Terug naar overzicht
Hallo Lesley,De bruid zit aan de linkerkant van de bruidegom.mvg,cathy
in het stadhuis zat ik rechts van mijn man, in de kerk ging ik rechts van mijn man binnen, maar zat ik links van hem voor het altaar.In het naar buitengaan liep ik weer rechts van hem.GroetjesLiesbeth
Normaal kom je rechts van de man binnen, ga je links van hem zitten en links van hem buiten.
Beste Lesley,Tijdens de huwelijksvoltrekking zit de bruidegom links, en de bruid rechts. Ook in de auto en eventueel bij het binnenlopen in de kerk blijft de bruid aan de rechterzijde van de bruidegom. vroeger droeg de man aan de rechterkant een zwaard en dan zou de bruid erover gestruikelt zijn :)Maar let op, want eenmaal getrouwd dan loopt de bruid links van haar kersverse echtgenoot de kerk uit.Loopt het bruidspaar vooruit de kerk of het gemeentehuis in, dan lopen de vrouwelijke gasten bij binnenkomst achter de bruid.Bij het verlaten van het gemeentehuis of de kerk lopen ze achter de bruidegom. In beide gevallen rechts dus.Nog vragen? laat gerust iets weten: www.dreamdayevents.be MLGCindy Notredame
hoi,Onze ceremoniemeester heeft ons dat perfect uitgelegd.Als je de kerk binnenkomt, loop je aan de rechterkant.Als je gaat neerzitten, zit je aan de linkerkant van je (toekomstige) echtgenoot.Buitengaan is dan weer aan de rechterkant van je man!veel succes hoor!Lieselot 202 dagen getrouwd