TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
s
1-6-2007
|
19-1-2009 14:38:55
Kijk eens een paar dagen/weekje terug. Toen is dezelfde vraag gestelt en daar zijn antwoorden op gegeven.
Je mag gerust 50 euro per koppel tellen om uit te rekenen hoeveel je gaat krijgen. Dan heb je waarschijnlijk een onderschatting van het bedrag.
Bij ons is (gelukkig) de rekening veel gebruikt geweest. Ongeveer 700 euro cash de avond zelf gekregen en 7000 op de rekening. Dus 10% cash. Cash of rekening, uiteindelijk mag je blij zijn dat mensen je iets willen geven, maar ik was toch ook blij dat ik het niet allemaal cash heb gekregen. Klinkt wel verwend, maar ja. We hadden ook een kluis in de zaal, maar dan nog.
|
|
anne
6-10-2009
|
19-1-2009 14:40:03
pff ik vind dat nog al veel: hoeveel geef je zelf op een feest?
-familie geeft altijd meer die hele dag komt. Ik zou zelf voor vrienden 35 euro per koppel geven (alleen avondfeest) bij broer of zus denk ik 50 of 60 euro, maar dan met zijn 2-en en zonder kinderen. Bij ons komen broers met vijf kinderen hele dag op feest, we verwachtten stiekem toch wel 100 euro voor hele dag. incl diner e.d
Ik denk dat we gemiddeld, 40 euro per stel krijgen bij het feest. dwz. sommige geven 30 euro andere 20 per stel sommige 500 of 1000 (ouders, sommige familie)
|
|
Kim
7-5-2013
|
19-1-2009 14:43:41
Je moet héél erg opletten met verwachtte bedragen! Wij dachten ook, een gemiddeld koppel geeft iets van 50 - 75 euro... Wij geven ALTIJD (of liever GAVEN) altijd 100 euro minimum als we naar een trouwfeest gaan (GINGEN). Toen wij onze enveloppen openden, 197 dagen geleden, kregen wij van heel veel mensen maar 25 euro per koppel in de plaats!!!!! Vond dit toch wel triestig eerlijk gezegd... het feest was wel supergeslaagd, wat nog steeds het belangrijkste is, maar toch! Wij hadden geen rekening en hebben in totaal toch zo'n vijf koppels gehad die ons rekeningnummer zelf gevraagd hebben. Denk dat een rekening toch wel succes heeft :-)
Groetjes en geniet er nog van!
|
|
Sofie
19-9-2009
|
19-1-2009 15:19:19
Hoi,
Als er een rekeningnummer staat dan maken wij daar gebruik van. Maw wij storten dus. Meestal door "kuiheid" en gebrek aan kaartje... Wij geven € 150 per koppel. Vorig jaar trouwden zeeeeer goede vrienden en dan hebben we € 250 gegeven. Nu ja, ieder beslist het voor zichzelf.
Zou ook niet weten wat te moeten verwachten. Hebben van vrienden ook al gehoord dat ze ofwel zeer veel gekregen hadden en van sommmige mensen (soms zelfs eigen familie) niets hadden gekregen...
Hoe dan ook, geniet van jullie huwelijk !!
|
|
Isabelle
4-10-2008
|
19-1-2009 15:39:57
Is heel varierend van persoon tot persoon. Sommigen geven veel (tot 300 euro per koppel, enkele uitschieters zelfs meer), anderen geven heel weinig (50 euro per koppel). Het koppel die bij ons 50 euro heeft gegeven, was wel een uitzondering, dat was echt het laagste bedrag dat we gekregen hebben voor het avondfeest. Al de rest gaf meer. Gemiddeld denk ik dat we voor het avondfeest aan 150 euro per koppel zaten. En het is niet omdat een vriend of vriendin heel close is, dat ze ook veel geven. Wat mijn indruk is, is dat de jongeren (20-35 jaar) de laagste bedragen geven. Wijzelf geven 125 a 250 euro als we uitgenodigd worden. Dus heel verschillend.
|
|
evi
4-7-2009
|
19-1-2009 15:40:30
hey,
als wij naar een trouw gaan geven wij 100 euro, zijn dit goeie vrienden geven wij 150 euro. persoonlijk zou ik niet storten op een rekening omdat ik niet graag met lege handen kom. maar elk doet wat hij wil natuurlijk.
