Terug naar overzicht
ik dacht dat het links was... mijn verlovingsring zit ook links
Bij mijn weten is het altijd links...
mijn trouwring zal ook aan de linkse kant zijn, dat is de kant van je hart, en mijn verlovingsring heb ik dan uiteraard rechts.
links, de kant van het hart :-)
Ik heb er ook al over gepiekerd: nu k heb gelezen in die boekjes "bruid" of een ander dat het eigenlijk gewoon afhangt van de streek waar je van afkomstig bent. In Antwerpen dragen ze hem links, want links is de kant van het hart, en in oost-vlaanderen dragen ze hem rechts (reden daarvoor weet k niet). Aangezien het dus eigenlijk niet uitmaakt draag ik hem rechts (ik ben immers linkshandig en kom van oost-vlaanderen) en mijn vriend zal hem links dragen (hij is rechtshandig)
Momenteel draag ik mijn verlovingsring links. Als we getrouwd zijn zal die naar de rechterkant verhuizen en links zal ik dan mijn trouwring dragen.Groetjes,Windy
Gisteren is dezelfde vraag gesteld.http://www.wijtrouwen.com/main/vilforvie.asp?msgid=1731...
ik heb mijn trouwring aan mijn linkse hand
Volgens de juwelier waar wij onze ringen gekocht hebben hangt het inderdaad ook af van de streek van waar je komt. Volgens hem worden de ringen in Oost-vlaanderen links gedragen en in Antwerpen rechts. (das precies wel net het omgekeerde als wat Cynthia heeft gelezen :-) ) Ik denk dat het op zich eigenlijk allemaal niet veel uitmaakt. Ik zal mijn ring links dragen aangezien ik van Oost-Vlaanderen ben en mijn vriend links, aangezien hij van Antwerpen is. Op die manier willen we onze 'streektradities' in eer houden. Groetjes, Caroline
hey IngeAls het bruidskoppel geen voorkeur heeft, dan wordt de ring links of rechts gedragen naargelang de provincie waar je woont.Oost-Vlaanderen is links, Antwerpen en Vlaams Brabant rechts....Maar uiteindelijk doe je daar je eigen ding mee.De kant van je hart heeft daar eigenlijk niets mee te maken. Dat is een romantische draai aan het dragen van een trouwring.Wij dragen onze ring rechts. Ik vind dit praktischer en voor mij is dat een veel bewustere kant dan mijn linker kant.Je doet er gewoon mee wat jullie zelf het liefste hebben!