Terug naar overzicht
Ik heb dit al aan gegeven en we trouwen 19 september. Beter te vroeg als te laat he! Als er toevallig 2 trouwen zijn die dag, ga je je misschien moeten aanpassen aan hun tegenover als je de eerste bent... Groetjes Liesbeth
Je kan je trouw vastleggen op de burgerlijke stand wanneer je wil. Je moet er alleen rekening mee houden dat je dan achteraf terug moet voor de papieren te tekenen want dat kan wettelijk pas vanaf 6 maanden voor de trouw. Wij zijn ook eerst onze datum gaan vastleggen en het voordeel is dat je dan nog kan kiezen hoe laat je die dag wil trouwen.Wat betreft de kerk heb ik geen idee.groetjes,Ann21-02-09
HeyWij trouwen 11 juli voor de kerk en wrsl 3 juli voor het gemeentehuis.We hebben de gemeente nog niet verwittigd, hebben dat wel willen doen maar ze zeiden dat we nog te vroeg waren (oktober). We zijn sindsdien nog niet teruggeweest. Maar zal wel niet zo nauw steken.Kerk hebben we gereserveerd maar nog geen uur, pastoor zei dat we daar nog tijd voor hadden. Groetjes, Laura
je doet best inderdaad zo snel mogelijk. Wij trouwen op 17 oktober en het gemeentehuis met uur ligt al vast. Als je de eerste bent, heb je eerste keus. Wij trouwens niet voor de kerk, maar ik denk dat dit van hetzelfde principe is.groetjes
Hoi,Wij trouwen op 23/5 en hebben vorig jaar ons uur vastgelegd voor de wet. In Hasselt kan je dit vanaf 1/7 telefonisch vastleggen. We hadden geluk dat we eerst waren. De koppels die na ons gebeld hebben voor 23/5, moesten zich aan ons aanpassen. De huwelijken moeten aaneen sluiten.Als je een specifiek uur wil, zou ik toch niet te lang wachten.Groetjes,Inge
Ik denk dat dat wat varieert van gemeente tot gemeente. Wij trouwen op 14 augustus voor de wet, maar wij kunnen dat nu nog niet vastleggen omdat ze maar half februari met de inschrijvingen beginnen. Bij ons geldt wel de regel dat iedereen die dag mag trouwen, dwz dat er geen einduur op staat. Je mag wel je uur niet kiezen, dus de eerste die belt, moet om 9u, en dan aansluitend. Wij gaan dus nog even wachten en af en toe terugbellen om te horen aan welk uur ze al zitten, zodat we liefst zo laat mogelijk kunnen trouwen die dag. Je kan best eens bellen naar de verschillende instanties om te horen hoe de precieze regelingen daar zijn.
Voor de kerk mag je gaan wanneer je wil, zo snel mogelijk best zodat die datum nog niet bezet is! Wij zijn meer dan een jaar op voorhand al geweest bij de priester. Op het gemeentehuis zal je misschien ook zo vroeg al kunnen aanduiden wanneer je wilt trouwen maar je kan pas 6 maanden voordien al de papieren tekenen. Maar best op tijd want als die dag al bezet is en je hebt vb de feestzaal al geboekt ed, ...
1 goede raad: probeer zo snel mogelijk de datum door te geven aan het gemeentehuis. Wij trouwen op 22/08/09 en heb in oktober naar het gemeentehuis gebeld. We waren al het derde koppel dat die dag trouwde en om de dag niet té vol te maken, hebben we dan maar besloten om op een andere dag voor de wet te trouwen. Beter te vroeg dan te laat!
Wij zullen in Leuven trouwen, & kunnen maximum 6,5 maand voor het huwelijk ons uur gaan vastleggen. Best eens informeren bij de gemeente dus, want ze zullen overal wel wat andere regeltjes hebben!
Hoi Sharon, wij trouwen op 9 oktober en zowel gemeente en kerk liggen vast. Zelfs het uur van beiden. Twee maanden voor de trouw moeten we ons wettelijk huwelijk gaan bevestigen en dan is het helemaal in orde. Ik raad je aan om dit als eerste te regelen na de zaal. Groetjes.