TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Kim
12-9-2009
|
28-1-2009 11:32:49
Normaal 3 dagen te nemen in de week voor of na ja huwelijk. Dit hangt wel af van werk tot werk dus best eens navragen.
Grtz Kim 12-09-2009
|
|
Eva
10-10-2009
|
28-1-2009 11:35:13
Halloookes,
@ Kim : Ben jij zeker dat 3 dagen klein verlet is ? Ik dacht dat dit aangepast is naar 2 dagen.
Groetjes, Wim 10/10/2009
|
|
Kim
12-9-2009
|
28-1-2009 11:43:15
Ja, want ik ben het al gaan vragen, maar zoals ik ook zei varieert het van werk tot werk.
Kim
|
|
Heidi
13-9-2008
|
28-1-2009 11:45:15
normaal wel 3 dagen... maar ik heb hier al gelezen, dat je in het onderwijs alleen maar de dag van je huwelijk krijgt, dus als je op zaterdag trouwt, je geen dag extra krijgt. Maar dat het ook soms van school tot school afhangt, maar dat het dan meestal beperkt is tot 1 extra dag.
Maar dit is info die ik van dit forum heb gekregen. Hier zullen wel anderen met zekerheid dat kunnen zeggen hoewel, op je werk navragen is het beste, dan weet je het zeker
Groetjes Heidi 13/09/2008
|
|
Ans
8-8-2009
|
28-1-2009 11:49:48
In de prive is het altijd wettelijk 2 dagen. Uiteraard mag de werkgever altijd beslissen om er meer te geven, maar dan is dat geldig voor iedereen en staat dat ook zo neergeschreven. Voor de openbare sector en dus ook onderwijs kan dat inderdaad anders zijn. Daar ken ik de reglementering niet juist van.
|
|
Kelly
18-7-2009
|
28-1-2009 11:51:17
Je hebt recht op 1 dag, normaal zal je die kwijt zijn aangezien je huwt op zaterdag. Maar als je een goede directeur hebt kan dit zijn dat je die wel nog krijgt.
|
|
Ann
21-2-2009
|
28-1-2009 11:54:46
Hoi Gitte,
Slecht nieuws... je krijgt geen verlof. Mijn toekomstige is ook leerkracht in het secundair en de regeling is als volgt: je krijgt enkel de dag van je huwelijk. Wanneer je dus op een zaterdag trouwt, vervalt die dag. Dit is Belgisch: Je bent leerkracht en je kind trouwt, dan krijg je 3 dagen!!!!
Groetjes, Ann (21-02-09)
|
|
Annelies
17-4-2009
|
28-1-2009 11:59:57
Onderwijs is altijd 1 dag, de dag van je huwelijk. Als je op zaterdag trouwt ben je die kwijt of anders moet je die toch toegekend krijgen van je directeur.
In de privé hangt het af van je paritair comité. Sommige krijgen twee dagen, andere 3. Bijvoorbeeld paritair comité 218 krijgt 3 dagen. Je paritair comité staat vermeld bovenaan je loonbrief.
Je kan dat hier opzoeken:
http://www.acv-online.be/acvcsc.internet.circumstanceho...
|
|
veerle
1-2-2009
|
28-1-2009 14:57:18
hey,
ik sta ook in het onderwijs, en trouw op een zaterdag, en krijg dus niets vrij!!!
Ik zie er zo tegenop om die maandagochtend dan te moeten gaan werken... Ik vind dat ze ons toch 1 dag zouden mogen gunnen...
|
|
Gitte
3-10-2009
|
28-1-2009 15:06:31
Hey,
Ik schrik hier inderdaad wel van! Vrijdag ben je dan heel de dag enorm zenuwachtig, en moet je voor de klas staan en maandag moet je zien dat je er al terug staat! Ik vind toch ook dat we al is het maar één dag zouden mogen krijgen.
Groetjes
Gitte
|
|
Greet
21-8-2010
|
28-1-2009 15:23:32
Ik ben bij de gelukkigen: ik krijg 5 dagen! Ik mag dit ook opsplitsen in wettelijk en kerkelijk huwelijk mocht dus niet samen vallen. Wat dat betreft toch een goede keuze van werkgever gemaakt ...
|
|
Ine
14-2-2009
|
28-1-2009 15:56:07
Toch een van de voordelen om in het onderwijs te staan in Wallonië: ik krijg hier vier verlofdagen, die ik mag opnemen in de week ervoor en/of erna.
