurawww.lauraenkoenraad.bruiloftsite.nl
Je familie wordt al genoeg op kosten gejaagd zonder dat je ze ook nog eens gaat verplichten een outfit te kopen die ze zelf niet zouden kiezen. Twee voeten op de grond, a.u.b.
Om even op onderstaand bericht van Hanna te reageren: Sorry, maar ik lees nergens in het bericht van Liesbeth dat zij haar suite tot iets zou verplichten. Integendeel, ik heb de indruk dat haar gevolg graag suitekleren (lang of kort) zou dragen op haar trouw.Ik vind dat een beetje verdraagzaamheid en respect voor andermans keuzes en prioriteiten wel op zijn plaats is. Ik heb al suites gezien met suitekledij en ook suites die het gewoon casual hielden. Allebei even mooi, allebei even klassevol en passend bij de stijl van het huwelijksfeest zelf. Ik weet dat dit nog steeds een forum is waar iedereen zijn of haar mening mag uiten, maar dat iemands rekening wordt gemaakt in een poging om gelijk te halen of met welke intentie dan ook, vind ik niet kunnen. Ik hoop dat alle mensen op dit forum een zeer mooie huwelijksdag zullen beleven, of zij nu kiezen voor suitekledij of niet.En Liesbeth, als jouw mama zelf echt niet voor lang wil gaan, kan ze ook nog voor half lang kiezen. Op die manier is het verschil met de dames die wel in het lang willen gaan niet zo opvallend. Neem je mama eens onder de arm en ga eens naar de trouwwinkel voor een aantal pasbeurten zou ik zeggen. Veel succes nog!
En is er geen mogelijkheid dat iedereen gewoon draagt waar hij zich goed in voelt? Ik denk dat wij ook met lang en kort gaan zitten want ik heb net gehoord dat mijn getuige in't lang komt. Ik weet dat mijn mama en schoonmama in't kort gaan. Nog veel succes!groetjes,Ann(nog 33 dagen...)