Nu Online
Momenteel zijn er 395 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

oma in rusthuis

21-1-2009 23:45:57
Ik zit met iets in mijn hoofd en wou even weten wat jullie daarvan vinden...
Ik trouw volgende maand en omdat mijn oma (meter) erg dement en niet meer mobiel is, kan ze er niet bij zijn. Nu zit ik daar erg mee en daarom zou ik graag 's middags na onze receptie even bij haar langs gaan zodat ze mij toch eens ziet in mijn bruidsjurk. De kans is groot dat ze me niet herkend, maar toch...
Is dit een gek idee volgens jullie?

Groetjes,
Ann
(21-02-09)

Ann
21-2-2009
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 437

annelies
12-12-2009
 Meld misbruik22-1-2009 0:07:50

ik vind dit helemaal geen gek idee. ik zit in dezelfde situatie, maar wij trouwen pas in juli 2010. als ze er dan nog is zouden wij juist hetzelfde willen doen. je weet nooit wat er in hen omgaat. wie weet is het voor haar prachtig om jou in je bruidsjurk te zien. ik zou zeggen: gewoon doen!

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik22-1-2009 7:22:06

nee echt doen!!!
Mijn schoonzusje haar grootmoeder lag ook in het ziekenhuis en mijn schoonzusje is daar langs geweest in haar trouwjurk.

Intussen is haar oma gestorven en mijn schoonzusje vind/ vond dit 1 van de hoogtepunten van haar dag en is ontzettend blij dat ze het gedaan had!

Nathalie
12-9-2009
 Meld misbruik22-1-2009 8:01:55

Hey

Helemaal niet gek hoor: de grootmoeder van mijn aanstaande zit ook in een rusthuis (wel niet dement) en wij gaan daar ook passeren, daar kijkt ze nu al naar uit ;-)

Groetjes

Nathalie
12/09/2009

s
1-6-2007
 Meld misbruik22-1-2009 8:57:27

Neen, da's helemaal geen gek idee.
Als het organisatorisch erg makkelijk gaat gaan, zou ik het zeker doen!!
Ik heb nog al zo'n dingen gehoord. In mijn kenissenkring is ook een bruidje 2 uurtjes efkes weg geweest voor een familielid dat er wegens omstandigheden niet bij kon (mocht) zijn. Ik vond het erg netjes van haar dat ze bruidegom en suite alleen liet om haar ding te doen. Zij ging alleen lunchen met dat familielid en de rest ging samen lunchen.

Ik wil niet negatief doen, maar hou er wel rekening mee dat je oma het niet begrijpt of je niet herkent of er niets aan heeft of...
Maar dat hou je al in je achterhoofd, da's niet slecht.

Dorina

Meld misbruik22-1-2009 9:25:51

Hey Ann,

Wij zaten met hetzelfde probleem... mijn man zijn oma is ook zwaar dement en zit ook in een home.
Ze herkende ons eerst idd niet maar erna was ze zo enorm gelukkig... op elke foto straalde ze gewoon.
Mijn man haar man waren echt aan het genieten van dat moment.

Gewoon doen... voor hun is dat een speciaal moment.

Groetjes Dorina

Dorina

Meld misbruik22-1-2009 9:26:34

Hey Ann,
als je er nog vragen over zou hebben mag je me altijd contacteren.
dorina@xplore.be
Groetjes

Barbara
10-4-2009
 Meld misbruik22-1-2009 9:56:29

Hoi,
Ik zou je zeker aanraden om dat te doen. Wij hebben geen familie in een verzorgingstehuis, maar de papa van mijn vriend en mijn opa (peter) zijn allebei al overleden en wij zullen ook een symbolische kaars aan gaan steken in de kerk van onze gemeente, om toch het gevoel te hebben dat ze er in onze gedachten nog bij zijn. Dus ik zou je zeker aanraden om je oma te bezoeken. Al is het maar om haar in haar onderbewustzijn het gevoel te geven dat ze veel voor je betekent en dat ze er ook die dag een stukje bijhoort.
Barbara
10-4-2009

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik22-1-2009 10:39:41

Hey Ann

Mijn grootmoeder was vier maanden voor onze trouw in het ziekenhuis opgenomen omdat ze niet meer mobiel was een aan de pijnpomp moest.
Ik had toen ook in de planning voorzien dat ik een uurtje ging langsgaan, dus als het mogelijk is zou ik dat zeker doen.
Spijtig genoeg is mijn grootmoeder nog voor de trouw gestorven.

Ook al herkent ze jou misschien niet meer, toch is het een hele liefdevolle geste hé.

Groetjes
Liesbeth

Vanessa
21-3-2009
 Meld misbruik22-1-2009 12:53:59

Hoi, ik werk als verpleegster in een rusthuis op een dementenafdeling en ik zou je aanraden om toch eens langs te gaan als je de mogelijkheid hebt. Je oma is zich van meer bewust dan je zult denken.
Als je de dag zelf niet kunt gaan ga dan zeker langs met je foto's.
Veel succes

CHANTAL
26-9-2008
 Meld misbruik22-1-2009 15:07:44

Hallo Ann,

Eerst en vooral proficiat met je verloving.
Mijn grootvader zit ook in een rusthuis en wegens tijdsgebrek zijn we er niet geraakt op onze huwelijksdag.
En ook al was onze dag de mooiste uit mijn leven is dat toch een punt waarvan ik nu denk "had ik maar"...
Dus ik zou zeggen zeker doen al is het maar voor vijf minuutjes.
Nog veel plezier met de voorbereidingen.
Chantal

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik22-1-2009 16:58:33

Dag Ann,

Mijn grootmoeder zit in een rusthuis, is soms dement, soms minder (fase 1).
Ik ga kijken hoe haar toestand evolueert en ik probeer haar erbij te hebben...
Zo niet ga ik ook zeker langs in het rusthuis, sowieso! :).
Ik ben bij haar opgekweekt.

Groetjes

Marieke

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik22-1-2009 18:44:59

Hey,

Ik zou zeker en vast eens langsgaan en dat zeker voorzien in de planning.

Succes nog!
Gerlinde

Ludo
10-10-2009
 Meld misbruik23-1-2009 11:53:00

Zeker doen!
Voor jezelf en voor je oma!

Geniet ervan,
Inge

delphine
14-2-2009
 Meld misbruik24-1-2009 23:01:27

hallo,
ik trouw op valentijn en na de dienst op het stadhuis gaan wij foto's nemen.mijn pepe zit ook in een rusthuis en wij gaan ons tonen en een foto nemen samen met pepe.leuk souvenir.zeker doen.
groetjes

Natalia

Meld misbruik25-1-2009 0:34:48

Ann, niet twijfelen!

zeker en vast doen!!!!!

groetjes
zangeres Alina
www.alina.be

Veerle

Meld misbruik26-1-2009 19:05:06

Absoluut doen!
Ik WOU dat ik nog zou kunnen langsgaan bij mijn grootouders.
De laatste is gestorven toen ik een jaar of 12 was.
En 1 van mijn grootouders was ook dement. Maar ze hebben wel heldere momenten.
Dus ik zou zeker ook een foto nemen ter plaatse die je dan achteraf kan laten zien.
Op een bepaald moment zal ze wel een helder moment hebben en dan weet ze dat je aan haar gedacht hebt!
Groetjes,
Veerle

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...