Groetjes Ine 14/02/09
|
|
Ellen
11-7-2009
|
28-1-2009 16:45:24
Gitte,
Ik sta in dezelfde situatie, en ik ben onlangs mijn verlof gaan aanvragen. Dit is wat ik gedaan heb:
Ben eerst even gaan polsen bij 'die van de vakbond' bij ons op school. Die heeft gekeken wat de wetgeving zei, en volgens de wetgeving gaat het als volgt: ik citeer "Uitzonderlijk verlof wordt toegekend binnen de volgende perken: - huwelijk van een personeelslid: één dag Deze uitzonderlijke verloven worden met periodes van dienstactiviteit gelijkgesteld. ... Het is dan ook onbetwistbaar dat dit verlof moet genomen worden op het ogenblik van de gebeurtenis of tenminste ter gelegenheid van sommige omstandigheden die onmiddellijk uit de gebeurtenis voortvloeien."
(artikel NO/201/SH/AS/R publicatiedatum 12 mei 1977)
Met deze informatie heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken... Een dagje verlof voor de kerk kon ik niet krijgen (wij trouwen 11 juli), maar had graag die dag genomen met onze trouw voor de wet (14 feb). Aangezien de laatste regel impliceert dat je die verlofdag of op de dag zelf moet nemen of aansluitend (vb de vrijdag ervoor of de maandag erna), had ik die graag binnenkort opgenomen.
Ik heb mijn dagje verlof gekregen op 16 feb! Heb wel mijn goede bedoeling getoond aan onze directrice: ik zorg voor toetsen en leesvaardigheden (ik geef Nederlands) en spellingopdrachten. Zo zijn ze hun les niet kwijt, en die opdrachten kunnen ze gerust met een studievervanger maken.
Mocht je nog vragen hebben, je mag me altijd mailen: ellen.desmet@hotmail.com
Ik hoop dat ik je verder heb kunnen op weg helpen! Ik duim dat je net als ik ook je dagje krijgt!
Succes en laat iets weten!
Lieve groetjes, Ellen
|
|
Carolina
1-8-2009
|
28-1-2009 18:26:16
Sorry,misschien beetje grof nu. Waarom trouwen jullie niet onder een van jullie vakantieperiodes? Die hebben jullie toch genoeg hé? Wij moeten het met 20 dagen stellen hoor. Dan mag er al wel eens iets bijkomen. groetjes, Carolina
|
|
Gitte
3-10-2009
|
28-1-2009 18:34:47
Carolina,
Omdat wij een 'trouwfuif' geven, hebben wij dit geen jaar op voorhand gepland, maar pas enkele weken geleden. Natuurlijk heb je dan in 2009 geen mogelijkheden meer om tijdens de vakanties te trouwen (alle feestzalen zijn dan reeds volzet) anders had ik ook wel in augustus of dergelijke willen trouwen.
Ellen,
Bedankt voor je uitleg, ik ga dit zeker eens navragen en ik laat iets weten!
Groetjes
Gitte
|
|
Geert
4-7-2009
|
29-1-2009 10:55:28
Ik werk in "den bouw", en nog maar een toeleverancier en ik krijg 3 dagen. Ik moet ook trouwen in de duurste periode van het jaar, want ik moet elk jaar 2 weken verplicht verlof nemen in juli, dus trouwen we op 4 juli. Is een kostelijke zaak natuurlijk, extra's voor de zaal, extra's voor andere dingen zoals de huwelijksreis, maar ik heb me er al bij neergelegd. Alle jobs hebben voor- en nadelen en als je veel verlof wilt, dan zou ik inderdaad ook zeggen: in een vakantie trouwen!
|
|
Elke
|
31-1-2009 12:00:58
Ik trouw binnen drie weken en sta ook in het secundair onderwijs. Je krijgt inderdaad maar één dag verlof. Ik trouw op een zaterdag maar krijg van de directeur wel de dag ervoor vrij.
Onze trouwdag is op 21/02, waardoor ik nadien ook de ganse week van de krokusvakantie kan genieten.
Inderdaad, in het onderwijs krijg je niet veel dagen, dus proberen slim gebruik te maken van vakanties!
Liefs, Elke
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|