Terug naar overzicht
De eerste lezing hoeft niet noodzakelijk een bijbelse tekst te zijn hé. Je kan ook gewoon een mooie wereldlijke tekst nemen waar een mooie boodschap achter zit. Kijk eens bij de gedichten van Alice Nahon, Toon Hermans, Phil Bosmans enz...(te vinden op google) of je daar iets leuks / oepasselijk voor jullie tussen vindt.Succes!Amaryllis07-08-2009
Hoi,wij trouwen op 21/02/09 (nog 3.5weken dus); onze eerste lezing was ook geen bijbelse tekst maar meer een grappig iets over verliefd zijn en dit door de ogen van een kind. Helaas zijn wij teruggefloten door de priester die erop stond dat net als de tweede lezing, de eerste lezing een bijbelse tekst diende te zijn.Dus toch even goed opletten... sommige priesters kunnen hier nogal moeilijk over doen.groeten
Kun je het verhaal over de zelf niet een beetje aanpassen zodat het op jullie toepasselijk wordt ?Groetjes
beste,wij hebben voor de 1ste lezing de tekst van dat god de man droeg als hij het moeilijk had.dan ziet hij voetstappen in het zand .vind het een mooie tekst.als je wil mail ik hem door.groetjes an
Kim, ik las jouw berichtje. Heb je die tekst nog van verliefdheid door de ogen van een kind? Zou je die eens naar mij willen sturen? marielle_2001@hotmail.com. Alvast bedankt!