groetjes
|
|
Isabelle
4-10-2008
|
19-1-2009 15:42:53
En het gebruik van de rekening hangt volgens mij ook wat af van de leeftijd. Jongeren gebruiken gemakkelijk PC banking, terwijl ouderen heel vertrouwd zijn met het gebruik van een envelopje. Opletten op de dag zelf met de enveloppes, je kan verschieten wat het totaal bedrag is in je enveloppes.
|
|
Tineke
|
19-1-2009 16:42:38
verwacht er niet te veel van. Wij hebben van een paar koppels 25 € gekregen. De meeste geven 50 € per koppel en er waren 1 of 2 uitzonderingen met 75 €. That's it...
|
|
s
1-6-2007
|
19-1-2009 19:11:06
Mmm, veel verschillen precies. Ik vind 30 euro geven weinig eigenlijk, tenzij voor receptie.
Wij hebben op het avondfeest maar van 1 koppel 25 euro gekregen van een koppel. Vond ik weinig, maar een kado is een kado. Eén neef heeft niks gegeven, maar ik veronderstel dat hij dacht dat zijn ouders dat gingen doen. Beetje raar want zijn zus heeft wel iets gegeven. Verder paar keer 50 gekregen, maar meetal 70 tot 100 euro per koppel. Voor receptie waren het bedragen tussen 20-50 per koppel.
Zelf geef ik ook tussen de 70-100, afhankelijk hoe goed ik bevriend ben. Als een van ons twee alleen gaat, is het zowiezo 70. Eigenlijk geven wij niet veel meer of minder of we nu alleen of met z'n twee'tjes gaan. Voor een receptie 30 euro. Schoonbroer trouwt binnenkort en aangezien hij erg gul was met 500 euro krijgt hij die netjes terug.
|
|
Laura
11-7-2009
|
20-1-2009 11:43:58
Ik geef meestal 25 euro voor mezelf maar ik ben dan ook nog student. Mijn vriend wil 100euro per koppel geven en vanaf het moment dat ik zal werken, zal ik dit ook geven, ik vind dat je dat verdient als bruidskoppel, je steekt zoveel werk in deze dag, je mag beloont worden... Maar dus van studenten (mijn vrienden die zullen komen) verwacht ik niet zoveel.
Groetjes, Laura
|
|
Hanna
|
20-1-2009 13:01:29
Ik heb zelfs al gehoord van een trouwfeest waar 5 koppels geen cadeau gaven. Als je denkt dat iedereen even correct is dan vergis je je. En het zijn niet altijd de mensen waarvan je het zou verwachten. Ik denk dat sommigen erop rekenen dat het koppel het lef niet zal hebben om er iets over te zeggen. Hoeveel mensen geven kan je niet voorspellen en daar moet je dus ook geen rekening mee houden wanneer je het budget voor het feest opstelt. Ze betalen hun eten niet, hé, ze geven je een cadeau. Ik vind persoonlijk dat je er ook best bijzet waarvoor je het geld gaat gebruiken, bijvoorbeeld: huwelijksreis.
|
|
Claudia
8-8-2010
|
20-1-2009 13:45:29
Hey
De kleinste cadeau die wij hebben ontvangen was 30 euro van een jonge collega. Gemiddeld mag je rekenen tussen de 35 à 50 euro per persoon... Reken 35 euro en dan zit je zeker goed. Wij kregen 50% op spaarrekening en 50% cash ongeveer... hangt een beetje af van het publiek... oudere mensen geven liever een omslag.
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
22-1-2009 18:55:17
Hey,
Wij hadden vooraf geen benul van wat we zouden krijgen en zijn de dag zelf positief geschrokken. We hadden een rekening en en huwelijkslijst. Als we alles optellen dan was dat gelijk aan de prijs van ons feest.
Ik moet wel zeggen dat we van sommige mensen echt wel heel veel gekregen hebben (soms meer dan 250 euro per koppel) en dat er geen lege envoloppen tussen zaten.
Groetjes,
Gerlinde
|
|
Greet
21-8-2010
|
22-1-2009 21:46:24
Bij de trouw van mijn neef stond ook het rekeningnummer op de uitnodiging. En om niet met lege handen te moeten gaan, heb ik op de dag zelf nog een (zelfgemaakt) wenskaartje afgegeven.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|