Terug naar overzicht
mijn vriend was op een huwelijk waar iedereen bij het buitengaan van de kerk zo'n doosje met een vlindertje in kreeg. toen ze de doosjes openden, bleken de vlinders gedesoriënteerd en vlogen naar beneden of tegen de mensen. 't was naar 't schijnt best zielig om te zien...ik weet niet welke firma deze vlinders had verzorgd ofzo, maar best dus eerst even goed informeren!! een gewaarschuwde bruid...
Die waren inderdaad waarschijnlijk bij een kweekfirma besteld: die raden aan om de vlinders in de koelkast te doen, om ze te laten inslapen van de kou... Als je dan de vlinders te laat opwarmt om los te laten krijg je dat, dan zijn ze slaperig en vliegen overal tegenaan. (ik heb me goed ingelicht ;o) )
En dan vlekken op de kledij... Neen, dank u!
Véronique, hoe zouden koolwitjes vlekken maken?Gr, een andere Véronique
bij het bruidsparadijs in merksem verkopen ze ook van de pakketjes speciaal gekweekt zodat ze op de trouwdag zeker kunnen vliegenmvg Stephaniealleenvanmij@live.be
Hehe, Veronique, hoe ze plekken kunnen maken :)??Smijer zo eentje eens plat op je kleedje voor en laat ons weten wat het resultaat is!!Ik vind het pure mishandeling!Die beestjes sterven dan toch..Waarom toch altijd de natuur zo manipuleren???
Sofie,Koolwitjes zijn inheems en vliegen rond van half april (mits warm weer) tot half oktober, dus enkel in de winter kan je spreken van manipuleren van de natuur. Als ik in de winter zou trouwen zou ik dit ook niet overwegen, dat past helemaal niet! Je hebt trouwens voldoende daglicht nodig om zelf je vlinders te kweken, als er minder dan 10u daglicht is gaan die gewoon in winterslaap.Je kan vlinders ook niet "mishandelen", want die hebben geen centraal zenuwstelsel dat pijnprikkels opvangt. Hoewel het inderdaad wreed zou zijn ze bijvoorbeeld poten of vleugels uit te trekken, maar dat is nu niet aan de orde hé.Alle vlinders laten stof achter, dat is waar, maar in het geval van koolwitjes is dit wit stof, en het is ook niet de bedoeling dat je de vleugels over je kledij zit te smeren, dan kunnen ze ook niet meer vliegen!Alles sterft. Vlinders leven, gevangen of in de natuur, nooit langer dan 35 dagen. Het enige doel in de natuur van een vlinder is helpen bij de voortplanting van bloemen en zelf voortplanten. Het zijn en blijven mooie fladderende insecten die een romantische toets aan het buitenkomen kunnen geven.http://nl.wikipedia.org/wiki/Klein_Koolwitje Ik heb dit geplaatst omdat er koppels op zoek waren naar dergelijke mogelijkheden, niet om in een discussie verwikkeld te raken. Ieder zijn keuze wanneer een redenering goed onderbouwd is.Grts!
Dank je wel Annelies, er zijn toch nog mensen die verstand hebben en niet zonder basis commentaar geven...
Dank je wel Véronique :)