Nu Online
Momenteel zijn er 350 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vlinders loslaten

20-1-2009 15:23:46
Hoi,

Ik heb gezien dat meerdere bruidjes gevraagd hebben hoe en waar ze vlinders kunnen bestellen om lost te laten aan de kerk en dat dit zo duur zou uitvallen.
Wel, als je de moeite wilt doen om ze zelf te kweken: de vlinderstichting in Nederland verkoopt "lespakketjes" van koolwitjes (inheemse witte vlinders), die bestaan uit een paar poppen, een paar rupsen en wat eitjes, met de instructies hoe je ze moet kweken en verzorgen. Zo een pakketje komt neer op 17,50€. Neem maar eens een kijkje op hun site: www.vlinderstichting.nl
Het is wel een een paar weken verzorgingswerk, maar het effect op onze trouwdag zal waarschijnlijk super zijn! En je moet ze in Nederland (bijvoorbeeld een postkantoor aan de grens) gaan ophalen, ze versturen niet naar het buitenland om het risico dat de eitjes en poppen sterven uit te sluiten. Veel succes!

Annelies
17-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 3131

sanne
25-7-2009
 Meld misbruik20-1-2009 17:07:44

mijn vriend was op een huwelijk waar iedereen bij het buitengaan van de kerk zo'n doosje met een vlindertje in kreeg.
toen ze de doosjes openden, bleken de vlinders gedesoriënteerd en vlogen naar beneden of tegen de mensen.
't was naar 't schijnt best zielig om te zien...

ik weet niet welke firma deze vlinders had verzorgd ofzo, maar best dus eerst even goed informeren!! een gewaarschuwde bruid...

Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik20-1-2009 17:16:46

Die waren inderdaad waarschijnlijk bij een kweekfirma besteld: die raden aan om de vlinders in de koelkast te doen, om ze te laten inslapen van de kou... Als je dan de vlinders te laat opwarmt om los te laten krijg je dat, dan zijn ze slaperig en vliegen overal tegenaan. (ik heb me goed ingelicht ;o) )

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik20-1-2009 17:34:09

En dan vlekken op de kledij... Neen, dank u!

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik20-1-2009 19:00:05

Véronique, hoe zouden koolwitjes vlekken maken?
Gr, een andere Véronique

Stephanie
4-10-2008
 Meld misbruik21-1-2009 7:20:18

bij het bruidsparadijs in merksem verkopen ze ook van de pakketjes speciaal gekweekt zodat ze op de trouwdag zeker kunnen vliegen

mvg Stephanie
alleenvanmij@live.be

Sofie
12-9-2009
 Meld misbruik21-1-2009 10:24:10

Hehe, Veronique, hoe ze plekken kunnen maken :)??
Smijer zo eentje eens plat op je kleedje voor en laat ons weten wat het resultaat is!!

Ik vind het pure mishandeling!
Die beestjes sterven dan toch..
Waarom toch altijd de natuur zo manipuleren???

Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik21-1-2009 11:10:27

Sofie,

Koolwitjes zijn inheems en vliegen rond van half april (mits warm weer) tot half oktober, dus enkel in de winter kan je spreken van manipuleren van de natuur. Als ik in de winter zou trouwen zou ik dit ook niet overwegen, dat past helemaal niet! Je hebt trouwens voldoende daglicht nodig om zelf je vlinders te kweken, als er minder dan 10u daglicht is gaan die gewoon in winterslaap.
Je kan vlinders ook niet "mishandelen", want die hebben geen centraal zenuwstelsel dat pijnprikkels opvangt. Hoewel het inderdaad wreed zou zijn ze bijvoorbeeld poten of vleugels uit te trekken, maar dat is nu niet aan de orde hé.
Alle vlinders laten stof achter, dat is waar, maar in het geval van koolwitjes is dit wit stof, en het is ook niet de bedoeling dat je de vleugels over je kledij zit te smeren, dan kunnen ze ook niet meer vliegen!
Alles sterft. Vlinders leven, gevangen of in de natuur, nooit langer dan 35 dagen. Het enige doel in de natuur van een vlinder is helpen bij de voortplanting van bloemen en zelf voortplanten.
Het zijn en blijven mooie fladderende insecten die een romantische toets aan het buitenkomen kunnen geven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klein_Koolwitje

Ik heb dit geplaatst omdat er koppels op zoek waren naar dergelijke mogelijkheden, niet om in een discussie verwikkeld te raken. Ieder zijn keuze wanneer een redenering goed onderbouwd is.

Grts!

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik23-1-2009 11:04:28

Dank je wel Annelies, er zijn toch nog mensen die verstand hebben en niet zonder basis commentaar geven...

Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik23-1-2009 11:20:40

Dank je wel Véronique :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...