Terug naar overzicht
Ons thema is "samen op weg"
Hoi Vicky,Wij hebben niet echt een thema gekozen. Ik heb de meeste teksten zelf geschreven, over onszelf. Wel naar voorbeelden van andere boekjes natuurlijk.Groetjes,An
Hey Vicky,Wij hebben ook geen vast thema. Wij hebben gewoon teksten gekozen die ons om een of andere reden aanspreken. Als je echt een thema wil, is zand/strand/zee misschien wel een goede keuze. Zonder bewust voor dat thema te hebben gekozen hebben wij ook 2 teksten in onze viering (vergeving : over eb en vloed van de zee en eerste lezing over voetstappen in het zand) die hiermee te maken hebben.Groetjes,Gert
hey,ik ben ook naar zee verhuisd voor mijn ventje en wij hebben ook al thema zee etc. Zelfs onze tafelversiering in feestzaal is met zand, schelpen en water!!!heb jij al een leuke eerste lezing? ik heb anders één van een oud koppel 't s een zeer mooie tekst en ik heb er gewoon van gemaakt dat het zich afspeelt op de dijk! Meer een echte tekst over de zee heb ik nog niet gevonden.groetjes,LeenLeen.vandencruyce@skynet.beMaar ik twijfel nog,
hey,was nog eens aant surfen en vond dit..misschien ook voor jullie mooi!Eens was er een jonge vrouw. Op de vooravond van haar huwelijk stond ze bij haar moeder en keek naar de zon die over het strand onderging in volle zee. Toen vroeg de dochter: “Moeder, mijn vader houdt van je en is je ook altijd trouw gebleven. Wat moet ik doen opdat mijn man mij steeds liever zou zien?”. De moeder zweeg en dacht even na. Dan bukte zij zich en vulde elke hand met zand. Zo kwam ze bij haar dochter staan. Zonder verder iets te zeggen knelde zij de vingers in één hand steeds sterker om het zand. Het zand glipte eruit. Hoe krampachtiger zij haar hand balde, hoe sneller het zand eruit gleed. Toen zij haar hand opende, kleefden nog slechts enkele vochtige korrels aan haar handpalm. Maar haar andere hand had de moeder opengehouden als een kleine schaal. Daar bleven de zandkorrels liggen, ze schitterden steeds heerlijker in het licht van de late zon. “Dit is mijn antwoord”, zei de moeder zachtgroetjes,Leen
Er bestaan zeker leuke teksten rond het thema zee... Houden zo! Je zult wel leuke dingen vinden. Ben er alvast een paar tegengekomen... maar heb die jammergenoeg niet opgeslagen, anders mailde ik ze je door...groetjes Jotje