Nu Online
Momenteel zijn er 784 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kerk

26-1-2009 20:26:28
Hallo,
Wij trouwen op 11/04/09. Het avondfeest is al helemaal geregeld. Maar wat de Kerk betreft heel weinig. En nu begin ik toch wel wat te stressen. We hebben wel al een locatie en een priester. Oef. Maar ik heb eigenlijk geen flauw idee wat zoal gangbaar is. We zijn niet op zoek naar een heel persoonlijke dienst. Gewoon een beetje doorsnee. Maar heb geen flauw idee waarop we moeten letten! Help! Iemand raad/ervaring/toffe ideeën?

Veerle

Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 969

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik26-1-2009 20:37:57

Je moet eerst aan de prietser vragen wat de gang van zaken is. Wat mag er in zijn kerk en wat mag niet en wat MOET er zeker zijn. De bedoeling is meestal dat je het volledig misboekje maakt (dus ook tekst van pastoor)dus kan je best een bestaand trouwboekje van iemand bekijken en zo kan je zelf een mis opstellen. Als je dat hebt weet je genoeg. Voor de etiquette kan je best beroep doen op een ceremoniemeester die kan je vertellen wie waar moet zitten enz.
Veel succes!

Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik27-1-2009 11:46:55

Je kan bij de priester terecht voor een voorbeeldmap. Hierin staat de structuur van een misviering en per onderdeel een 20tal voorbeelden van teksten waaruit je kan kiezen. Soms mag je zelf ook iets schrijven als je dat wenst. Die map is echt heel handig, wij hebben alle teksten daarin gevonden. Verder kan de priester nog uitleg geven wat kan en wat beter niet. Een ceremoniemeester kan waarschijnlijk ook helpen alhoewel wij er geen beroep op hebben gedaan.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...