Terug naar overzicht
Dag Marie,Ik ben al 4 x in de champagnestreek geweest. De prijzen gaan van 11 Euro tot 16 Euro ongeveer denk ik voor een fles.Een goede vriendin van mij haar ouders gaan regelmatig, als je wil kan ik het eens navragen waar je moet zijn?Je moet rekenen dat het toch al 4 uur rijden is, ik heb er mensen gezien hoor die het voor een dagje op en af doen.Je kan er ook altijd een weekend van maken.Al aan een goede cava gedacht? Dat gaan wij doen haar. Dat is ook champagne hé!Alleen omdat het niet uit de champagnestreek komt mag het zo niet noemen.SuccesMarieke18/04/2009honnay@hotmail.com
P.S. rekening mee houden in sommige zalen als je zelf voor champagne zorgt dat je "flessengeld" betaald, dus komt het toch mss zeker niet goedkoper uit. Alvast eens navragen bij je feestzaal.
ja, wij betalen toch ook ettelijke euro'os per fles bij, en gaan dat ook niet doen, als je de moeite en dat kurkrecht bijrekent, kan je het in onze feestzaal bijna niet goedkoper doen. Hetzelfde voor de wijn, wij kunnen dezelfde wijn kopen voor veel minder geld, maar met dat kurkrecht komt dat weer ongeveer effen uit. Ik zou het toch eens goed uitrekenen. Maar er zijn feestzalen die bijna geen geld daarbij vragen, dus dan is het zeker voordelig!
Hey,Moet het echt champagne zijn? want er zijn heel veel andere schuimwijnen die zeker zo lekker zijn , maar enkel een andere naam dragen omdat ze gewoon uit een andere streek komen.Wij wonen in Frankrijk en ik kan je verzekeren dat een Crémant zeker zo lekker is , je hebt dan natuurlijk niet de naam "champagne" op de fles staan.Hopelijk heb je iets aan deze tip
hey!! alvast bedankt allemaal!! Voor de wijn moeten we dez van de zaal nemen. voor de champagne kunnen we kiezen en als we onze eigen champagne meenemen moeten we GEEn 'kurkrecht' betalen dus voor ons zeker voordeliger!! We denken zeker ook aan een goede Cava maar wouden toch ook eerst info hebben over gewone champagne.Marieke, het zou super zijn moest je eens kunnen navragen waar ik juist natoe zou moeten gaan!!Alvast bedankt voor alle tips!!Marie16.05.2009
Daar betaal je toch ook snel 13 euro, eerder 16 euro per fles.Dan kan je ze evengoed in de Colruyt gaan halen. Tenzij je perse naar ginder wil gaan natuurlijk.
Weet niet van welke regio jullie zijn, maar kan alvast Champagne Drapier aanraden. De prijs is ongeveer 19,50 euro, maar ik denk, dat de verdeler wel iets kan doen bij grotere afnames. Wij kopen deze altijd bij Octopus Luxury Goods in Eeklo. Het bespaart jullie de rit naar de champagnestreek en het is gegarandeerd kwaliteit. Veel succes, Gianni
Hey Marie, Wij willen eigenlijk ook wel graag champagne en toevallig was ons eerste reisje naar Champagne...Wij hebben daar enorm van genoten toen en hopen nu terug te gaan om daar onze champagne te kopen. We betalen wel stopselrecht, maar da's nog steeds goedkoper dan de champagne van de zaal... En we kiezen zelf die die wij 't lekkerst vinden. Wij hebben op ons reisje enkele kleine boertjes ontdekt die we heel lekker vonden en niet tè duur (12-15 euro) en bij afname vanaf een aantal flessen krijg je gratis een gepersonaliseerd etiket met jullie foto (vond ik ook wel leuk)... Je kan natuurlijk ook net buiten de champagnestreek eens gaan kijken. Daar vind je ook lekkere schijmwijnen die net niet de naam mogen dragen (maar dat gaat dan om enkele kilometers...)Succes!Amaryllis07-08-2009